ArKos Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 im niższa prędkość obrotowa zimnego silnika tym częściej występuje usterkano cóż... ameryki kolega nie odkrył, jakby to kolokwialnie można powiedzieć powszechnie wiadomo, że mocna i dobra iskra najbardziej potrzebna jest na niskich obrotach silnika - przy wysokich nawet jeśli wypadnie zapłon, to tego się nie czuje po prostu jadę na 3 biegu 60-70km/h i wypadania zapłonu nie ma.jestem przekonany, że w tym wypadku też tak jest: zapłon wypada ale jest to po prostu nie do wychwycenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-102005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 temperatura cewki nie ma znaczenia bo we wszystkich próbach była taka samaI co z tego?Temperatura raz ma znaczenie, a innym razem nie. 2. im niższa prędkość obrotowa zimnego silnika tym częściej występuje usterkaAkurat w tym przypadku tak jest.A zauważyłeś, że wypadanie zapłonów ma związek z obciążeniem silnika? W wypadaniu zapłonów (brak iskry) moduł zapłonowy ma największy udział. Moduł zapłonowy to nie kawałek plastiku, ale skomplikowane urządzenie. Zapoznaj się z tym. Moduł zapłonowy DIS spełnia w systemie cztery funkcje (rysunek powyżej): 1. przetwarza sygnał z czujnika prędkości obrotowej na odpowiedni sygnał TTL przekazywany do komputera nadrzędnego oraz na sygnał do obrotomierza, 2. generuje zapłon w chwilach wyznaczonych przez komputer nadrzędny, 3. generuje iskrę na podstawie sygnału prędkości obrotowej w przypadku awarii lub rozłączenia z komputerem nadrzędnym. 4. steruje rozdziałem zapłonu na poszczególne pary cylindrów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-101979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam. W moim samochodzie Opel Zafira 2005 zasilany CNG pojawia się problem który tutaj opisujecie, pojawiają się błędy PO301 oraz P0300, oczywiście byłem najpierw w ASO zamiast poszukać na forum a oni wymienili mi świece i cewkę wykasowali błędy i skasowali 1000zł, do ASO oddałem bo myślałem że to może wina instalacji CNG (instalacja jest fabryczna podłączona do kompa sam.) Przejechałem 300km i problem się pojawił ponownie. Wróciłem na reklamacje i powiedzieli że mam go trochę przegonić czyli na 3 biegu ciągnąc do 4500tyś. bo to pomaga. Kupiłem magiczny środek który polecał pracownik ASO z Poznania. Niestety nie pomogło. Jutro jadę do mechanika i co on ma mi z tym zrobić? Remont silnika? Może już jest rozwiązanie tego problemu? Czy tutaj jest dobry kierunek działania: Astra G 2002... ? A może jest inne rozwiązanie. Może mój silnik potrzebuje remontu? Ma przejechane 150000tyś na gazie. Jak nie więcej, kupiłem go z komisu a oni ściągnęli go z Niemiec. Chociaż ja kupiłem go w 2005 jak miał na liczniku 8400tyś. Środek mało zużyty w minimalnym stopniu. Pozdrawiam Bartek Nie jestem jedynym który ma te same problemy z silnikiem opla z CNG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Może mój silnik potrzebuje remontu?Zapłony wypadają nawet w silnikach z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów. Czy tutaj jest dobry kierunek działania: Astra G 2002... ?Na pewno nie, jeśli chodzi o zawory. Co to jest zawieszenie zaworu? Jeśli zawór się nie zamknie, to w tłoku silnika kolizyjnego wypadnie dziura. Sterownik kontroluje wystąpienie iskry, a nie zapalenie się mieszanki. Zacznij od paliwa. Nowoczesne silniki mają zapłon na granicy spalania stukowego (samozapłon) i dlatego potrzebują odpowiedniej jakości paliwa. Jeśli wystąpi samozapłon, to iskry nie będzie, bo w takich warunkach prąd przez świecę nie przepłynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Może mój silnik potrzebuje remontu?Zapłony wypadają nawet w silnikach z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów. Zacznij od paliwa. Nowoczesne silniki mają zapłon na granicy spalania stukowego (samozapłon) i dlatego potrzebują odpowiedniej jakości paliwa. Jeśli wystąpi samozapłon, to iskry nie będzie, bo w takich warunkach prąd przez świecę nie przepłynie. Tylko co proponujesz że mam zrobić z tym paliwem. Tankuje metan który jest najczystszym paliwem bez siarki i nie wydziela się z niego nagar. Paliwo jest 130 oktanowe. A PB leje tylko ze statoil 98 oczywiście bez siarki. Pozdrawiam Bartek Może ktoś ma kody błędów do Zafiry CNG? [ Dodano: Wto Lut 16, 2010 11:30 ] Może mój silnik potrzebuje remontu?Zapłony wypadają nawet w silnikach z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów. Czy tutaj jest dobry kierunek działania: Astra G 2002... ?Na pewno nie, jeśli chodzi o zawory. Co to jest zawieszenie zaworu? Jeśli zawór się nie zamknie, to w tłoku silnika kolizyjnego wypadnie dziura. Sterownik kontroluje wystąpienie iskry, a nie zapalenie się mieszanki. Nie chodziło mi o sterownik lecz o: Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Paliwo jest 130 oktanowe PB leje tylko ze statoil 98 oczywiście bez siarki.Przecież tego nie sprawdzisz, tylko tak zakładasz. Ja, odłączyłbym gaz i nie włączał go do czasu usunięcia usterki. Bez spokoju i konsekwencji nie rozwiążesz tego problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Paliwo jest 130 oktanowe PB leje tylko ze statoil 98 oczywiście bez siarki.Przecież tego nie sprawdzisz, tylko tak zakładasz. Ja, odłączyłbym gaz i nie włączał go do czasu usunięcia usterki. Bez spokoju i konsekwencji nie rozwiążesz tego problemu. To jak Statoil oszukuje to gdzie lać paliwo? Może samemu produkować? PGNiG nie ma powodów aby sprzedawać je złej jakości metan kupuje tanio i wystarczy je tylko sprężyc do 220 bar i sprzedawać. Podrabianie jest nieopłacalne. Odłączenie gazu myślę że tutaj nie pomoże, dziej się to u mnie na benzynie i na metanie. W czytanych wątkach można stwierdzić że problem jest tez z PB. Swoją drogą to monovalen zarejestrowany tylko na CNG i jego zbiornik to 14 litrów PB, nerwicy się tylko nabawię Samochód stoi w serwisie. Sprawdzają szczelność zaworu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Kolego barterkk, a może wolisz: pechowiec Jarosław Polak kivian przemo1956015 Boski Bronek i na koniec zdzichu Sprawdziłem Twoje IP. Spierdzielaj z tego forum szkodniku!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość torgen Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Moze ja cos napisze o moim wypadaniu zaplonu. Pierwszy raz mialem go ok 3 lat temu , okazalo sie ze cewka-wymieniona. Potem ok 2 lata temu egr-wymieniony Nastepnie ok 10 miesiecy temu -swiece-wymienione . I teraz tez wyskoczylo i nie wiem co. Juz mi sie poprostu nie chce sprawdzac. Za to zauwazylem pewne zjawisko ( oczywiscie po przestudiowaniu tematu), aaa i nadmienie ze auto trzymam w ogrzewanym garazu, wiec stwierdzenie o rozgrzaniu cewki upada. W/w zjawisko wlasnie testuje i jak narazie od dwoch dni pomaga. Hm... daje mu poprostu obroty na poziomie ok 5000 i wiecej, i nie dopuszczam do stałych obrotów rzędu 2500 3000 i to zaraz po wyjechanu z garazu. I jak narazie zaplon nie przechodzi w awaryjny i nie chodzi jak traktor.. Nie wiem jaki ma to zwiazek z wypadaniem , moze to jednak kwestia tzw. zamulonego silnika ?.Zobaczymy na jak długo to pomoze ) , a swoja drogą dlaczego w twin porcie nie wypadaja zapłony? czy wie ktos co oni tam zastosowali że nie ma tego problemu?Przeciez chyba silniki sa takie same? pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 , moze to jednak kwestia tzw. zamulonego silnika ?Chętnie się dowiem co to znaczy. dlaczego w twin porcie nie wypadaja zapłony?Nie? W goglach, jest tego pełno. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/25/#findComment-100311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.