Skocz do zawartości

Dziwne klekotanie po wymianie pompy wody


Gość CristalPol

Rekomendowane odpowiedzi

Gość CristalPol

Witam, jestem posiadaczem Corsy C 1.0 silnik Z10XEP problem pojawił się po wymianie pompy wody, dlaczego była wymieniana otóż stara przeciekała mechanik zamontował starą z powrotem i w tym momencie stała się tragedia wracając do domu wywaliło mi uszczelkę pod pompą i jechałem około 1,5km praktycznie bez płynu chłodniczego choć jak dojechałem do domu to była za mną struga płynu który uciekał spod pompy, lecz w zbiorniku nie było juz ani grama.

 

Mechanik wziął wymienił pompę i od tego czasu zaczęło coś klekotać jak silnik się rozgrzeje do 90stopni na zimny silniku nie słychać tego klekotania fajnie chodzi cichutko, ale jak temp podrośnie do 90stponi to zaczyna klekotać,

 

Autko ma przejechane 78.000km został sprowadzony z niemiec z wyciągniętym łańcuchem który ponoć został wymieniony na nowy aczkolwiek nie mam pewności czy wraz z napinaczami itd czy sam tylko łańcuszek.

 

Pytanie prośba co to może być za klekot czasami w aucie dosłuchuje sie delikatne metaliczne stuki jak jadę... mechanik na razie nic jeszcze nie stwierdził ale obstawia popychacze, albo łańcuch tzn napinacze itd, oraz co najgorsze mówi, że mógł sie przytrzeć tłok dlatego klekota :(. Już nie wiem co myśleć mam autko 2tyg ;;(

 

Z tego co widzę w Niemczech był lany olej 5W30 niestety nie wiem jakiego oleju wlał handlarz po wymianie łańcucha.

 

Filmik z tego klekotania.

https://www.youtube.com/watch?v=_EIgZ_wjHzc

2 filmik

https://www.youtube.com/watch?v=WqqZ_z_6qQk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

filmiki są prywatne

 

po wymianie oleju (5W40 był a wlaliśmy 5W30) u mnie też zaczął głosniej chodzić jak sie rozgrzeje do 90st

na zimnym jest o wiele ciszej

nie wiem o co to chodzi ale zalowałem że wymieniłem olej (choć nie był wymieniany ok 20tyś) bo silnik na starym chodził cichutenko :D

 

ja sie przyzwyczaiłem ale niech ktos madrzejszy sie wypowie bo z checia bym ten problem wyeliminował jakby sie dało :)

 

pozdr!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Witam,

właśnie sam nie wiem na jednym z for właśnie też czytałem żeby zmienić olej i problem sam zniknie, auto zostało sprowadzone z niemiec i handlarz zrobił łańcuszek tylko pytanie czy tylko łańcuch czy cały komplet z napinaczami zębatkami itp,

 

na zimnym silniku jest cichosza natomiast jak sie rozgrzeje do 90 to pyrkota, problem pojawił się po wymianie pompy wody, albo kijowo poskładał albo poprostu zatarłem coś w silniku jak przejchałem 1,5km bez płynu chłodniczego w zbiorniku

 

P.S filmiki poprawiłem i są juz PUBLICZNE proszę o jakąkolwiek rade ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Gadałem z kumplem mówi że raczej to będzie od napinacza łańcucha ale w poniedziałek jade do mechanika to może stwierdzi różne problemy, ale jedyne co usłyszałem od kolegi to jeździj bo to 3 cylindrowy mały silniczek i to tak popierduje ale może coś będe wiedział w poniedziałek to podpowiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Witam jestem po pierwszych oględzinach i diagnoza bardzo zła okazalo sie ze auto nie ma ciśnienia smarowania dlatego na rozgrzanym silniku spada smarowanie dlatego klekota. Sama pompa w serwisie 500zl pokrywka pompy 1515zl porażka.

Mechanik radzi zwiększyć obroty na luzie aby na wolnych miał wieksze smarowanie bo w tej chwili ma 1.0 bar i jeździć dopóki nie wyskoczy kontrolka od cisnienia bo wtedy to już mus wymiany pompy.

 

Lukkil a ty ile juz przejechałeś od tego czasubco zaczęło ci klekotać.

 

I jeśli ktoś moze doradzcie zwiększyć mu komputerowo obroty i jeździć czy odrazu wymiana ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarzowi to ja bym nie wierzył;), wszystko powie żeby sprzedać auto jak wyczuję że klient chętny jest. Podaj rocznik auta a i myślę że licznik masz spokojnie cofnięty ;p nawet jeśli masz auto z 2001r. to przez okres eksploatowania lat 14 nie jest możliwe żeby kupić auto z takim przebiegiem ;p tym bardziej z niemiec gdzie są super autostrady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Tzn rocznik auta to 2006r 78tys przebiegu no i niby stał wyrejestrowany w niemczech tak jak mówiłem autku podniosłem obroty na 900 ale nadal jak się rozgrzeje to klekota :( myślę jeździć dopóki nie wywali mi kontrolki od oleju tzn od ciśnienia i tyle i wtedy dłubać w nim niż teraz narażać się na koszta, aha i planuje wymienić olej na 10w40 ponieważ niby byl wymieniony ale co oczy widzą temu lepiej wierzyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówie handlarzowi bym nie wierzył, przebieg tak czy siak cofnięty! auto 9 letnie i przebieg niecałe 80tys? myślisz że dziadek jeździł corsą do kościoła? a później płakał jak sprzedawał:) w Niemczech się jeździ nie tak jak w Polsce, wymień olej na 10w40 Castrol Magnatec, VALVOLINE MaxLife 10W40 czy Mobil 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności