Skocz do zawartości
Gość endriulodz

nie odpala po wymianie głowicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość endriulodz

Witam , mam taki problem ,dałem do warsztatu moją Astrę G 1,6 16V na wymianę głowicy ,głowicę dałem drugą po regeneracji, mieli tylko zamienić ( stara miała wypalony zawór ), oczywiście dałem kompletny rozrząd z pompą wody, nowe śruby do głowicy komplet uszczelek olej, filtry itd, dzisiaj po wielkich trudach i zmaganiach od środy, mogę odebrać samochód, tj.3 dni robocze ! , na miejscu okazuję się że samochodu nie można odpalić , komputer pokazuje błąd 1230 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika oraz po włączeniu zapłonu słychać terkotanie przekaznika tego pod maską (kolor fioletowy) ,świeci się kontrolka samochód z kluczykiem, chłodniczka z wiatraczkiem oraz również załączają się obydwa wentylatory ,silnik jest od 3 dni zimny !, rozrusznik kręci ale nie odpala ? możę Wy będziecie mądrzejsi od tych nie douczonych mechaników , oni tylko po głowach się drapią i nie wiedzą co to może być ? proszę o podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masy aby na pewno wszystkie dokręcone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masy nie przykręcili którejś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość endriulodz

Masy aby na pewno wszystkie dokręcone?

niby sprawdzali ale nie mam pewności , żałuję że do nich pojechałem ale też ktoś mi polecił ten warsztat , w Zgierzu i teraz są problemy, w poniedziałek ma przyjść jakiś elektronik ,z kompem, podobno pracował w serwisie Opla to może będzie bardziej kumaty ?

niby sprawdzali ale nie mam pewności , żałuję że do nich pojechałem ale też ktoś mi polecił ten warsztat , w Zgierzu i teraz są problemy, w poniedziałek ma przyjść jakiś elektronik ,z kompem, podobno pracował w serwisie Opla to może będzie bardziej kumaty ?

I jeszcze jedna rzecz , bo boję się czy nie mógł uszkodzić się sterownik silnika ,ponieważ jak pojechałem zobaczyć postępy prac to zauważyłem że nie odkręcili klemy z akumulatora ? , z tego co wiem to powinni odłączyć zasilanie przed zdjęciem sterownika i innych czujników ,czy dobrze myślę czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

z tego co wiem to powinni odłączyć zasilanie przed zdjęciem sterownika i innych czujników ,czy dobrze myślę czy nie ?

 

Powinno się tak robić aby nie wywaliło błedów.

Nie zrobili ,to powinni błędy wykasować.

Ja kiedyś też wypinałem sterownik bez odłączania i nie było problemów.

Ale co i jak robili tego nikt nie wie.

Natomiast wiem jedno: spaścili robotę więc reklamacja i maja naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano widzisz, trzeba było poczekać i w środę zaprowadzić do "mojego" warsztatu.

Byś chociaż poznał kolegę wariata - mnie :)

Podjechał bym do Ciebie, ale nie mam na razie czym, bo corsa się maluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość endriulodz

Witam ,dzięki kolego za wsparcie , jutro zobaczę co oni zdziałają ? ,od rana mają jakiegoś elektronika sprowadzić z kompem ,może on coś wyduma ,pracował w serwisie Opla , oni nawet nie mają nic żeby podłączyć się przez OBD, ja mam swój taki skaner który wyświetla błędy dlatego wiem co jest za błąd 1230, czekam jutra i zobaczę co będzie ,nie daruję im tego i nie zamierzam nic dopłacać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1230 to przekaźnik silnika

Sprawdź sobie te dwie rzeczy co masz w załączniku.

Są w komorze silnika.

bezpiecznik nr.6 20 A i przekaźnik R5

post-37019-0-78650500-1502605242_thumb.jpg

post-37019-0-36100500-1502605252_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość endriulodz

A co sądzicie na temat tych wentylatorów które po włączeniu zapłonu załączają się obydwa naraz i chodzą cały czas ,nawet po wyłączeniu zapłonu ,dopiero odłączenie akumulatora przerywa ich pracę , a przekaznik brzęczy cały czas ,po wyjęciu jest cisza a kontrolka samochodziku z kluczykiem miga cały czas, myślę że zrobili jakieś zwarcie ale już nie wiem sam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zadam ci pytanie czy sprawdziłeś jak pisałem.

Kończymy gdybanie ,zaczynamy działanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.