Skocz do zawartości

Dziwne klekotanie po wymianie pompy wody


Gość CristalPol

Rekomendowane odpowiedzi

A pomiar ciśnienia oleju mechanik robił? Na zimnym i na ciepłym oleju.

Ja bym jeszcze sprawdził czy przypadkiem coś z panewkami złego się nie dzieje, chyba że już masz sprawdzone. Może to takie krakanie ale jakaś przyczyna generowania czujnika oleju musi być.

Jeszcze jedno, zawór przelewowy pompy olejowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość CristalPol

Tak uczynie no ale na 1 spr ciśnienia smarowania wyszło 0.8 bara gdzies przy obrotach 600-650 wiec chyba mało a co tak stuka krew mnie zalewa

Tak robił spr ciśnienie i na rozgrzanym wyszło 0.8 bara a co do panewek to trzeba już silnik rozbierać? I co to ten zawór przelewowy heh ;-) zebym temu mojemu magikowi powiedział co sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzał ciśnienie oleju - mechanik powinien wiedzieć co jest nie tak w motorku jak ciśnienie jest oleju za niskie.

Chyba jakąś szkołę i praktykę robił.

Zbyt niskie ciśnienie oleju świadczy o: złym stanie pompy olejowej, złym stanie łożysk układu korbowego, lub zawieszonym zaworem przelewowym pompy oleju.

Jest jeszcze opcja że po prostu jest zatkany smok pompy oleju, sam pisałeś że autko długo stało więc nie wiadomo co tam jest w środku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Aha no ok tylko mój mechanior odrazu stwierdził pompa, sama pompa 500zł pokrywa pompy 1500zł, niby jak kupowałem autko znajomy handlarz co z nim byłem oglądać mówił że widział jak auto było rozbierane bo po sprowadzeniu łańcuch wymienialo bo był wyciągnięty, chyba że to pełna konspiracja w morde jeża :) a co do zabiegów o których wspominasz to drogie są, za same rozebranie silniczka aby dobrać się do pompy oleju krzyczy sobie gość 300zł, a ile kosztuje właśnie spr łożysk ten zawór przelewowy, sprawdzenie smoka, no i czy na panewkach nie poszedł bo mam wrażenie że jak jest gorący jest troszke słabszy.

 

mogłem go ugotować przez 1,5km bez płytu chłodniczego

 

Dziekuje za każdą odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zmień mechanika, bo to co ten robi to tylko wyciąga kasę od ciebie.

Nikt przy zdrowych zmysłach nie wymienia pompy oleju nie sprawdzając jej wcześniej.

Wydaje mi się (bynajmniej ja tak bym zrobił) - powinien cię uprzedzić o przyczynach jakie mogą być i ewentualnych kosztach, a jak już wytargał pompę oleju i widział że nie jest źle z nią to szukał dalej, aż znajdzie co jest nie tak.

Masz nową pompę oleju a ciśnienia brak, bynajmniej tak zrozumiałem.

 

Owszem mogłeś się przyczynić do tego jadąc bez chłodziwa, ale nie wiadomo czy faktycznie tak było, nie piszesz ile uciekło płynu z układu chłodzenia (w zbiorniku jest nadwyżka płynu).

Poczytaj o swoim motorku - może to coś ci wyjaśni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Hej ucieklo wszystko w zbiorbiczku nie było juz nic. Pompy mi nie wymienił tylko powiedział że szlak trafił pompe oleju i jest do wymiany ale jej nie wymieniłem tylko podnioslem obroty w autku. Wymieniona zostala jedynie pompa wody bo przeciekala

A jak wywalilo mi uszczelka pod pompa wody to uciekl mi caly plyn :-\ i mogl sie zagotować olej ? Nic umowie siebjeszcze raz u mechanika niech posprawdza te panewki itp

Zaczne jeszcze raz i wybaczcie za interpunkcje pisze z telefonu. Autko kupilem przejezdzilem z 3 dni wszystko bylo wporzadku. Zauwazylem ze ucieka mi plyn chłodniczy postanowilem zobaczyc co jest grane zajechalem do komisu gdzieb kupilem auto zdjal pompe i oznajmil ze cieknie a ze auto bylo mi potrzebne zlozyl spowrotek na starych uszczelkach i wrocilem do domu w trakcie drogi zauwazylem pare spod maski i tak 1.5km przejechalem pod blokiem zobaczylem dym co poskutkowalo ze w zbiorniku nie mialem ani kropelki plynu a pod sam parking ciagla sie za mna strozka plynu. Wymienilem pompe na nowa i od tamtej pory zaczelo klekotac na goracym silniku na zimnym jest OK na obrotach 600 650 smarowanie bylo 0.8 bara podnioslem obroty na 900 ale dalek troszke klwekota. Mechanik stwierdził odrazu ze pompa nawalila albo również cala pokrywa niczego innego nie zbadał. Zauważyłem również ze autko jak jest gorące jest troszkę słabsze. I już teraz sam nie wiem czym to wszystko jest spowodowane. Jakies propozycje co mam sprawdzić i gdzie ;-) ? Juz mam nerwy tak zszargane ze szkoda słów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie spaliny wydostają się z rury wydechowej, tzn. kolor spalin które wydostają się z tłumika, sprawdź korek wlewu oleju czy nie ma tam takiej mazi w kolorze kawa z mlekiem, sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie podniósł sie poziom płynu chodniczego, i czy płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym nie posiada kropel rosołu, sprawdź na bagnecie olej ile go jest i jak pachnie, możesz zrobić też tak - jak motor będzie po nocy zimny, podnieś maskę, odkręć korek wlewu płynu chłodniczego - uruchom auto i zobacz jak się zachowa, jak normalnie i nie wuczujesz wówczas jakiś zmian w pracy silnika możesz być dobrej myśli ale sprawdź też to co napisałem wcześniej - chodzi o to czy nie zagotowałeś silnika i nie wywaliło UPG

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Hej.

Spaliny hmm zwykle takie cos jak para wodna.

 

Korek wlewu oleju jest ok jak jest goracy silnik ale jak zona jezdzi praca 2km i spowrotem to jest taki osad wlasnie kawa z mlekiem ale ponoc to normalne jak sie olej nie rozgrzewa. Na goracym oleju korek jest czysty.

 

Plyn chlodniczy wrecz ubyl mi od wymiany pompy wody okolo 200ml ale ponoc normalne to jest bo sobie zassal ile potrzebowal chodz po 100km znow dolalem okolo 100ml.

 

Krople rosolu sprawdze

 

Oleju jest na 4 kreski sa 2 kreski i jest w miarawe czysty.

 

Sprawdze go jeszcze jak mowisz odpale go z odkreconym korkiem ale to jutro. Bo dzis nim zona pojechala do pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CristalPol

Odpalilem go z odkreconym korkiem plynu chlodniczego i chodzi normalnie.

Kropel rosolu nie ma ale kolor jest dosc taki jak toffi kurde

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Tjq7L~bF2JxnIKU~k3LJc2GEqEzmMd

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/R4cna6bdCUp3oFzbrjEk2lZTXLR6K~

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/UpwTmvTdvLJjVXEYJo8yjojbj2GpUT

 

tak oto wyglada plyn chlodniczy w zbiorniku

ddN3N8.jpg5thiEp.jpgcJX0cr.jpg
Wrzucam z innego serwera fotki
i co o tym myślicie ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności