Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Corsiną jak do tej pory jeździłem bezawaryjnie, silnik zaczął pracować na 3cylindry, okazało się potrzeba wymiany świec, jedna z nich wyglądała jak po zderzeniu z tłokiem, stopka odgięta a "osłonki" brakowało. Od tej pory trzeba było dolewać troszkę oleju, z czasem troszkę zamieniło się w więcej, autem jeżdżę rzadko w czasie wakacji, więc nie przejmowałem się tym zbytnio do momentu gdy wywaliło CHECK i przestał gadać na 4cylindry. Domyślam się że świeca zrobiła spustoszenie w cylindrze 1. Dziś wieczorem poznam dokładny stan silnika, będzie zdjęta głowica, może wyjęte tłoki, jednak moje pytanie brzmi, jako że remont może być dość drogi, a samo Z12XEP czy w postaci słupka czy kompletu tanie też nie jest, co mógłbym bez większych przeróbek wstawić?

Czy np. dół silnika od wersji XE by podszedł?
Czy przy wsadzeniu słupka 1.4/1.6 mógłby zostać osprzęt od 1.2?

Padł też pomysł wsadzenia Z18XE albo C20XE, co będzie mniej wymagające i mniej skomplikowane?

Różnice między silnikami "Z" są duże? Np. czy sprężarka klimy z 1.2 przypasuje do innego silnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84593-cc-silnik-remont-swap/
Udostępnij na innych stronach

Kolego Yeti swap silnika to nie jest prosta sprawa i czy coś takiego robić to trzeba się zastanowić z jakimi funduszami chcesz się pogodzić.

Na ten temat już są opisy na forum i szkoda ciągnąć następnego.

Czy swap ze silnika 1,2 na 1,8, 2,0 mniej kłopotliwe?? - chyba żeby tylko autko stało. Większy motor to: dużo większa masa zespołu napędowego a co za tym idzie:

- musisz dać mocniejsze zawieszenie

- pasuje też wzmocnić hamulce - i to jest tylko podstawa takiej roboty.

 

Co do współ-zamiennąści części i osprzętu silnika możesz popracować sam dzięki katalogowi części - https://opel.7zap.com/pl/car/

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84593-cc-silnik-remont-swap/#findComment-696638
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie,

Zastanawiam się nad dużym remontem silnika w mojej CC.  Robię sobie kosztorys opłacalności.

Powiedzcie mi proszę dlaczego są 3 rodzaje zaworów wlotowych jak i wylotowych (K, K1,K2)?

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/2/21-0/

Poz 9-11 oraz 12-14.

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84593-cc-silnik-remont-swap/#findComment-722396
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mashto napisał:

Witam serdecznie,

Zastanawiam się nad dużym remontem silnika w mojej CC.  Robię sobie kosztorys opłacalności.

Powiedzcie mi proszę dlaczego są 3 rodzaje zaworów wlotowych jak i wylotowych (K, K1,K2)?

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/2/21-0/

Poz 9-11 oraz 12-14.

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

 

Z tym remontem silnika to możesz jeszcze przemyśleć sprawę. Mogę powiedzieć jako obecnie remontujący, że to totalnie nieopłacalna robota.

Za pieniądze, które wsadzisz w remont możesz równie dobrze kupić drugi silnik używany w dobrym stanie.

Ale jeśli jesteś jednak zdecydowany i zabierzesz się za to to powiedz, czy udało Ci się znaleźć panewki :) Ja z tym walczę od tygodnia i nic nie ma na hurtowniach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84593-cc-silnik-remont-swap/#findComment-722406
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mashto napisał:

Powiedzcie mi proszę dlaczego są 3 rodzaje zaworów wlotowych jak i wylotowych (K, K1,K2)?

W katalogu są przewidziane części nadwymiarowe, tak jak na przykład pierścienie tłokowe, tłoki, panewki itp

Dlatego masz napisane K - to nominał, K1- 0,075 i K2- 0,15

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84593-cc-silnik-remont-swap/#findComment-722413
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności