Skocz do zawartości
sergio1

Meriva 1.4 turbo brak mocy dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , najpierw się przywitam ponieważ to pierwszy post , więc cześć. Od jakiegoś czasu posiadam Merivę B 1.4 turbo 120KM. Około dwóch tygodni temu moje autko zaczęło mieć następujący problem , generalnie samochód jeździ normalnie , nie ma żadnych błędów , natomiast , szczególnie przy ostrym przyspieszaniu , przy zmianie biegu na wyższy , bądź przy hamowaniu przed skrzyżowaniem i redukcji biegu puszcza mocną chmurę dymu spalonego oleju i w tym momencie coś tak jakby klekotało w silniku , czuć właśnie spalony olej i następuje brak mocy. Po kilku sekundach auto jedzie dalej normalnie i znów przyspieszamy , zmiana biegu bądź hamowanie i redukcja i to samo. Sprawdzona turbina wszystko z nią ok , mechanik stwierdził dziś że to nie ten problem. Proszę pomóżcie gdzie i czego szukać - może ktoś miał podobny problem u siebie w autku , ponieważ u mnie w mieście dla mechaników ten silnik to straszny unikat i nie mają o nim pojęcia - z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się pokwapił i podłączył do programu aby sprawdzić jak się zachowują wtryskiwacze?

Czy nie leją.

Kto i jak sprawdzał turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają świece?

Przy przegazówce na postoju kopci?

Czy może kopci jak odpuścisz gaz?

Jaki przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewałbym dwa elementy, jeśli turbina na 100% sprawna: zawór membranowy odmy w pokrywie zaworów i zaworek zwrotny w kolektorze ssącym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wtryskiwaczy , to nie ten problem , ponieważ dym typowo olejowy i czuć spalony olej. Turbina była wyjęta sprawdzona mechanicznie , jak również był podpinany komp i wszystkie parametry turbo w normie. 

Auto nie kopci podczas przegazówki na biegu jałowym , zaczyna się pod obciążenie i generalnie po odpuszczeniu gazu. Przebieg auta to 165000.

Mój mechanik też zastanawiał się nad odmą , spróbujemy to sprawdzić , może to właściwy kierunek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ponawiam prośbę o pomoc , odma sprawdzona , zaworek w kolektorze i ten przy turbo też ok. Pomóżcie co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.