Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Od kilku tygodni jestem posiadaczem Opla Corsy E z silnikiem 1,4 90KM. Niestety auto nie posiada osłony pod silnik , i takowej osłony nie ma w sprzedaży u Opla. Jak pytałem się przy kupnie auta to dealer powiedział mi że osłony nie ma w sprzedaży. :(

Bardzo mnie to zdziwiło ale rzeczywiście nawet nowe Astry takiej osłony nie miały. W takiej sytuacji muszę taką osłonę dokupić i stąd pytanie czy taka osłona będzie pasować:

 

http://allegro.pl/opel-corsa-e-2014-oslona-silnika-bok-hdpe-i6618856104.html

 

To samo jeżeli chodzi o chlapacze:

 

http://allegro.pl/oslony-fartuchy-chlapacze-przednie-opel-corsa-e-i6794386062.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szklana_kula.jpg

Wyszło, że powinno pasować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na co Ci ta osłona skoro jej nie było. Osłony zakładają w silnikach w których jest turbo, czyli w dieslach i uturbionych benzynach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokka 1,4t , Astra K 1,4T 1,6t, Insignia 1,6cdti 1,4t 2,0t 2,0cdti i wiele innych obecnie produkowanych NIE MA osłony pod silnikiem. Wynika to z oszczędności w procesie produkcji i z niczego innego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w ASO uczciwie odradzili zakładanie chlapaczy a to dlatego,że jest to część ''pracująca'' w trakcie jazdy i powoduje wycieranie i uszkadzanie się lakieru a przez to większe narażenie na korozję,szczególnie z przodu bo z tyłu są plastiki,po za tym są inne minusy;półmetrowej wysokości krawężniki itd.ciągle trzeba uważać np.przy cofaniu.Nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Może po kolei:

 



Nie wiem na co Ci ta osłona skoro jej nie było. Osłony zakładają w silnikach w których jest turbo, czyli w dieslach i uturbionych benzynach

 

 

Generalnie miałem takową w poprzednim aucie i świetnie spełniała swoją rolę. Jednak dzisiaj obejrzałem auto pod spodem i jest lepiej niż myslałem.

 

 



Mokka 1,4t , Astra K 1,4T 1,6t, Insignia 1,6cdti 1,4t 2,0t 2,0cdti i wiele innych obecnie produkowanych NIE MA osłony pod silnikiem. Wynika to z oszczędności w procesie produkcji i z niczego innego...

 

Myślę że coś jest na rzeczy ponieważ z innego źródła dowiedziałem się że auta produkowane na rynek niemiecki , mają osłony i wygłuszenia maski. Natomiast na rynek polski nie mają :(

 

 



Mi w ASO uczciwie odradzili zakładanie chlapaczy a to dlatego,że jest to część ''pracująca'' w trakcie jazdy i powoduje wycieranie i uszkadzanie się lakieru a przez to większe narażenie na korozję,szczególnie z przodu bo z tyłu są plastiki,po za tym są inne minusy;półmetrowej wysokości krawężniki itd.ciągle trzeba uważać np.przy cofaniu.Nie polecam.

 

 

Nie no ... nie ... pierwszy raz słyszę taką kurka wodna hipotezę. Bez jaj ale chlapacze są niezbędne aby błoto , piasek czy kamyki nie uderzały o podwozie czy najbliższą powierzchnię lakierowaną

 

 

Teraz opiszę to co rozkminiłem dzisiaj. Wjechałem na kanał i obejrzałem auto od spodu. Ku mej uciesze okazało się że jest jedna z osłon i to ta na której najbardziej mi zależało czyli osłona alternatora. Jednak zacząłem rozkminiać temat gdzie i jak się montuje tą drugą osłonę która w tym przypadku wyglądała by tak:

 

1378229200_1495130568_thumb.jpg

Osłona pod alternator jest jak wiadomo z prawej strony (pasażera):

 

9560468100_1495130645_thumb.jpg

 

 

Tak wygląda przestrzeń silnika bez osłony:

 

 

3305732500_1495132014_thumb.jpg

 

A tutaj wkleiłem tak dla próby przypasowania osłonę:

 

4735134000_1495132498_thumb.jpg

 

Niestety jak dla mnie to jakoś nie bardzo pasuje ... nie mogę dopasować wirtualnie otworów montażowych tak aby pasowały do otworów w osłonie.

Edytowane przez AKSORZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad taką osłoną bo mam tylko plastik po stronie kierowcy. I teraz takie pytanie: czy zawracać sobie głowę plastikiem z hdpe za ok 100,00 ze spinkami czy brać metalową za ok 500,00 ze spinkami? Miałem w Combo metalową i mam taką w Boxerze i wjechanie w twardy lód czy jakiś lasek nie robi na nich wrażenia jedynie się trochę przycierają natomiast tworzywo sztuczne? hmmm nie pęknie zaraz? Dylemat mam taki że szkoda 400,00 więcej ale z drugiej strony kupić byle co też sensu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze do aut kupuję osłony. Polecam polskie Rezaw Plast z HDPE. Generalnie HDPE w przeciwieństwie do PVC utrzymuje znacznie wyższą elastyczność i odporność na uderzenia nawet w niskiej temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam.

HDPE się sprawdza

Troszkę się wygięło pod rurą wydechową ale wytrzymuje i spełnia swoją rolę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam  mam do was kilka pytań 

czy kupiliście te  osłony jeżeli tak  to czy sa jakieś problemy  z  mocowaniem np otwory nie zgrywają się faktycznie z otworami w samochodzie 

Każda wersja  corsy ma założony ten mały plastik  pod alternatorem  nie mam kanału  i tam nic nie widzę a chce  zamówić  ten  komplet  https://allegro.pl/opel-corsa-e-oslona-silnika-pod-silnik-2014-spinki-i7565162522.html 

Edytowane przez MariuszKas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo chcę kupić. Może w przyszłym tygodniu się wyrobię podjechać osobiście bo w tym się nie wyrobiłem. Człowiek z tego sklepu twierdzi że spinki, które daję będą się nadawały choć komplet oryginalnych spinek Opla to ok 80,00.

To pod alternator to prawdopodobnie masz więc komplet Ci nie potrzebny a jedynie ten "środek" za 95,00 ze spinkami. Od strony kierowcy ponoć nie ma niczego do "zadziurowania".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mojo333 napisał:

Dokładnie to samo chcę kupić. Może w przyszłym tygodniu się wyrobię podjechać osobiście bo w tym się nie wyrobiłem. Człowiek z tego sklepu twierdzi że spinki, które daję będą się nadawały choć komplet oryginalnych spinek Opla to ok 80,00.

To pod alternator to prawdopodobnie masz więc komplet Ci nie potrzebny a jedynie ten "środek" za 95,00 ze spinkami. Od strony kierowcy ponoć nie ma niczego do "zadziurowania".

 

Było by  super jak bys napisał  po kupnie czy wszystko  poszło  gładko czy jednak trzeba bylo cos kombinować przy montażu 

Edytowane przez MariuszKas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś odebrać ale wcześniej skończyli prace. Odbiorę prawdopodobnie we wtorek,  jak nie będzie padać (kanał mam zewnętrzny) to wjadę na kanał i spróbuje zamontować. Dam znać jak poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.