Skocz do zawartości
Pakman1981

Wymiama linki, cięgna zmiany biegów w skrzyni F23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie mam Astre 2.0 OPC 160 km, skrzynia biegów F23, jadę sobie dzisiaj i chcę zmienić bieg, a nagle zaczął latać lewarek na boki luźno i do przodu, zjechałem na parking zaglądnąłem pod maskę i okazało się że jedna linka od zmiany biegów była przerwana. I mam problem jak ją zmienić co trzeba zrobić krok po kroku, i czy trudne to jest i jak ustawić biegi. Proszę o pomoc jak to zrobić od początku do końca. Może ktoś już to robił i wie oraz podzieli się informacjami na co zwrócić uwagę itp.


Nikomu nigdy nie urwała się linka zmiany biegów w skrzyni F23? Niewierze że w całej Polsce jestem jedyną osobą której się takie coś przytrafiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ciężko wyjąć akumulator i jego podstawę i ocenić, jak ciężko jest zdjąć linki z mocowań?

 

 

Druga sprawa - łikend jezd, ludzie się bawią i chlają, a nie rozkminiają, jak głupią linkę wymienic.

 

Nieraz trzeba poczeka i uszanować czas innych.

 

Jeśli nie masz czasu, to ma czas Norauto, albo inny Feuvert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam Astre 2.0 OPC 160 km, skrzynia biegów F23, jadę sobie dzisiaj i chcę zmienić bieg, a nagle zaczął latać lewarek na boki luźno i do przodu, zjechałem na parking zaglądnąłem pod maskę i okazało się że jedna linka od zmiany biegów była przerwana. I mam problem jak ją zmienić co trzeba zrobić krok po kroku, i czy trudne to jest i jak ustawić biegi. Proszę o pomoc jak to zrobić od początku do końca. Może ktoś już to robił i wie oraz podzieli się informacjami na co zwrócić uwagę itp.

Nikomu nigdy nie urwała się linka zmiany biegów w skrzyni F23? Niewierze że w całej Polsce jestem jedyną osobą której się takie coś przytrafiło?

Ok.To poczekam na odpowiedź, jak ktoś znajdzie czas to niech mi napiszę jak się wymienia linkę zmiany biegów w oplu astrze G skrzynia F23 silnik 2.0 - OPC 160km , jak ją wyjąć , co trzeba zdemontować, na co zwrócić uwagę, jak ustawić biegi jeżeli jest taka konieczność i gdzie można taką linkę dostać bo w motoryzacyjnym sklepie mówili że jest nie dostępna. prosił bym o wskazówki od A do Z, albo link jakiś. Z góry dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś kiepskie te sklepy motoryzacyjne skoro tego nie mogą dostać/poszukać.

Tu znajdziesz część - https://opel.7zap.com/pl/car/

Inaczej pozostaje ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Allegro.

Są, ale nie tanie.

Nie trzeba ustawiać, na fotach nie widzę żadnej regulacji.

 

Jak będziesz wymieniać, to zrób fotoreportaż, może komuś kiedyś się przyda.

 

 

Nawiasem mówiąc nie widzę nic trudnego w takiej wymianie.

Mimo, że nie mam astry G i nigdy tego w tym aucie nie robiłem, to dałbym spokojnie radę, podejrzewam, że nawet kanał nie jest niezbędny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulacja przy lewarku jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Allegro.

Są, ale nie tanie.

Nie trzeba ustawiać, na fotach nie widzę żadnej regulacji.

 

Jak będziesz wymieniać, to zrób fotoreportaż, może komuś kiedyś się przyda.

 

 

Nawiasem mówiąc nie widzę nic trudnego w takiej wymianie.

Mimo, że nie mam astry G i nigdy tego w tym aucie nie robiłem, to dałbym spokojnie radę, podejrzewam, że nawet kanał nie jest niez

Nie wiem, okaże się jak będę robił czy trudne. Najpierw muszę linkę znaleźć bo nigdzie nie można kupić, a w serwisie tysiaka trzeba dać za samą linkę. ;(

 

Jakieś kiepskie te sklepy motoryzacyjne skoro tego nie mogą dostać/poszukać.

Tu znajdziesz część - https://opel.7zap.com/pl/car/

Inaczej pozostaje ASO.

 

ke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Linkę zmieniłem i opiszę jak to wygląda, ale łatwo nie jest.

Samochód Opel Astra II 2,0 OPC 160KM, 2000r skrzynia biegów F23

1. Najpierw zdejmujemy cały tunel w środku w kabinie dwie śrubki po bokach przy stopach jedna w środku koło gniazda gdzie kompa się wpina i dwie po bokach na wysokości ręcznego z lewej i prawej strony i po odkręceniu tych śrubek odkręcamy jeszcze popielniczkę i wyciągamy, podnosimy do góry mieszek lewarka do biegów dwie śrubki z tym plastikiem i mieszek hamulca ręcznego i cały tunel do góry podnosimy i wyciągamy i kładziemy np. tylnej kanapie.

2.Blokujemy lewarek zmiany biegów zawleczką, odpinamy zatrzaski linek lewej i prawej wkładamy mały śrubokręt w takie małe otworki płaskie i odginamy je do siebie i ciągniemy do góry aż kliknie i wyskoczy trochę do góry.

3.Udajemy się pod maskę i wyciągamy akumulator i podstawę akumulatora wyciągamy i wtedy ukaże się nam końcówki linki jak są przymocowane do skrzyni.

4.Wcześniej przed wybierakiem skrzyni linki są przymocowane na wcisk włożone takie dwie tulejki plastikowe są włożone w taki uchwyt on jest przykręcony śrubą torx, najlepiej jest odkręcić tą śrubę i wyciągnąć potem z linkami ten uchwyt na zewnątrz i przełożyć sobie te linki w ten uchwyt na stole bo tam przy skrzyni nie ma dostępu żeby przełożyć.

5.Jak już odkręciliśmy ten uchwyt to musimy odczepić takie białe plastiki co są na końcówkach linek i do skrzyni zaczepione one są na wcisk musisz podważyć np. śrubokrętem i poruszać na boki to one wyskoczą i zejdę tylko na wyczucie żeby wybieraka przy skrzyni nie ugiąć.

6.Jak już mamy odczepione linki przy skrzyni i tam przy lewarku poluzowane to wchodzimy do kanału, bez kanału jest przerąbane ja mam kanał więc poszło fajnie wchodzimy do kanału i na ścianie grodziowej na wysokości katalizatora widać jak na dłoni jak wychodzą linki więc je wyciągamy i przesuwamy do góry po kawałku i co jakiś czas wychodzimy z kanału i pod maskę i wyciągamy dalej potem znowu do kanału wyciągamy ze ściany grodziowej i z powrotem pod maskę i ciągniemy dalej aż wyjdzie ja tak chyba z pięć razy wchodziłem i wychodziłem ale linka wyszła i miałem ją na stole a była urwana i dlatego wymieniałem.

7.Nową linkę wkładamy od góry od strony skrzyni biegów, ale wcześniej przekładamy sobie ten uchwyt ze starej linki, ten uchwyt ma 3 tulejki gumowe takie małe i dwie metalowe nie zapomnijmy ich włożyć i patrzmy aby nie wypadły podczas zdejmowanie , mi wypadły i chyba straciłem 1godzinę żeby je znaleźć bo w takie miejsca powpadały że masakra ale znalazłem założyłem na linkę te plastiki wcisnąłem i całą linkę włożyłem i dopiero uchwyt przykręciłem, potem trzeba trafić linki w otwór w ścianie grodziowej, wchodzimy do kanału i wkładamy je, potem idziemy do auta do środka do kabiny i trzeba rękę wcisnąć pod kokpit pod samą ścianę grodziową i złapać te linki i pociągnąć je do środka, przerąbane dla kogoś kto ma duże ręce np.ja :), polecam małe osoby z małymi dłońmi. jak już wyciągniemy te linki to idziemy z powrotem do kanału i tam je dalej wciskamy i zakładamy gumę uszczelniającą która jest na linkach ona jest na zatrzaski to ją wciskamy i idziemy znowu pod maskę i popychamy linki i potem do kabiny i pociągamy aż wejdą w zatrzaski, potem pod maskę i zakładamy je wciskamy na wybierak do skrzyni, czarna linka ma być wyżej a biała niżej. jak już założymy to bawimy się biegami przy wybieraku przy skrzyni, włączamy wszystkie biegi po kolei a potem idziemy do kabiny i blokujemy zatrzaski przy linkach, odblokowujemy lewarek i składamy wszystko do kupy plastiki itp..

powiem tak wymiana linki nie jest skomplikowana ale trudna bo nie ma dostępu, trzeba się pogimnastykować, mieć małe ręce. Nie życzę nikomu wymieniać linki w skali od 1-10 ja daję 8. A jak ktoś nie ma kanału ani pojęcia co kol wiek o dłubaniu i naprawach to nawet niech się nie zabiera. Odradzam również ludziom z dużymi dłońmi. Czas pracy od A do Z to około 3,5 godziny ale po tych godzinach byłem urobiony jak bym cały dzień przy łopacie rów kopał.

Edytowane przez Pakman1981

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.