Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Świece pod napisem Ecotec.Jakie to w sklepie ci dobiorą nawet po Vinie.

Przepustnica po wyczyszczeniu albo programem albo odpalenie silnika przy zgaszonych urządzeniach elektrycznych ,bez dotykania gazu do włączenia się wentylatora.

 

Gość rado1974

powiem tak moje auto stało około 5 lat pod gołym niebem i też miałem pulsujące światła i nie równo chodzący silnik byłem u paru "fachowców" i wymyślali róże rzeczy, ale mój problem sam się rozwiązał :) po zamontowaniu klimatyzacji do mojej corsinki, po uruchomieniu klimy i pierwszych testach auto zaczeło bardziej pulsować i na nastepny dzień po jeżdżeniu na klimie padł mi altelnator zaświeciła się kontrolka ładowania a problem z pulsującymi światłami znikł ;) aktualnie odstawiłem do elektryka i po rozebraniu altka okazało sie że ta płyta gdzie są diody się spaliła. dzisiaj będę odbierał autko i myślę że światełka i silnik nie będą pulsowały.

pozdrawiam

 

Gość pannAleksandra

Nie rozumiem zbytnio tej kwestii dotyczącej przepustnicy.

 

Rado1974 czyli obstawiasz że winny może być jednak alternator?

 

Jest możliwość sprawdzenia bez wykręcania czy to może być alternator?

Jak sprawdzić świece czy są dobre?

 

Zastanawia mnie czemu "mojej" corsie spada to napięcie poniżej 14V skoro niczym dodatkowo nie jest obciążany alternator i czemu gdy dodam nawet lekko gazu przestają pulsować światła i napięcie pokazuje mniej więcej stałą wartość na poziomie 14.32V

Edytowane przez pannAleksandra

 

Gość rado1974

więc tak po pierwsze zwykłym miernikiem nie da się wykryć szybkich zmian ładowania musi być zwykły wskazówkowy, po drugie przy wyższych obrotach światła pulsują ale to nie jest do wykrycia ludzkim okiem bo zwiększa się częstotliwość i mamy wrażenie że świecą normalnie, ja też miałem ładowanie przaktycznie książkowe tylko że pulsacyjne.

moje autko dzisiaj odebrałem po regeneracji alternatora i już nic nie pulsuje :spoko: dobry elektryk jest to w stanie zdiagnozować ja do mojego już od 2 miesięcy jechałem na regenerację ale jeszcze ładowł i nie mogłem dojechać a teraz padł mi całkiem więc byłem zmuszony. co do świec to nie wiem jak się sprawdza ja mam diesla z żarowymi świecami tak że nie pomogę.

 

pozdrawiam

 

 

 

Jak sprawdzić świece czy są dobre?

 

Wymienia się i po sprawie.Świece najlepiej wymieniać po 20-30 tys.km.Można zobaczyć czy porcelanka jest zabarwiona(przegrzana),czy nie jest wypalona elektroda(duży odstęp na elektrodzie).Ogólnie świece nie są drogie i wymiana nie zaszkodzi a pomóc może.

Do dokładnego pomiaru musiałabyś mieć miernik za ponad 100 zł.Te małe cenowo nie są dokładne i stąd mogą być odchyłki..

Altka możesz oddać do sprawdzenia na stole

 

Gość pannAleksandra

Dzisiaj udało nam się poświęcić trochę czasu dla Corsy i wymieniliśmy świece na nowe NGK.

Niestety nic to nie poprawiło w pracy silnika.

Zauważyliśmy że podczas odpalanie przez pewien czas silnik pracuje prawidłowo dopiero po pewnej chwili zaczyna nim szarpać - podczas szarpania mruga podświetlenie w aucie oraz światło na podsufitce.

Druga rzecz bardzo ciekawa jak włączy się klimatyzację to silnik pracuje równo oraz nie pulsuje podświetlenie. Nie występuje efekt szarpania silnikiem ani nierównej pracy.

 

Podłączyliśmy jeszcze auto przez Elm327 i program scanmaster aby zobaczyć obroty na biegu jałowym i przedstawiają się od 890-910 w tym przedziale falują.

 

Jest możliwość zwiększenia obrotów pracy silnika na biegu jałowym?

Czy może jednak trzeba będzie przeczyścić przepustnicę? Tylko po tym zabiegu nie trzeba programować auta?

 

Przeczyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi.Natomiast co do prądu to podjedź do serwisu alternatów i niech ci go pomierzą.

Obrotów nie podniesiesz.Przecież tyle już chyba wiesz że wszystkim steruje sterownik silnika a on działa na podstawie programu do niego napisanego.Nie masz linki tylko czujniki w pedale i przepustnicy.

 

Gość pannAleksandra

Nie ma mozliwosci podniesienia obrotow nawet przez program? W takim razie co moze byc przyczyna ze na wolnych obrotach bardzo szarpie silnikiem a po wlaczeniu klimatyzacji wszystko jest ok? Wiem ze steruje komouter obrotami silnika ale myslalam ze przez oprogramowanie mozna je podniesc.

Ile w takim razie powinny wynosic obroty silnika na biegu jalowym?

 

Jak najlepiej zabrac sie za czyszczenie przepustnicy? Rozumiem ze po zabiegu trzeba odpalic auto aby pochodzilo na biegu jalowym do zagrzania sie i nastepnie zgasic silnik.

 

Najlepiej kupić nową uszczelkę pod przepustnicę i do roboty.Jak są poradniki na Youtube .Może do innych silników ale poglądowo masz .Potem odpalasz auto bez dotykania gazu i do włączenia wentylatora.Dobrze by było aby jeszcze zrobić reset wartości wyuczonych sond .Ale to trzeba mieć program Opcom

Obroty Autodata podaje 750+- 50

Co do migania świateł i klimy jest na forum poruszane i to był chyba właśnie altek.Poszukaj

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności