Skocz do zawartości
Djdred

A14net Płyn się gotuje.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W mojej Merivie 1.4t płyn chłodniczy się gotuje. Nie puszcza obiegu do chłodnicy która pozostaje zimna.

Czy to termostat czy raczej sam czujnik, może cośinnego ? DO tego jak termostat to trzeba kupować cały z obudową za min 160zł czy sam wkład jest dostępny bo różnie to wyszukuje w sklepach internetowych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że termostat zablokował się w pozycji zamknięty, ale to rzadki przypadek (zwykle blokuje się "otwarty"). Sprawdź czy wąż prowadzący do nagrzewnicy jest ciepły i czy jest obieg płynu, bo ja podejrzewam padniętą pompę wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica zimna, wiatrak się włącza.

 

http://pl.tinypic.com/r/so4zh5/9 i takie cykanie mam z okolicy paska

post-49736-0-10432300-1505219469_thumb.jpg

post-49736-0-69140800-1505219470_thumb.jpg

post-49736-0-25773200-1505219534_thumb.jpg

Edytowane przez Djdred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat możesz sprawdzić ale pompa mogła też ulec awarii. Zanim coś kupisz to warto być pewnym co trzeba kupić, bo dobre części nie są tanie.

Co do termostatów - są opisy na forum co kupować i dlaczego.

Tu masz jak znaleźć nr części - http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/ (najlepiej szukać po nr VIN).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się do tematu. Moja Meriva zagotowała się i od tego czasu mam istny cyrk z temperaturą. Jak jadę po trasie to temperatura nie przekracza 90 stopni ale jak wjadę do miasta to temperatura idzie nawet powyżej 100 stopni mimo, że jak mam powyżej 90 włącza się wentylator. Wymieniłem termostat i odpowietrzylem układ i dalej to samo. Na dodatek dzisiaj zauważyłem że jak włączyłem ogrzewanie aby zbić temperaturę to okazało się, że z nawiewów leci chłodne powietrze.

Ma ktoś może jakiś pomysł co z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Źle odpowietrzony układ

2. Za mało płynu

3. Pompa wody do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu mam na maxa. Ci do odpowietrzenia to na zimnym silniku odkrecilem korek wlewu i włączyłem ogrzewanie i trzymałem go z pół godziny. A może masz inny sposób na odpowietrzenie? Bo zanim wezmę się za pompę to chce sprawdzić wszystkie opcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechać się, oczywiście na zakręconym korku.

Przyczyną gotowania się silnika może też być uszkodzony korek (zaworki w korku). Podmień korek na próbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę to i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam naprawione.

Padł termostat i nie puszczał w obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.