Skocz do zawartości

Meriva 1.4 turbo brak mocy dymi


Gość sergio1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , najpierw się przywitam ponieważ to pierwszy post , więc cześć. Od jakiegoś czasu posiadam Merivę B 1.4 turbo 120KM. Około dwóch tygodni temu moje autko zaczęło mieć następujący problem , generalnie samochód jeździ normalnie , nie ma żadnych błędów , natomiast , szczególnie przy ostrym przyspieszaniu , przy zmianie biegu na wyższy , bądź przy hamowaniu przed skrzyżowaniem i redukcji biegu puszcza mocną chmurę dymu spalonego oleju i w tym momencie coś tak jakby klekotało w silniku , czuć właśnie spalony olej i następuje brak mocy. Po kilku sekundach auto jedzie dalej normalnie i znów przyspieszamy , zmiana biegu bądź hamowanie i redukcja i to samo. Sprawdzona turbina wszystko z nią ok , mechanik stwierdził dziś że to nie ten problem. Proszę pomóżcie gdzie i czego szukać - może ktoś miał podobny problem u siebie w autku , ponieważ u mnie w mieście dla mechaników ten silnik to straszny unikat i nie mają o nim pojęcia - z góry dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś się pokwapił i podłączył do programu aby sprawdzić jak się zachowują wtryskiwacze?

Czy nie leją.

Kto i jak sprawdzał turbo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewałbym dwa elementy, jeśli turbina na 100% sprawna: zawór membranowy odmy w pokrywie zaworów i zaworek zwrotny w kolektorze ssącym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtryskiwaczy , to nie ten problem , ponieważ dym typowo olejowy i czuć spalony olej. Turbina była wyjęta sprawdzona mechanicznie , jak również był podpinany komp i wszystkie parametry turbo w normie. 

Auto nie kopci podczas przegazówki na biegu jałowym , zaczyna się pod obciążenie i generalnie po odpuszczeniu gazu. Przebieg auta to 165000.

Mój mechanik też zastanawiał się nad odmą , spróbujemy to sprawdzić , może to właściwy kierunek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ponawiam prośbę o pomoc , odma sprawdzona , zaworek w kolektorze i ten przy turbo też ok. Pomóżcie co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej. Problem rozwiązany , ale nie wiem czy Cię pocieszę. Generalnie problemem były tłoki i pierścienie. Okazało się , że ścianki na tłokach , w tych rowkach gdzie wchodzą pierścienie ulegają wypaleniu , bądź uszkodzeniu i przedostaje się olej - generalnie są dość spore ubytki tych tłoków , przynajmniej tak było u mnie. Ja wymieniłem tłoki i pierścienie i problem załatwiony. W zdiagnozowaniu pomógł mi kolega z forum opla w Niemczech , który pracuje w serwisie i od razu wrzucił co należy zrobić aby się pozbyć problemu - stwierdził , że problem generalnie znany w serwisach Opla - stwierdził , że są auta w których to występuje nawet z przebiegami grubo poniżej 100000 km przebiegu. Problemem podobno jest jakość wykonania tłoków , tak twierdzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności