Skocz do zawartości

[Astra G] Cofnięte przednie koło.


Gość m.bielawski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość m.bielawski

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że przednie koło od strony kierowcy jest lekko cofnięte. Podczas jazdy czuć stukanie zwoju sprężyny o kielich, jest też wytarte miejsce od sprężyny w kielichu. Wymieniłem amortyzatory i sprężyny, wahacze, drążki kierownicze z końcówkami i koło nadal jest cofnięte. Cofnięcie to około 1,2cm, tak wychodzi na diagnostyce. Byłem na kilku SKP i nic nie wychwycili, wszystko sztywne i bez luzów. Poprzedni właściciel miał jakieś zawieszenie obniżające. Sanki są ogólnie porysowane od dołu, ale nic na oko nie widać. Macie jakieś pomysły co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A była robiona geometria zawieszenia - bo o tym nie piszesz. Ja bym od tego zaczął, sprawdzić przy okazji punkty mocowania ramy pomocniczej oraz pomierzyć punkty montażu zawieszeń

Możliwe że przy obniżonym zawieszeniu coś się poprzestawiało, albo autko po dzwonie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość m.bielawski

Geometria była robiona i wyszło, że wszystko okej z ustawieniem kół. Na wydruku wyszło tylko, że osie od kierowcy są bliżej siebie. Dodam tylko, że przy większych prędkościach na autostradzie auto pływa no i niekiedy mam bicia na kierownicy, ale to nie ma reguły.

Edytowane przez m.bielawski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak była ta geometria robiona ?

Skoro masz nie równe odległości.

Możliwe że było bite jak pisze Rafał i teraz trzeba odwiedzić blacharza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ty robiłeś geometrie zawieszenia że bez słowa cię puścili - chyba że SKP - tam tylko diagnostyka związana z PT.

Tak się zastanawiam czy już takie kupiłeś, czy po wymianie wahaczy problem się pojawił, czy stan się sam pogorszył.

W pierwszym i trzecim wypadku pomiar punktów stałych na płycie u blacharza i ewentualna naprawa.

W drugim przypadku wymienić na prawidłową część do modelu i typu zawieszenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość m.bielawski

A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Podczas składania mcphersona te znaki na obudowie łożyska oporowego w którą stronę mają być skierowane? Teraz mam oba w linii z wycięciem na zwój sprężyny w amortyzatorze. Na niektórych forach piszą, że jedna strona w kierunku zderzaka, a druga w kierunku tyłu samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość m.bielawski

Jeszcze coś zauważyłem, mianowicie guma stabilizatora jest mocno przyciśnięta tak jakby do przodu. Tzn. stabilizator mocno pcha ją w stronę przodu auta przez co ta guma nie siedzi równo w miejscu mocowania tylko jest trochę pokrzywiona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności