Skocz do zawartości

Problem z wtryskiem na 4 cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Sintrą (3.0, V6, X30XE).

W zeszłym tyg. postawiłem autko na warsztat w celu likwidacji wycieków oleju (wymieniane były zimmeringi na wałkach i uszczelki pod pokrywami zaworów), oraz wyczyszczenie wybieraka/selektora automatycznej skrzyni biegów. Po naprawach silnik przestał pracować na czwarty cylinder... Sprawdzone komputerem kod błędu 0204 nieprawidłowe napięcie wtryskiwacza 4. Problem występuje tylko przy obciążeniu. Sprawdzane na każdym biegu i uwaga! Na D, 3, 2, 1 zazwyczaj po przekroczeniu 1000 obr/min 4 wtrysk się odcina, a na R nie... nawet jak mu się gaz w podłogę depnie... Na P i N można sobie gazować do woli i wszytko chodzi jak powinno. Sprawdzane było podczas jazdy i na postoju (z zaciągniętym ręcznym). Ma ktoś jakieś pomysły gdzie leży przyczyna tego cyrku?

 

Dodam jeszcze, że problem występuje na benzynie i na gazie. Wiązka pod kolektorem przetrzepana, wiązki prowadzące do sterownika silnika i gazu prute nie były, ale gdyby w nich leżał problem samo ruszanie kablami powinno wtrysk odstawić....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/
Udostępnij na innych stronach

mozesz na krutko podac plus na wtryskiwacz i sprawdzic czy wywali wtrysk i ewentualnie zmostkowac emulator w kompie gazowym to wyeliminuje problem z kompem gazowym

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/#findComment-608011
Udostępnij na innych stronach

Z Macieją sądzimy iż to przypadek. Poprostu podczas jazdy do tyłu czy na postoju silnik inaczej się odchyla.

Najprawdopodobniej jest uszkodzony kabelek między kompem gazu a sterownikem. Kiedy silnik się rozgrzeje, izolacja mięknie i gdzieś nie styka.

Tak jak tdr napisał najłatwiej było by to sprawdzić zakładając bypas.

Podczas jazdy silnik się odchyla i pech chce że to wystarczy do zmiany położenia kabelka.

Tym bardziej Krzysiu że miałeś zdejmowane dekle więc było tam grzebane i to dość konkretnie.

 

Możliwe że uszkodzeniu uległ sam wtryskiwacz.

Ostatnia możliwość to zimne luty na sterowniku.... Ale wówczas inna praca na wstecznym nie miała by wytłumaczenia dla mnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/#findComment-608013
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podczas jazdy silnik się odchyla i pech chce że to wystarczy do zmiany położenia kabelka.

Zgadza się, ale testy były robione nawet na podnośniku, auto było całkowicie unieruchomione. Wystarczyło położyć nogę na hamulec, wrzucić bieg i delikatnie dodać gazu i już wtrysk się odstawiał... na wszystkich biegach do jazdy z wyjątkiem R.


Z baypasem spróbujemy, jak tylko pójdę na warsztat... chwilowo jestem uziemiony w domu.


Ehhh... kolejny dzień za nami i... d*pa :/

Z jakiś powodów sterownik silnika odcina napięcie na 4 wtrysku. Sprawdzone dzisiaj miernikiem na wiązce wychodzącej z sterownika. Napięcie rośnie wraz z dodawaniem gazu i w momencie spada do zera. Zauważyłem pewną zależność występowania problemu... Otóż wtrysk zostaje odstawiony sekundę, może dwie po załączeniu się czujnika spalania stukowego... Tylko teraz pytanie, czy jest jakaś opcja, że to przez ten czujnik silnik kuleje, czy czujnik się załącza, bo silnik zaczyna pracować nierówno?

 

I pytanie nr 2

Czy te wszystkie bolączki mogą być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Mechanicy ściągali rozrząd przy wymianie zimmeringów. Mówili, że był źle ustawiony o jeden ząbek.... I teraz podobno jest ok, wg znaków.... Tak czy inaczej silnik pracował dobrze na poprzednich ustawieniach. Teraz jak pali na wszystkie gary też jest ok. Przynajmniej ja nie widzę, a właściwie słyszę różnicy...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/#findComment-608015
Udostępnij na innych stronach

Krzychu a czy na pewno dobrze ustawili teraz rozrząd - skoro stukowy się odzywa to znaczy się że coś nie tak z rozrządem może być.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/#findComment-608086
Udostępnij na innych stronach

Tej pewności właśnie nie mam. Rozrząd wymieniany był w okolicach maja, czerwca. Z wyjątkiem wycieków z silnikiem nie miałem żadnych problemów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/#findComment-608088
Udostępnij na innych stronach

Może przy uszczelnieniu zrobili jakiś młynek.

Coś się im mogło pokręcić i ustawili źle.

Tu masz temat z ustawieniami paska w silnikach opla. - http://forum.opel24.com/topic/27249-wymiana-rozrzadu-ustawianie-rozrzadu/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/#findComment-608089
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności