ja37 Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Nie widzisz? Adam 1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-697726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cybertom Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Kolego nie chodzi mi kto ten post napisał tylko jaki program używa z tymi danymi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-697727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Żartujesz, prawda?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-697728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 TIS   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-697730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cybertom Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Dzieki adam1954 za pomoc - konkretnie i rzeczowo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-697764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cybertom Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Witam, no i po pracy wszystko ładnie zamontowane, Biegi wchodzą bez problemu chociaż ciężej niż na oryginale ( pająk ciszej pracuje ale pewnie się dotrze) także dziękuje za pomoc. Zobaczymy jak będzie dalej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-697827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojz Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Mnie jutro czeka ta robota. Ostatnio dwa razy zamiast trójki weszła mi jedynka, a od dłuzszego czasu przy wyższych obrotach 3 bieg nie chciał wskakiwać. Kupiłem oryginał, bo te zamienniki (z plastikowym łącznikiem) czytałem, że miesiąc wytrzymują, a skoro tak, to pozostałe elementy z tworzywa wiele lepsze być nie mogą. A troche ich tam jest. Zestawu naprawczego też nie kupowałem, bo to przecież to samo, co w tych zamiennikach. Z drugiej strony... u mnie pierwsza wymiana tego elementu była na gwarancji, przy 28 tysiącach. Zobaczymy jak mi pójdzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-700186 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Może jakieś zdjęcia porobisz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-700188 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojz Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) Wymiana mechanizmu zmiany biegów. Kupiłem oryginał (fot.1), bo robię sam i nie bedę za chwilę do tego wracał. 1. od spodu luzujemy śrubę oznaczoną strzałką (fot.2) 2. wyciągamy zawleczkę (nr 9) przy skrzyni. Uwaga - należy najpierw wcisnąć drut zabezbieczający na jej końcu i dopiero później wyciągać. U mnie się nie dało, zawleczka się zablokowała i musiałem odciąć cały koniec tej badziewnej tulejki. W teorii teraz kolej na zdjęcie plastikowego kołpaka mocującego cały mechanizm (nr 14 na schemacie), ale to nie takie proste. Dostęp żaden, podejścia brak, a nie chciałem jej uszkodzić żeby mieć zapasową na wszelki wypadek - jakby mi nowa np. pękła musiałbym czekać do poniedziałku (wymieniałem w sobotę). Nie wiem jak wygląda procedura wg dokumentacji serwisowej, ja wyjąłem akumulator i zdemontowałem półkę aku, ale dalej nie chciała zejść. Zdemontowałem więc cały mechanizm wraz z elementem do którego to cholerstwo jest zamocowane (oznaczyłem go jako B ) - od dołu trzeba wyjąć zawleczkę (przy strzałce A), od góry odkręcić dwie śruby (fot.3, nr 13), bo tu zawleczka jest od spodu i nie ma do niej dojścia. Teraz wszystko ładnie wyszło, ale nawet po wyjęciu całości, zdjęcie tego plastikowego kapelusika proste nie było. Teraz w zasadzie zostaje tylko zmontowanie wszystkiego w odwrotnej kolejności i wyregulowanie wg opisu podanego wcześniej z jedną uwagą - trzeba pokombinować, bo ja przy pierwszym podejściu, zablokowaniu skrzyni i lewarka, skręceniu wszystkiego, miałem w miejscu wstecznego jedynkę a R w ogóle nie było, więc uwaga przy próbach ruszania! Zanim jeszcze zabrałem się za wymianę mechanizmu, spróbowałem czy jest poprawa na nowej tulejce. Jak rozłączyłem mechanizm, sprawdziłem wszystkie przeguby i wydawało się, że nie ma luzów, tyle że lekko chodzi wszystko chodzi, nie tak jak w nowym - z lekkim oporem. Luz był tylko na głównej osi, tej z plastikowym kołpakiem zabezpieczającym. Nic to nie dało, na nowej tulejce było tak samo, więc wymieniłem mechanizm. I co? Niby nie było to wszystko jakoś szczególnie wybite, a po wymianie biegi chodzą jak w nowym. Ale przy tych wszystkich próbach zauważyłem, że najbardziej wszystko buja się nie na połączeniach samego mechanizmu zmiany biegów, ale w mocowaniach A elementu na schemacie oznaczonego jako B. W gniazdach są gumowe tuleje i to one za to odpowiadają. To się nie przekłada na działanie mechanizmu i zmianę biegów, ale uważam, że ma duży wpływ na jego żywotność (całość bardzej się rusza i drga). Tuleje nie były wybite ani odkształcone, ale zdecydowanie zbyt miękkie, nic sztywności w sobie nie miały. Największy ruch występował na tulei widocznej od spodu auta, po strony kabiny (tuż obok rurki sterowania zmianą biegów do której mocuje się wybierak - nie widać jej na zdjęciach), niestety nie wygląda, żeby był do niej łatwy dostęp. Tak więc poza mechanizmem wybieraka przed robotą radzę zaopatrzyć się od razu w nową tulejkę nr 9 (to bezwzględnie) i te gumowe tuleje w ilości sztuk 3. Ja jeszcze u siebie wymienię gniazdo wybieraka (na schemacie nr 8), kosztuje kilka złotych a na pewno nie zaszkodzi. Aaa, jeszcze dodam, że ta wymiana była przy 141900km, a pierwsza, jak wspominałem wcześniej, była na gwarancji już przy 28000km. Zobaczymy ile teraz wytrzyma... może to jest element, który się w oplu wymienia wraz z olejem i filtrami . Edytowane 27 Listopada 2018 przez wojz   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-700307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Temat podpinam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81107-wymiana-wybieraka-meriva-a/page/2/#findComment-700314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.