Skocz do zawartości

Hałas powyżej 30km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam poważny problem z moją Korsiarką i bardzo mało czasu.

Powyżej 30km/h w kabinie strasznie "wyje". Wymieniłem już łożyska, tarcze, klocki. Wymieniłem gumy i wyważyłem koła. Problem nie ustał. Wykluczam skrzynię biegów bo hałas jest niezależny od niej (na luzie czy na biegu jest to samo). Hałas rośnie i wysokość wydawanego dźwięku wraz z prędkością.

Znajomy wspomniał mi o łożysku oporowym, ale jakoś mi to nie pasuje.

 

Ktoś ma jakiś pomysł? POMOCY!

 

Dodam, że autko musiało na prawdę "dostać wycisk" bo jedna z tarcz była skrzywiona (0,5mm w lewo i 0,5 w prawo).

 

Corsa B 1.0 1999 benz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubala_1986

Wycie jest jednostajne tzn. czy słychać powiedzmy coś jakby "łuuuuuuuu" czy bardziej "łuu łuu łuu" i im szybciej tym częstotliwość przyspiesza? Tak jak napisałeś jezeli na luzie tez słychać to trzeba szukać w kołach, podjedz gdzieś na warsztat który miałby "rozpedzarke" do kół, zakręcić każdy pokolei i powinno być słychać różnice.

Edytowane przez kubala_1986

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś sprawdzał zaciski i cylindry hamulcowe, także jarzma i tarcze szczęk?

No i jeszcze układ ręcznego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś sprawdzał zaciski i cylindry hamulcowe, także jarzma i tarcze szczęk?

No i jeszcze układ ręcznego.

Obie linki ręcznego zostały wymienione. Poza tym obie tarcze hamulcowe wraz z klockami z przodu.

Do tego łożyska przednie oraz wyważono koła przy zmianie gum.

To wszystko w ciągu 2 ostatnich dni. Nie wiem jak ze zbieżnością kół ale auto trzyma się jazdy na przód... z jednym małym "ale".

Przy niedużej prędkości (np ruszając z parkingu) i mocnym skręcaniu w prawo kiedy puści się kierownicę ta sama "dobija" szybko do końca w prawo.

Co do reszty sprawdzę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

hałas jest niezależny od niej (na luzie czy na biegu jest to samo)

 

Ale zaraz bo myślę że się mylisz.

Skrzynia (mechanizm różnicowy) pracuje czy jest na biegu i czy jest na luzie.

Auto sie toczy i koła się obracają.

Jedyna różnica to taka że na biegu masz wpięty napęd a na luzie pracuje bez zasprzęglenia ale skrzynia pracuje bo napędzana jest przecież cała różnicówka kołami kręcącymi się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale zaraz bo myślę że się mylisz.

Skrzynia (mechanizm różnicowy) pracuje czy jest na biegu i czy jest na luzie.

Auto sie toczy i koła się obracają.

Jedyna różnica to taka że na biegu masz wpięty napęd a na luzie pracuje bez zasprzęglenia ale skrzynia pracuje bo napędzana jest przecież cała różnicówka kołami kręcącymi się.

Masz rację. Dlatego kolega powiedział mi o łożysku zaporowym (czy jakoś tak), łączącym skrzynię z kołami. Jeśli to to, czeka mnie chyba niezbyt tania naprawa bo skrzynię chyba zdjąć będzie trzeba?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej drugą skrzynię.

Zapłacisz może 100, a jedno łożysko może tyle kosztować.(Pamiętam, kupowałem do F16 i kosztowało 89zł jedno)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności