Skocz do zawartości

Corsa 1.4 Z14XEP wymiana rozrządu


Gość gdlk77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wykonaliśmy z kolegą kontrolę układu rozrządu:

Po zdjęciu osłony zaworów, stan łańcucha przedstawiam na filmie (Film6).

 

 

W następnym kroku wybraliśmy bieg piąty i pociągnęliśmy samochód do przodu, wałki rozrządu wykonały jeden pełny obrót.

Nie byłem w stanie pociągnąć łańcucha do góry (Film8),

tłoczek napinacza wysunął się w stronę szyny ślizgowej.

Wykonaliśmy, poprzez ruch paskiem osprzętu w kierunku pracy silnika, korekcje położenia wałków rozrządu i montaż blokady, wałek fi 5(-0.02)mm (Film9)

Gdy samochód lekko cofnęliśmy, nastąpiło wciśnięcie się tłoczka napinacza do jego obudowy i poluzowanie się łańcucha (Film7)

 

Przypadkiem trafiłem na wydruk PDF z Autodaty dotyczący ustawiania faz rozrządu dla tego silnika.

2019-08-19_225338.png4

 

 

 

2019-08-19_225358.png

 

2019-08-19_225425.png

 

 

Śruba skierowana na tłoczek napinacza, to nie "okienko" inspekcyjne, a umożliwienie zablokowania napinacza na czas regulacji.

 

Z mechanikiem jeszcze nie rozmawiałem, zbieram dane.

Dyskutowałem z dwoma kolegami, zawodowi mechanicy, ale nie wykonywali nigdy zmiany rozrządu na łańcuchu...., ehhh :|

 

Jeden z nich, do dziś upiera się, że powinienem zmienić olej.

Uważa że Mobil który stosuje jest słaby, że kiedyś to była marka, a teraz jak Bosch to słabizna.

Że powinienem spróbować Shell Rimula albo Motula - moje skromne zdanie jest takie, że ilu użytkowników tyle opinii i siła marketingu.

Nie wiem jak zmiana oleju tylko w kategorii producenta (zachowując rodzaj 5w30, normy itd.), jeszcze nie sprawdzałem z czyjego kranu jest ten olej.

Że powinienem osłuchać silnik stetoskopem, dźwięk potrafi mieć źródło w innym miejscu niż go słychać.

 

W najbliższym czasie zamierzam dokładnie obejrzeć i osłuchać silnik, bo oczywiście borykam się z "dziwnym dźwiękiem" na biegu jałowym, to jeszcze pojawiło się metaliczne "brzęczenie - jakby latająca podkładka" podczas ruszania (praca sprzęgło-gaz), które nasila się przy włączonej sprężarce klimatyzacji.

 

Obawiam się że coś się szykuje, bo tego wcześniej nie było :(

Koledzy mówią abym odpuścił i jeździł, bo nic złego się nie dzieje :| , a przecież awarie mają początki w małym zarodku :)

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

Foto1.jpg

Foto2.jpg

2019-08-19_225358.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Naciąg łańcucha prawidłowy. Na tej podstawie można stwierdzić, że napinacz jest sprawny. 

Koło zębate rozrządu ma ślady bocznego wytarcia, sugerujące, że koło na wale będzie w wiele gorszym stanie.

Reszta czynności wykonana dla zabicia czasu. Sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu polega na:

1. zablokowanie wału

2. założenie półksiężyca na tarczę impulsową wałka ssącego i stwierdzenie, czy tarcza impulsowa znajduje się w poprawnym położeniu

3. włożenie blokady tylnej wałków

 

Jeśli czynność 3 przebiegnie bezproblemowo, jak na Waszym filmie, to znaczy, że rozrząd jest ok a hałasują popychacze - tu pomiar ciśnienia oleju da odpowiedź. Jeśli tylna blokada nie wejdzie po dobroci, to łańcuch wyciągnięty i kompletny rozrząd do roboty. Oczywiście stan popychaczy należy również zweryfikować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Bardzo ci dziękuje że tak chętnie dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem :)

Wykonam twoje wskazówki, jak tylko kupię zestaw do blokowania rozrządu, bo mój mechanik nie ma możliwości załatwienia tego sprzętu.

 

Wczoraj zdjąłem koło od strony rozrządu, aby dokładniej osłuchać silnik.

Podejrzewam że dźwięk ma źródło przy kole pasowym wału korbowego, bo od strony komory silnika słychać ten dźwięk, a przy kole jest on głośniejszy.

Już się cieszyłem że to jakieś łożysko, ale po obejrzeniu rysunków silnika, tam wszystko jest na panewkach :(

Z rysunków wynika, że jest tam pompa oleju, może te odgłosy to zapowiedź jej awarii, bo w ostatnich dniach doszedł nowy odgłos :(

 

silnik.jpg

Edytowane przez Pawelek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że kompresor wyje to już inna historia (wyciska 8st przy 35st na dworze, polecono mi nic nie ruszać).

Sprzęgło kompresora jest nowe (koło napędowe z łożyskiem, cewka i tarcza sprzęgła), założony oryginał.

Dźwięki występują niezależnie od załączenia kompresora klimatyzacji.

Edytowane przez Pawelek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zaryzykować 3 dychy, to wymień przedni uszczelniacz wału tylko na dobrej klasy zamiennik - Corteco, Victor Reinz. Miałem piszczący uszczelniacz....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Zakupiłem już zestaw do blokowania rozrządu, paczka idzie :)

Będę chciał aby mechanik wykonał pełną inspekcje tj.:

- pomiar ciśnienia oleju

- demontaż osłony rozrządu i kontrola wzrokowa napędu rozrządu.

- kontrola pompy oleju.

- demontaż miski olejowej, kontrola elementów przy kole pasowym.

 

Te całe granie różnych dźwięków zaczyna mnie irytować, i nie mam już zamiaru z tym jeździć >:(

Dzisiaj zajrzę do jednego warsztatu, mam tam znajomego, niech posłucha i się wypowie.

 

Jeżeli żaden z "mechaników" nic nie wymyśli, trzeba będzie na serio rozpatrzeć wycieczkę do Siemianowic..., 

ale co ja mam zrobić ze sobą przez dwa, trzy dni..., hmm.

Wszelkie moje kontakty z zakresu mechaniki samochodowej nie dały odpowiedzi wartej zainteresowania :(

 :|

 

Pozdrawiam,

Paweł

Edytowane przez rafalgrzegorz
Edycja na prośbę autora tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć wszystkim :)

Trochę wszystko się przeciągnęło.

Byłem u mojego mechanika, wszystko mu opowiedziałem, przedstawiłem zdjęcia i filmy z moich obserwacji, rozpoczęliśmy dyskusje :)

Przejrzał silniczek pobieżnie, przyznał że jest prawdopodobne iż elementy pompy mogą być zużyte (powierzchnie boczne) i przy mniejszym

ciśnieniu oleju, może te dźwięki to objaw luzu.

Jak zawsze sprowadził mnie na zimie: "...na dzień dzisiejszy nic niepokojącego się tu nie dzieje, oprócz dźwięków.

                                                                          Nic bym tu nie ruszał, bo szkoda mojego czasu i twoich pieniędzy.

                                                                          To że z wyjścia wału korbowego słychać jakieś dźwięki, nie oznacza to że tam jest źródło.

                                                                          Trzeba czekać aż coś się rozp...rozwali, bo tak możemy rozebrać cały silnik i nic nie znajdziemy,

                                                                          a wymienianie wszystkiego po kolei, to nie tędy droga.

                                                                          Kluczową sprawą jest pomiar ciśnienia.

                                                                          Jeżeli rzeczywiście wg. Autodata wartość obrotów biegu jałowego powinna wynosić 800obr/min

                                                                          i przy tej wartości, dźwięku nie ma, to śmiało podnieś komputerem do 850obr.

                                                                          Jak zacznie grać po tej zmianie, to pomyślimy co z tym robić, a na razie jeździj..."

 

Wykonałem kontrolę u kolegi w warsztacie (mechanik miał flotę na remoncie, zajęty cały miesiąc):

1. blokada wału korbowego umieszczona, znacznik koła napędowego osprzętu pokrył się z kreską na korpusie silnika.

2. blokada tarczy czujnika wałka rozrządu, pokryła się z wcięciem w tarczy

3. blokada wałków rozrządu weszła bez najmniejszego problemu, zarówno płaskownik z zestawu, jak mój pręcik z filmu.

 

Z poziomu kanału, dotykałem wszystkich elementów, nic tam nie drży.

Mechanik miał rację, nie jestem pewien czy ten dźwięk jest w okolicy wyjścia wału korbowego.

Teraz bym powiedział że jest gdzieś z tyłu, po środku silnika, jak by pod kolektorem dolotowym,

rzeczywiście odgłosy mogą się "nieść" i dają złudzenie że to to :)

Czekam na awarie...

 

Pomiar ciśnienia oleju (manometr 0-6bar kl. 1,6):

(zimny silnik, olej/chłodzenie 20st)

- obroty jałowe 760obr - 4,8bar

- obroty 2000obr           - 6bar

 

(gorący silnik olej/chłodzenie 83st/92st)

- obroty jałowe 720obr - 1,6bar

- obroty 1000obr           -  3bar

- obroty 1500obr           -  4bar

- obroty 2000obr           -  4,2bar

- obroty 2500obr           -  4,6bar

- obroty 3000obr           -  4,6bar

- obroty 3500obr           -  4,8bar

- obroty 4000obr           -  4,8bar

 

Dziękuje wszystkim za pomoc i udział w dyskusji.

Jak się coś wydarzy, na pewno napiszę :)

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 25.05.2018 o 21:03, ArKos napisał:

U mnie robocizna kosztuje 450-500. Zestaw rozrządu tylko markowy - SWAG najlepszy, może być też DAYCO - dobry jest.

Jeśli pompa wody jest szczelna i nie cieknie, to nowa uszczelka pompy do kupienia będzie, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka misy olejowej, i jeśli w zestawie rozrządu nie będzie  to uszczelka pod pokrywę łańcucha.

Dobry zestaw rozrządu może kosztować nawet koło 800zł ale nawet licząc do tego cenę uszczelek to 1600zł to jest kosmos.

Ważne: powinien to robić ogarnięty mechanik, który zna te silnik. Mają swoje kruczki i przy rozrządzie warto je znać, żeby nie było potem szamba...

My robimy tip-top takie rozrządy:

 

 

 

Robimy tego ogromne ilości...

Nie ma tygodnia bez takiego rozrządu i poprawiamy notorycznie po Mietkach z warsztatów w stodole. Uważaj, komu oddajesz auto.

Witam czy można prosić o adres warsztatu ?

Bądź nr tel. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności