Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana prowadnic oraz wymiana gniazd zaworów, samochód sprawuje się idealnie.

 

Pozdrawiam

Bartek

Zrobiłeś to co ja i również pomogło .Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

Ja od początku podejrzewałem że będzie to elektronika, a głównie sterownik. Nie jest możliwe że to wina nagaru gdyż co ma nagar do jesieni. Jeżeli byłby to nagar to również latem problem by występował. A elektronika jak najbardziej: jesień, wilgoć, zimno, woda w paliwie. Tym bardziej że ludzie pisali że dokładnie po określonym czasie lub dokładnie zawsze po przejechaniu tej samej drogi problem występował. Taka dokładność to może być tylko i wyłącznie wina oprogramowania, tudzież związanej z tym elektroniki, komputera.

Nie nagar ? No to jak wytłumaczysz fakt,że nic na dłuższą metę nie pomagało, jak tylko zdjęcie głowicy i czyszczenie.Za pierwszym razem miałem spokój na rok.Dalej jednak jeździłem bardzo spokojnie ,nie używając zbyt często wyższych obrotów ,gdyż nie było takiej potrzeby.Często jeździłem w korkach .Po roku problem powrócił.Wymiana cewki na oryginalną pomogła na dwa dni.Drugie zdjęcie głowicy w połowie grudnia 2009 r.Odpukać ,na razie spokój.ASTRA G jest , moim zdaniem , za bardzo uczulona na zjawisko wypadania zapłonów.Może należałoby się zastanowić nad możliwością przeprogramowania komputera.A to już ,we własnym interesie,powinien zrobić OPEL.Tylko jak go do tego nakłonić ?Co do winy układu sterowania ,to jest to również bardzo możliwe.Być może wyszła jakaś wadliwa seria oprogramowania do której OPEL jeszcze się nie przyznał.

I to jest usunięcie usterki?

 

Już po pierwszej "naprawie" powinno dać Ci to do myślenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od początku podejrzewałem że będzie to elektronika, a głównie sterownik. Nie jest możliwe że to wina nagaru gdyż co ma nagar do jesieni. Jeżeli byłby to nagar to również latem problem by występował. A elektronika jak najbardziej: jesień, wilgoć, zimno, woda w paliwie. Tym bardziej że ludzie pisali że dokładnie po określonym czasie lub dokładnie zawsze po przejechaniu tej samej drogi problem występował. Taka dokładność to może być tylko i wyłącznie wina oprogramowania, tudzież związanej z tym elektroniki, komputera.

Nie nagar ? No to jak wytłumaczysz fakt,że nic na dłuższą metę nie pomagało, jak tylko zdjęcie głowicy i czyszczenie.Za pierwszym razem miałem spokój na rok.Dalej jednak jeździłem bardzo spokojnie ,nie używając zbyt często wyższych obrotów ,gdyż nie było takiej potrzeby.Często jeździłem w korkach .Po roku problem powrócił.Wymiana cewki na oryginalną pomogła na dwa dni.Drugie zdjęcie głowicy w połowie grudnia 2009 r.Odpukać ,na razie spokój.ASTRA G jest , moim zdaniem , za bardzo uczulona na zjawisko wypadania zapłonów.Może należałoby się zastanowić nad możliwością przeprogramowania komputera.A to już ,we własnym interesie,powinien zrobić OPEL.Tylko jak go do tego nakłonić ?Co do winy układu sterowania ,to jest to również bardzo możliwe.Być może wyszła jakaś wadliwa seria oprogramowania do której OPEL jeszcze się nie przyznał.

I to jest usunięcie usterki?

 

Już po pierwszej "naprawie" powinno dać Ci to do myślenia.

Przy drugim zdjęciu głowicy mechanicy pytali czy samochodem jeździł dorożkarz.Zamulony silnik.A ja po prostu starałem się jeździć oszczędnie,nie przesadzając z prędkością.Silnik wytrzymał rok i zaczęło się wypadanie zapłonów.W serwisie OPLA powiedziano że trzeba rozwiercić prowadnice zaworów ,zregen. gniazda i same zawory.Nie jest to więc mój wymysł.Nie upieram się że jest to główna przyczyna usterki.Stwierdzam tylko że usterka teraz nie występuje.Dodatkowo splanowano głowicę.Zmieniłem tylko styl jazdy i leję ,, lepsze" paliwo.Coś za coś.Mam tylko nadzieję, że to pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie życzę Ci trzeciego remontu, więc postanowiłem jeszcze raz odświeżyć i uporządkować temat.

 

Opisanie kodu usterki jako wypadanie zapłonu, a nie brak iskry na świecy, jest błędnie interpretowane jako brak zapłonu mieszanki paliwowej.

 

I.Co to jest wypadanie zapłonu?

Brak iskry, lub słaba iskra na świecy.

 

II.Skąd ecu wie o wypadaniu zapłonu?

Silnik nie jest wyposażony w coś co by sprawdzało, czy nastąpiło zapalenie się mieszanki, natomiast sterownik ecu, w sprzężeniu zwrotnym przepływu prądu przez powstały łuk elektryczny na świecy, jest informowany o tym, czy wystąpiła i skra.

 

III.Dlaczego w niektórych silnikach (tych starszych) nie występuje wypadanie zapłonów?

Bo ecu nie posiada funkcji diagnozowania takiej usterki.

 

IV. Dlaczego w silnikach diesla nie wypadają zapłony?

Bo silniki diesla nie mają układu zapłonowego.

 

V .Kiedy występuje wypadanie zapłonu?

Wtedy gdy iskra na świecy nie może wystąpić, czyli:

 

1. Uszkodzone świece, źle dobrane świece dla danego typu silnika (świece za „gorące” powodują samozapłony ) , problemy z cewką, modułem zapłonowym, kablami, sterownikiem.

 

2.Samozapłony z powodu złej jakości paliwa , zbyt małej dawki paliwa o zaniżonej liczbie oktanowej , przegrzewania silnika, lub „gorące” świece.

 

3.Zalewanie świecy paliwem, płynem chłodniczym z uszkodzonej uszczelki głowicy, lub olejem.

 

Moduł zapłonowy DIS (częsta przyczyna, z uwagi na skomplikowaną konstrukcję i działanie ), spełnia w systemie cztery funkcje :

 

1. przetwarza sygnał z czujnika prędkości obrotowej na odpowiedni sygnał TTL przekazywany do komputera nadrzędnego oraz na sygnał do obrotomierza,

2. generuje zapłon w chwilach wyznaczonych przez komputer nadrzędny,

3. generuje iskrę na podstawie sygnału prędkości obrotowej w przypadku awarii lub rozłączenia z komputerem nadrzędnym.

4. steruje rozdziałem zapłonu.

 

Układ zapłonowy można sprawdzić w opcom-ie, albo innym programie diagnostycznym.

Parametr "ignition spark angle", lub "spark angle before TDC".

Czyli wartość kąta wyprzedzenia zapłonu.

Wartość w pozycji „zapłon” zależności od silnika od 5 do 10 stopni przed GMP.

Wartości na wolnych obrotach mogą wahać się w okolicach 10 stopni przed GMP.

W miarę płynnego wzrostu obrotów wartości powinny rosnąć nawet do 30 stopni przed GMP.

Jeśli wartości będą zmieniać się chaotycznie, lub pojawią się wartości ujemne, to układ zapłonowy pracuje niewłaściwie.

 

Wypadanie zapłonów może być powodowane nie jedną, ale kilkoma przyczynami równocześnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby opel poprawił soft wyłączając diagnostykę tego parametru lub zwiększył zakres tolerancji diagnozowania tego zjawiska. Mam wrażenie że jest on za mały. Być może są też różne wersje softu i w niektórych samochodach kod usterki mówiący o wypadaniu zapłonu pojawi się dopiero jak ewidentnie będzie coś padnięte (np. cewka, świece) ale po wymianie wszystko wróci do normy - i taka funkcja tej diagnostyki jest ok, a w niektórych pomimo wszelkich zabiegów problem będzie nadal występował (inna - niekoniecznie wadliwa - wersja softu) - kropla wody w paliwie i już sygnał o braku iskry. To tylko oczywiście moje przypuszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nowoczesne silniki (nie tylko Opla) pracują na bardzo wczesnym zapłonie (na granicy samozapłonu i spalania stukowego), dzięki czemu można z nich wycisnąć maksimum mocy w stosunku do pojemności silnika.

I dlatego ważne jest zapewnienie dobrego paliwa (również odpowiednich dawek paliwa), oraz precyzyjnie pracującego układu zapłonowego.

Kombinowanie z softem nic tu nie pomoże.

Konstruktorzy, to nie jest garstka nieuków i wiedzą co robią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Nie znam firmy produkującej soft która by wypuszczała oprogramowanie nie zawierające błędów. Nawet największe firmy wypuszczają soft z błędami po czym robią poprawki i udostępniają je użytkownikom np. poprzez aktualizację. Być może jest seria oprogramowania która wymaga poprawek.

 

p.s. kto robi soft dla opla ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

p.s. kto robi soft dla opla ?

A dla; renault, fiata, VW, volvo, citroena, audi, seata, alfy romeo, toyoty, skody, itd.?

I wróć do tematu, bo zaraz zaczniesz zastanawiać się kto produkuje cewki, świece, kable, moduły, wtryskiwacze itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaczniesz zastanawiać się kto produkuje cewki, świece, kable, moduły, wtryskiwacze itd.

najczęściej BOSCH

zamienniki najczęściej SIEMENS

to tak jakby kolega faktycznie zaczął główkować :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie życzę Ci trzeciego remontu, więc postanowiłem jeszcze raz odświeżyć i uporządkować temat.

 

Opisanie kodu usterki jako wypadanie zapłonu, a nie brak iskry na świecy, jest błędnie interpretowane jako brak zapłonu mieszanki paliwowej.

 

I.Co to jest wypadanie zapłonu?

Brak iskry, lub słaba iskra na świecy.

 

II.Skąd ecu wie o wypadaniu zapłonu?

Silnik nie jest wyposażony w coś co by sprawdzało, czy nastąpiło zapalenie się mieszanki, natomiast sterownik ecu, w sprzężeniu zwrotnym przepływu prądu przez powstały łuk elektryczny na świecy, jest informowany o tym, czy wystąpiła i skra.

 

III.Dlaczego w niektórych silnikach (tych starszych) nie występuje wypadanie zapłonów?

Bo ecu nie posiada funkcji diagnozowania takiej usterki.

 

IV. Dlaczego w silnikach diesla nie wypadają zapłony?

Bo silniki diesla nie mają układu zapłonowego.

 

V .Kiedy występuje wypadanie zapłonu?

Wtedy gdy iskra na świecy nie może wystąpić, czyli:

 

1. Uszkodzone świece, źle dobrane świece dla danego typu silnika (świece za „gorące” powodują samozapłony ) , problemy z cewką, modułem zapłonowym, kablami, sterownikiem.

 

2.Samozapłony z powodu złej jakości paliwa , zbyt małej dawki paliwa o zaniżonej liczbie oktanowej , przegrzewania silnika, lub „gorące” świece.

 

3.Zalewanie świecy paliwem, płynem chłodniczym z uszkodzonej uszczelki głowicy, lub olejem.

 

Moduł zapłonowy DIS (częsta przyczyna, z uwagi na skomplikowaną konstrukcję i działanie ), spełnia w systemie cztery funkcje :

 

1. przetwarza sygnał z czujnika prędkości obrotowej na odpowiedni sygnał TTL przekazywany do komputera nadrzędnego oraz na sygnał do obrotomierza,

2. generuje zapłon w chwilach wyznaczonych przez komputer nadrzędny,

3. generuje iskrę na podstawie sygnału prędkości obrotowej w przypadku awarii lub rozłączenia z komputerem nadrzędnym.

4. steruje rozdziałem zapłonu.

 

Układ zapłonowy można sprawdzić w opcom-ie, albo innym programie diagnostycznym.

Parametr "ignition spark angle", lub "spark angle before TDC".

Czyli wartość kąta wyprzedzenia zapłonu.

Wartość w pozycji „zapłon” zależności od silnika od 5 do 10 stopni przed GMP.

Wartości na wolnych obrotach mogą wahać się w okolicach 10 stopni przed GMP.

W miarę płynnego wzrostu obrotów wartości powinny rosnąć nawet do 30 stopni przed GMP.

Jeśli wartości będą zmieniać się chaotycznie, lub pojawią się wartości ujemne, to układ zapłonowy pracuje niewłaściwie.

 

Wypadanie zapłonów może być powodowane nie jedną, ale kilkoma przyczynami równocześnie.

Gdzie wobec tego należałoby tankować i jakie paliwo ? to o najwyższej liczbie okt.? Do tej pory tankowałem na BP 95 okt.to znaczy taką jaką zaleca OPEL.No i wreszcie co myśleć o urz. zwanym MAKSOR DYNAMIC FUEL mającym zabezpieczyć silnik , zawór EGR i filtr cząstek stałych przed nagarem/ 515 zł/.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności