Skocz do zawartości

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczyło wrócić do starszej wersji oprogramowania z czasu, kiedy nie było tych problemów... a nie kombinować jak koń pod górkę i nowe tworzyć.

ArKos zgadza się - kolega Hubkas ma starszą wersję oprogramowania i Astra śmiga mu bez problemu. Chociaż Kolega Largson ma z 2016 roku i też ma problemy z przełączaniem. U mnie dzisiaj 4*C na zewnątrz, przejechane 2.2 km, a temperatura cieczy na wskaźniku 55*C i przełączyła się bez problemu.

 

Witam wszystkich na forum . Czytama i czytam od pewnego czasu i muszę opisać moje problemy wiec jastem posiadaczem Astry j z LPG odebrane 1.12.2017 problem z nieprzełączaniem sie na LPG pojawił sie juz po 3 dniach wizyta w ASO i rozkładaja ręce 23 stycznia wezwanie do ASO wyganie nowego softu i jak narazie jest wszystko ok ,natomiast jest problem z szarpaniem prz jeździe na LPG i serwis nie może sobie z tym poradzić bardzo jest to denerwujące może macie jakieś podpowiedzi bo jeździ sie masakrycznie pozdrawiam przebieg 3000 km.

 

Gość pankierownik

Też miałem podobny problem z szarpaniem. U mnie wymienili wtryskiwacz jeden, jeśli dobrze rozczytalem pismo serwisanta to pomarańczowy. Dzień przed wizytą w ASO zaswiecila mi się kontrolka silnika, nie wiem czy to miało coś wspólnego. Szarpanie miałem od początku

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Też miałem podobny problem z szarpaniem. U mnie wymienili wtryskiwacz jeden, jeśli dobrze rozczytalem pismo serwisanta to pomarańczowy. Dzień przed wizytą w ASO zaswiecila mi się kontrolka silnika, nie wiem czy to miało coś wspólnego. Szarpanie miałem od początku

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Witam mam pytanie czy to pomogło.

 

Gość pankierownik

Witam mam pytanie czy to pomogło.

Pomogło, u mnie szarpanie występowało podczas przyspieszania już od najniższych obrotów. Również podczas jazdy w korku na polsprzegle. Teraz już nie szarpie. W ASO byłem przy przebiegu 2700km

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez pankierownik

 

Witam wszystkich na forum . Czytama i czytam od pewnego czasu i muszę opisać moje problemy wiec jastem posiadaczem Astry j z LPG odebrane 1.12.2017 problem z nieprzełączaniem sie na LPG pojawił sie juz po 3 dniach wizyta w ASO i rozkładaja ręce 23 stycznia wezwanie do ASO wyganie nowego softu i jak narazie jest wszystko ok ,natomiast jest problem z szarpaniem prz jeździe na LPG i serwis nie może sobie z tym poradzić bardzo jest to denerwujące może macie jakieś podpowiedzi bo jeździ sie masakrycznie pozdrawiam przebieg 3000 km.

 

Kiedyś na ten temat wypowiedział się ArKos - guru na tym forum, może warto rozważyć przyczynę opisana przez niego:

 

"Zdecydowałem się napisać o pewnej przypadłości, którą wczoraj odkryłem. Nie dotyczy ona nie przełączania się na gaz, a nieprawidłowej pracy na gazie.

Objawy: na gazie telepie silnikiem, przerywa, nie ma mocy, komunikat "awaria pojazdu...", ew. błąd p0171 (uboga mieszanka). Jeden lub kilka objawów opisanych. Na benzynie praca prawidłowa - brak uwag. Każdy z samochodów to produkcja sprzed max 2 miesięcy.

 

Diagnoza tej usterki była dla mnie wybitnie upierdliwa, bo nie było się o co uczepić na liście danych. Początkowo skłaniałem się ku listwie wtryskowej, że zbyt uboga mieszanka bierze się z zakleszczających się wtryskiwaczy, ale 800km przebiegu mi nie pasowało. Zauważyłem, że jak listwa wtryskowa była odkręcona i postawiona pionowo, to silnik pracował wzorowo. Przykręcona - padaka.

Wytargałem wężyki biegnące od wtryskiwaczy do kolektora i odkryłem, że pod srebrną otuliną termiczną dwa wężyki miały bardzo wyraźne ślady zagnieceń. Na przykręconej do stelaża listwie robiły się w tym miejscu na tyle mocne przewężenia, że gaz nie docierał swobodnie do kolektora. Guma bardzo miękka, za miękka. Wymieniłem na twarde, paliwowe - idealnie. Potem jeszcze 2 auta z podobnymi problemami, w czasie jazdy szarpanie i brak mocy. I wężyki nowe i było dobrze.

 

Nie wiem, ale wygląda mi to powoli na masówkę, chyba jakiś nowy dostawca wężyków albo wadliwa partia - okaże się w praniu. Dwa samochody mają być w przyszłym tygodniu z objawami jak wyżej."

 

 

Kiedyś na ten temat wypowiedział się ArKos - guru na tym forum, może warto rozważyć przyczynę opisana przez niego:

 

"Zdecydowałem się napisać o pewnej przypadłości, którą wczoraj odkryłem. Nie dotyczy ona nie przełączania się na gaz, a nieprawidłowej pracy na gazie.

Objawy: na gazie telepie silnikiem, przerywa, nie ma mocy, komunikat "awaria pojazdu...", ew. błąd p0171 (uboga mieszanka). Jeden lub kilka objawów opisanych. Na benzynie praca prawidłowa - brak uwag. Każdy z samochodów to produkcja sprzed max 2 miesięcy.

 

Diagnoza tej usterki była dla mnie wybitnie upierdliwa, bo nie było się o co uczepić na liście danych. Początkowo skłaniałem się ku listwie wtryskowej, że zbyt uboga mieszanka bierze się z zakleszczających się wtryskiwaczy, ale 800km przebiegu mi nie pasowało. Zauważyłem, że jak listwa wtryskowa była odkręcona i postawiona pionowo, to silnik pracował wzorowo. Przykręcona - padaka.

Wytargałem wężyki biegnące od wtryskiwaczy do kolektora i odkryłem, że pod srebrną otuliną termiczną dwa wężyki miały bardzo wyraźne ślady zagnieceń. Na przykręconej do stelaża listwie robiły się w tym miejscu na tyle mocne przewężenia, że gaz nie docierał swobodnie do kolektora. Guma bardzo miękka, za miękka. Wymieniłem na twarde, paliwowe - idealnie. Potem jeszcze 2 auta z podobnymi problemami, w czasie jazdy szarpanie i brak mocy. I wężyki nowe i było dobrze.

 

Nie wiem, ale wygląda mi to powoli na masówkę, chyba jakiś nowy dostawca wężyków albo wadliwa partia - okaże się w praniu. Dwa samochody mają być w przyszłym tygodniu z objawami jak wyżej."

Witam właśnie jade 5.02.2018 do ASO na wymiane tych węży bo podczas ostatniej wizyty i zmianie softu pozostało to szarpanie na gazie i powiedziano że to wina tych węży co idą od listwy do kolektora tak jak napisałes,zobaczymy dam znać na forum pozdrawiam.

 

A czy możesz opisać jak to szarpanie mniej wiecej wyglada ? Czy jest to w przedziale obrotów około 2 do 3 tyś na niskich biegach ? Bo ja tak właśnie mam i myślałem że jest to urok jazdy na gazie . Raz są a raz tych szarpnięć nie ma . I jeszcze czy możesz powiedzieć na co zwrócić uwage przy tych wężach , bo jak powiem w serwisie że węże do wymiany to stwierdzą że znam sie lepiej od nich i po co przyjeżdzam :)

Edytowane przez Kociol

 

U mnie kolejny dzień testowania oprogramowania: 3*C na zewnątrz, 2.1 km przejechane, 53*C temperatura przełączenia - wszystko OK, więc myślę, że będzie dobrze u wszystkich jak podmienią na nowe oprogramowanie. Pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności