Skocz do zawartości

Corsa E dobór osłony pod silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Od kilku tygodni jestem posiadaczem Opla Corsy E z silnikiem 1,4 90KM. Niestety auto nie posiada osłony pod silnik , i takowej osłony nie ma w sprzedaży u Opla. Jak pytałem się przy kupnie auta to dealer powiedział mi że osłony nie ma w sprzedaży. :(

Bardzo mnie to zdziwiło ale rzeczywiście nawet nowe Astry takiej osłony nie miały. W takiej sytuacji muszę taką osłonę dokupić i stąd pytanie czy taka osłona będzie pasować:

 

http://allegro.pl/opel-corsa-e-2014-oslona-silnika-bok-hdpe-i6618856104.html

 

To samo jeżeli chodzi o chlapacze:

 

http://allegro.pl/oslony-fartuchy-chlapacze-przednie-opel-corsa-e-i6794386062.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość koni2305

Nie wiem na co Ci ta osłona skoro jej nie było. Osłony zakładają w silnikach w których jest turbo, czyli w dieslach i uturbionych benzynach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mokka 1,4t , Astra K 1,4T 1,6t, Insignia 1,6cdti 1,4t 2,0t 2,0cdti i wiele innych obecnie produkowanych NIE MA osłony pod silnikiem. Wynika to z oszczędności w procesie produkcji i z niczego innego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Meyron75

Mi w ASO uczciwie odradzili zakładanie chlapaczy a to dlatego,że jest to część ''pracująca'' w trakcie jazdy i powoduje wycieranie i uszkadzanie się lakieru a przez to większe narażenie na korozję,szczególnie z przodu bo z tyłu są plastiki,po za tym są inne minusy;półmetrowej wysokości krawężniki itd.ciągle trzeba uważać np.przy cofaniu.Nie polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Może po kolei:

 



Nie wiem na co Ci ta osłona skoro jej nie było. Osłony zakładają w silnikach w których jest turbo, czyli w dieslach i uturbionych benzynach

 

 

Generalnie miałem takową w poprzednim aucie i świetnie spełniała swoją rolę. Jednak dzisiaj obejrzałem auto pod spodem i jest lepiej niż myslałem.

 

 



Mokka 1,4t , Astra K 1,4T 1,6t, Insignia 1,6cdti 1,4t 2,0t 2,0cdti i wiele innych obecnie produkowanych NIE MA osłony pod silnikiem. Wynika to z oszczędności w procesie produkcji i z niczego innego...

 

Myślę że coś jest na rzeczy ponieważ z innego źródła dowiedziałem się że auta produkowane na rynek niemiecki , mają osłony i wygłuszenia maski. Natomiast na rynek polski nie mają :(

 

 



Mi w ASO uczciwie odradzili zakładanie chlapaczy a to dlatego,że jest to część ''pracująca'' w trakcie jazdy i powoduje wycieranie i uszkadzanie się lakieru a przez to większe narażenie na korozję,szczególnie z przodu bo z tyłu są plastiki,po za tym są inne minusy;półmetrowej wysokości krawężniki itd.ciągle trzeba uważać np.przy cofaniu.Nie polecam.

 

 

Nie no ... nie ... pierwszy raz słyszę taką kurka wodna hipotezę. Bez jaj ale chlapacze są niezbędne aby błoto , piasek czy kamyki nie uderzały o podwozie czy najbliższą powierzchnię lakierowaną

 

 

Teraz opiszę to co rozkminiłem dzisiaj. Wjechałem na kanał i obejrzałem auto od spodu. Ku mej uciesze okazało się że jest jedna z osłon i to ta na której najbardziej mi zależało czyli osłona alternatora. Jednak zacząłem rozkminiać temat gdzie i jak się montuje tą drugą osłonę która w tym przypadku wyglądała by tak:

 

1378229200_1495130568_thumb.jpg

Osłona pod alternator jest jak wiadomo z prawej strony (pasażera):

 

9560468100_1495130645_thumb.jpg

 

 

Tak wygląda przestrzeń silnika bez osłony:

 

 

3305732500_1495132014_thumb.jpg

 

A tutaj wkleiłem tak dla próby przypasowania osłonę:

 

4735134000_1495132498_thumb.jpg

 

Niestety jak dla mnie to jakoś nie bardzo pasuje ... nie mogę dopasować wirtualnie otworów montażowych tak aby pasowały do otworów w osłonie.

Edytowane przez AKSORZ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zastanawiam się nad taką osłoną bo mam tylko plastik po stronie kierowcy. I teraz takie pytanie: czy zawracać sobie głowę plastikiem z hdpe za ok 100,00 ze spinkami czy brać metalową za ok 500,00 ze spinkami? Miałem w Combo metalową i mam taką w Boxerze i wjechanie w twardy lód czy jakiś lasek nie robi na nich wrażenia jedynie się trochę przycierają natomiast tworzywo sztuczne? hmmm nie pęknie zaraz? Dylemat mam taki że szkoda 400,00 więcej ale z drugiej strony kupić byle co też sensu nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze do aut kupuję osłony. Polecam polskie Rezaw Plast z HDPE. Generalnie HDPE w przeciwieństwie do PVC utrzymuje znacznie wyższą elastyczność i odporność na uderzenia nawet w niskiej temp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  mam do was kilka pytań 

czy kupiliście te  osłony jeżeli tak  to czy sa jakieś problemy  z  mocowaniem np otwory nie zgrywają się faktycznie z otworami w samochodzie 

Każda wersja  corsy ma założony ten mały plastik  pod alternatorem  nie mam kanału  i tam nic nie widzę a chce  zamówić  ten  komplet  https://allegro.pl/opel-corsa-e-oslona-silnika-pod-silnik-2014-spinki-i7565162522.html 

Edytowane przez MariuszKas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności