Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju silnika


Gość Andrzej.62

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej.62

Sprawdziłem ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Na wolnych obrotach ok.1,5bara, do 2tys. wzrosło do ok.4,5bara, powyżej 2tys. również ok.4,5bara czyli raczej ok. Ale po wyłączeniu silnika ciśnienie momentalnie spada do 0barów i tu mam pytanie czy jest to normalne czy też przez jakiś czas jakieś ciśnienie powinno się otrzymywać? A nie utrzymuje się bo ucieka np. przez zawór nadmiarowy ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie trzyma jakieś 4 sekundy jeszcze zanim zapali się kontrolka.

Po zgaszeniu z wolnych.

W tych temperaturach na dworzu, bo zimą trzyma ciut dłużej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Czyli coś jest nie tak,po wyłączeniu silnika ciśnienie nie powinno momentalnie zniknąć?

Oprócz nieszczelnego zawór nadmiarowy coś jeszcze może być powodem,coś jeszcze sprawdzić ?

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem może być każdy element układu smarowania.

U ciebie pompa trzyma zadane wartości, więc zawór nie.

Zaraz po pompie są - panewka główna wału - panewka korby 1 cyl - 2 panewka wału - panewka korby 2 cyl - teraz jest rozgałęzienie na "górę" i dalej panewki główne i korb.

Na "górze" wałki są smarowane "od środka" w kierunkach końców wałków, wałek wydechowy ma ciut opóźnienia, bo olej ma do pokonania szerokość głowicy.

 

Sam wybierz, gdzie ucieka ciśnienie :)

Możliwości masz jw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Jakieś 26tys.km temu był wymieniany kompletny rozrząd. Już od dłuższego czasu zaraz po odpaleniu słychać grzechot jak by napinacz zanim do niego nie dotrze olej nie napinał wystarczająco łańcucha.Im olej bardziej gorący (rzadszy) tym dłużej to słychać.Jak jest silnik dobrze zagrzany przy ponownym uruchomieniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z zwłoką po ok 1 może 2sek. I próbuję ustalić czy nowy napinacz już jest do niczego czy coś nie tak z związku z tym nie trzymania ciśnienia zaraz po wyłączeniu silnika. Stąd moje dociekana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Niestety starego napinacza nie mam. Na starym też było słuchać po odpaleniu grzechot poza tym zaczął szurać łańcuch dlatego wymieniłem komp.rozrząd.Zaraz po wymianie było wszystko ok ale nie za długo.

Może ArKos coś doradzi.

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam tak.

Andrzej, bardzo dobrze, że reagujesz szybko.,

Sama pompa oleju ma wydajność dość dużą, nawet 8 barów.

Ale jak sprawdzić uciekanie ciśnienia na łańcuchu to nie wiem.

Kolejność zasilania jest taka sama.

Napinacz jest zasilany już z głowicy.

Przepraszam, nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności