Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pannAleksandra

Witam,

Mam pewien problem z corsiną a mianowicie na biegu jałowym odczuwam drgania całego auta poprzez nierówna pracę silnika - lekkie "szarpanie".

Podczas drogi tego nie ma, występuje na ciepłym i na zimnym silniku.

Dodam że efektowi temu towarzyszy jeszcze dodatkowy efekt jakby mrugały światłą czy to drogowe czy te w środku podświetlające deskę.

 

Czy ktoś może naprowadzić mnie gdzie mogę szukać przyczyny tego oto stanu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77171-nier%C3%B3wna-praca-silnika-oraz-mrugaj%C4%85ce-pod%C5%9Bwietlenie/
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ładowanie na początek.

 

Gość pannAleksandra

To tak przy biegu jałowym na akumulatorze podczas ładowania pokazuje 13.92V-14.11V skacze między tymi wartościami. Jak dam większe obroty dochodzi do 14.50-14.60V.

Czy będzie oznaczało to że do wymiany jest alternator czy może regulator napięcia?

 

Najpierw dla pewności sprawdziłbym jeszcze u mechanika na dobrym sprzęcie.Napięcie 14.6V jest duże ale może też być błąd pomiaru twoim multimetrem.

Sprawdź jeszcze błędy czy są jakieś zapisane w sterowniku.Świece kiedy były wymieniane? Czyszczenie przepustnicy by też nie zaszkodziło.Najlepiej podpiąć do komputera i sprawdzić czy nie ma wypadania zapłonów.Klapki w kolektorze bo ty masz je też mogą wywoływać problemy.

 

Gość pannAleksandra

Opelek ten stał ponad rok czasu nie używany. Dlatego szukam przyczyny takiego stanu rzeczy.

Sprawdzę dzisiaj jeszcze na innym multimetrze co będzie pokazywało.

Świece oraz przepustnica pewnie nigdy nie były ruszane od czasu zakupu przez wujka auta.

Maż ma tylko kabel od VAG a nie wiem czy tym jest możliwość podłączenia Opla.

 

https://youtu.be/1unsM5d_TiQ

Edytowane przez pannAleksandra

 

Jeżeli ma na RS 232 to połączy się Abcomem.

Co do reszty to od stania dłuższego auto mogło po prostu zawilgnąć łącznie z całą instalacją. Ja w takim aucie posprawdzałbym wszystkie bezpieczniki czy nie zaśniedziały styki.

Jeżeli to jest twój pomiar na filmiku to jest dobrze.

 

Gość pannAleksandra

Dodam jeszcze dwa filmiki które udało mi się nagrać:

1. Praca silnika

2. Ładowanie alternatora zaraz po odpaleniu auta

 

Które bezpieczniki najlepiej sprawdzić?

 

Czy przyczyną tego może być np brak masy? Z tego co udało mi się zlokalizować to jedna masa jest przy akumulatorze a druga idzie do bloku silnika.

 

Ładowanie książkowe..Bezpieczniki te najważniejsze.


 

 

Świece oraz przepustnica pewnie nigdy nie były ruszane od czasu zakupu przez wujka auta.

 

No to czas wymienić świece i wyczyścić przepustnicę.Ja w pracy silnika nie widzę nic niepokojącego Ale nie jestem 100% mechanikiem.

Do tego jeszcze przy czyszczeniu przepustnicy sprawdź kanalik od odmy.Ten od cieńszego węża który wychodzi z pokrywy zaworów.Ten wąż idzie do króćca w przepustnicy i ten króciec lubi się zatykać.

 

Gość pannAleksandra

Czyli najlepiej wymienić świece i przeczyścić przepustnicę.
Jeśli chodzi o to drugie to nie trzeba tego adoptować czy jakoś tak po czyszczeniu przez komputer?

Gdzie znajdę świece w "mojej" Corsie? I jakie najlepiej kupić?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności