Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Użytkowników,

 

Moje pytanie dotyczące Opla Merivy z 2008r 1.4.

Czy to auto posiada sygnalizację nie zapiętych pasów bezpieczeństwa? Jak nie zapnę pasa to nic nie piszczy, żadna kontrolka alarmowa nie świeci. Czy tak ma być?

 

Pozdrawiam

sqpiq

Edytowane przez sqpiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od wersji.

Ja mam 2003 i nie mam a kolega z niemieckiego rynku też 2003 i ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz opcomem, zdaje się, że w jaśkach jest ta opcja.

jak masz, to załącz.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Undertaker123
      Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich

      Bardzo proszę o porady z Vectrą C
      Dane auta:
      Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat
      Przebieg 263 tysiąc
      Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

      Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
      1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)
      2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
      BUS 0000
      8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.
      3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.
      Dodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 
       
      Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.
      Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
      1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)
      2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.
      3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
      4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć
      5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?
       
      Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?
       
      Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode
      http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up
       
      Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....
       
      Z góry dziękuje!
      Pozdrawiam
    • Przez Szwed95
      Witam serdecznie
      Mam Opla corsa c 1.3 cdti 2005 r.
      Ostatnio jadąc nagle radio mi całkowicie zgasło i z głośników słychać było takie pykniecie krótkie jakby bezpiecznik poszedł. Radio w ogóle nie zaskakuje nawet wiec myslalem ze moze sie zepsulo ale podpialem je na krotko i dzialalo bez problemu. Bezpiecznik w radiu oraz wszystkie bezpieczniki pod maską są ok. Sprawdzilem miernikiem napiecie na kostce od samochodu do radia i wskazuje mi 12,7 lub 12,8 V jednak po podpieciu radia spada do 2,8 V. Nie działa do tego jeszcze podświetlenie panelu nawiewu pomimo wymiany żarówek.
      Prosiłbym o pomoc bo jednak nie chce wysyłac  jeszcze auta do elektryka
       
    • Przez damian11221122
      Witam.
      Przeszukałem multum tematów i nie ma słowa o moim problemie.
      Zacznę od początku.
      Od pewnego czasu opel (astra II 2.0 dti, 101km) zamula strasznie. Szukałem przyczyn, byłem u mechaników, kompresja ok, turbina ok, egr ok, niby wszystko ok ale nie odpala się ta turbina ani troche. Gdy spadają obfite deszcze, są kałuże i się zmoczy porządnie to moc wraca, jakby jakieś przwody były przerwane lub naderwane i po zamoczeniu przewodzenie wracało w nich. Moim pytaniem jest, gdzie tego szukać, gdzie jest największe prawdopodobieństwo a jeśli się mylę to co to może być? Dodam że żadnych błędów nie mam, jedynie jak jadę i nie ma mocy to czasem przy ponad 120 zapala się check engine ale ten błąd nie zostaje zapisany, znika wraz z kontrolką. Ratujcie prosze bo już mnie szlag trafia. Dzięki i pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.