Skocz do zawartości

Cieknący olej spod pokrywy zaworów !


Gość moby1655

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !
Mam poważny problem. CIeknie mi olej spod pokrywy zaworów. Chcąc naprawić usterkę, zakupiłem uszczelkę, wymieniłem, ale przy skręcaniu śrub pokrywy nie wszystkie się chciały dokręcić, a dokładnie 2. Gwinty są zjechane i śruba się kręci.

Żyby to zobrazować dodałem zdjęcnie kolejności dokręcania śrub. A więc uszkodzone gwiny to: 2 i 6. A cieknie w okolicach 5 i 7.

Czy wyciek jest spowodowany nierównomiernym dokręceniem , czy uszczelka źle założona?
Będę wdzięczny za odpowiedźi.

post-46626-0-01684400-1428157338_thumb.jpg

Edytowane przez moby1655

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nierównomiernym dokręceniem śrub. Kumpel wymieniał uszczelkę przy W124 i gwint mu się ukręcił. Tam gdzie ma zjechany gwint, poci się. Ja też będę wymieniał uszczelkę i jestem ciekaw jak z tym pójdzie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany każdej uszczelki przy silniku powinno stosować sie odpowiedni moment dokręcania . Można to zrobić mając klucz dynamometryczny , wtedy ryzyko wycieku sie zmniejsza , bo uszczelka równomiernie przylega do powierzchni .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany , a mianowicie uszczelka którą kupiłem była jakś odkształcona i nie dało się jej założyć, odłaziła po chwili i jak odwracałem pokrywę to prawie wypadała. Wyczyściłem starą , ta pasowała idealnie. Uszczelniłem dodatkowo taką pastą na temperaturę i trzyma elegancko. Odkryłem jednak inny problem, mam pękniętą miskę olejową i muszę ją wymienić. Jak jest w tym modelu? Da się zdemontować bez odkręcania wydechu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie. Od dłuższego już czasu poci mi się silnik przy łączeniu pokrywy zaworów, podgląd na zdj które wykonałem. Czy wymiana uszczelki powinna rozwiązać problem? 

A12.jpg

A11.jpg

Edytowane przez martin1
Strona nie chciała dodać zdjęcia pomimo tego, że jedno i drugie ma poniżej 2mb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cieknie z tych miejsc co zaznaczyłeś to jest niewątpliwie do wymiany. Tylko tam od strony rozrządu widać, że będzie na zasadzie półksiężyca uszczelka zachodziła, musisz przypilnować aby wszystko było dobrze odtłuszczone i wyczyszczone zanim złożysz to na uszczelkę, jeśli będą jakieś ubytki w pokrywie czy głowicy trzeba potratować delikatnie uszczelniaczem. Pamiętaj aby odpowiednio i równomiernie przykręcać, zachowaj kolejność i moment dokręcania a uszczelka ładnie się ułoży ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, martin1 napisał:

Tylko dlaczego nad łączenie pokrywa również jest tłusta od oleju?

A dla tego że masz zapchaną pokrywę masłem?

A dla tego że może czas wymienić uszczelkę korka wlewu oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności