adam1954 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Jest taka opcja i nawet masz takie prawo.Jak z jego egzekwowaniem to bywa różnie.Musiałbyś tego bardzo chcieć. W każdym razie zadzwonić do pośrednika i go poinformować że chcesz auto oddać.Ale ja na twoim miejscu zajechałbym do Arkosa na TychyOn już dokładnie porobi ci pomiary.Może być taka sytuacja że zerwał się rozrząd i przykrzywiły się zawory.Pasek założony ale z zaworami nikt nie robił.A teraz się mogą zawieszać. No i wystarczyło by wymienić zawory i auto może ci na prawdę służyć długie lata. http://www.pmix.pl/serwis-samochodowy-tychy/ Edytowane 9 Listopada 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 W piatek kupilismy Merivę A 1.4 90 km Z14XEP Przed zakupem byliśmy w serwisie, gdzie gruntownie przebadaliśmy samochód. Wyszło kilka małoistotnych mankamentów. Szcześliwy pokonałem 200 km do domu bez żadnych problemów. Wczoraj zostawiłem samochód na serwis klimy. Czy po przyjeździe do domu i przed odstawieniem samochodu na serwis klimy odpalałeś samochód na zimnym silniku? Piątek - poniedziałek, chyba wystygł? Czy obecnie każdorazowe odpalenie na zimnym silniku skutkuje zapaleniem sie kontrolki "check engine"? Generalnie znając polskie kombinatorstwo podszedłbym podejrzliwie do wielu spraw: 1 Czy przypadkiem mechanicy przez noc nie podmienili w silniku np. głowicy? 2 Przebieg 71 tys - bardzo mało jak na niemieckie auto (nawet w benzynie) 3 Książka serwisowa - handlarze podrabiają i tworzą je na potęgę! Co do sprawdzania w serwisie opla to też bym podszedł do tego z rezerwą na znajomości handlarza. 4 Pierwszy właściciel - wiesz do kogo dzwoniłeś? Może ktoś podstawiony a może po prostu nie chciał sobie robić problemów i powiedział to co chciałeś usłyszeć. A może po prostu akurat pech: pękł któryś pierścień, tłok, uszczelka pod głowicą, nie domyka się zawór, hydropopychacz zablokował?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652590 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Przed zakupem byliśmy w serwisie, gdzie gruntownie przebadaliśmy samochód. Wyszło kilka małoistotnych mankamentów. Szcześliwy pokonałem 200 km do domu bez żadnych problemów. Cwany czytałeś pierwszy post? Kolega po takim sprawdzeniu w serwisie był pewny. Ja prędzej bym radził mu aby zgłosił reklamacje do tego serwisu za niedbałość w sprawdzaniu przedsprzedażowym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schalker Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 1 Czy przypadkiem mechanicy przez noc nie podmienili w silniku np. głowicy? 2 Przebieg 71 tys - bardzo mało jak na niemieckie auto (nawet w benzynie) 3 Książka serwisowa - handlarze podrabiają i tworzą je na potęgę! Co do sprawdzania w serwisie opla to też bym podszedł do tego z rezerwą na znajomości handlarza. 4 Pierwszy właściciel - wiesz do kogo dzwoniłeś? Może ktoś podstawiony a może po prostu nie chciał sobie robić problemów i powiedział to co chciałeś usłyszeć. Mechanicy w 100% pewni - to moi sąsiedzi - auto trafiło do nich tylko na serwis klimy. Auto 100% pewne - dzwoniłem do poprzednich właścicieli którzy od 2008 roku są wpisani w Brief. Samochód ma taki przebieg bo 1) potwierdził mi go poprzedni właściciel 2) potwierdziłem przeglądy w salonie opla niemieckim. Samochód trafił do Polski z takim przebiegiem bo poprzedni właściciel najechał lekko przodem (wymieniana była belka pod zderzakiem, zderzak i chłodnica klimy) Być może to po prostu pech, handlarz nie miał żadnych przeszkód aby jechać z samochodem na serwis i ten serwis sam wybrałem wcześniej (oddalony 15 km od miejsca zakupu). Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie ma związku z twinportem ? tam są jakieś klapki w kolektorze ? ale to chyba powinien się się zapalic check engine z kodem błędu dotyczącym twinporta ? Póki co samochód do poniedziałku stoi bo dopiero wtedy mechanicy bedą mieli czas się nim zająć ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652641 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Twinport nie ma związku z kompresją w cylindrze. Tylko i wyłącznie: tłoki, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą. Mniej prawdopodobne: świeca i jej gwint, pęknięcie głowicy lub bloku silnika. Warto też przyjrzeć się jak wygląda olej w silniku, płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek775 Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Trzeba zdjąć głowicę, bez tego to wróżenie z fusów. Co do usterki to niestety tak to już jest z używanym samochodem - usterka pojawia sie nagle i już będzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Miałem ostatnio taki silnik na brak kompresji. Silnik robił bardzo małe przebiegi, rzadko porządnie rozgrzewany. Okazało się, że hydraulika zastrajkowała. Po wymianie oleju i przegonieniu samochodu jezdzi juz 3 miesiac. Może się wstrzymaj jeszcze ze sciaganiem głowicy. Auto tez nie odpaliło rano, dzien wcześniej zero problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schalker Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Miałem ostatnio taki silnik na brak kompresji. Silnik robił bardzo małe przebiegi, rzadko porządnie rozgrzewany. Okazało się, że hydraulika zastrajkowała. Po wymianie oleju i przegonieniu samochodu jezdzi juz 3 miesiac. Może się wstrzymaj jeszcze ze sciaganiem głowicy. Auto tez nie odpaliło rano, dzien wcześniej zero problemów. Cześć, miałeś dokładnie Z14XEP ? Co masz na myśli, że hydraulika zastrajkowała ? Co było nie tak ? Brak kompresji na 1 cylindrze ? Miałeś tez błąd wypadania zapłonu ? Proszę o więcej informacji .... choć osobiście sceptycznie podchodzę do tematu, że wymiana oleju cos pomoże ale niczego nie można wykluczyć. W mojej Merivie olej był wymieniany 1 tyś kilometrów temu, na bagnecie jest jeszcze jasny tak jak nowy ... Chyba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Co masz na myśli, że hydraulika zastrajkowała ? Hydropopychacze się mogą zawieszać lub zawory. Hydro. jest słyszalne jak diesel. Pisałem ci w 2 poście o wymianie oleju z płukanką.Jeżeli zawory się wieszają od zbytniego nagaru o płukanka może pomóc a potem dobre przegonienie auta.. Jeżeli są pokrzywione to remont głowicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 (edytowane) Nie pamietam czy był to z12xep czy z14 xep - nie ma to wiekszej roznicy. W moim przypadku kompresji nie bylo na zadnym cylindrze. Błędu nie bylo bo silnik rano nie odpalil. Edytowane 12 Listopada 2016 przez marcov Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78382-by%C5%82o-pi%C4%99knie-a%C5%BC-tu-nagle-kompresja-6-ratunku/page/2/#findComment-652788 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.