Skocz do zawartości

Gość KamilLLB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Astry H. Niestety zauważyłem już parę rzeczy które mnie niepokoją. Najważniejsza to to, że przy ruszaniu na niskich obrotach słychać dziwne terkotanie w okolicach silnika. Dźwięk występuje raczej na zimnym silniku - wystarczy odczekać 2 minuty aż wyłączy się automatyczne ssanie i spadną obroty a wtedy praktycznie znika. Dodam że pod paskami klinowymi sinik jest wilgotny, zwłaszcza ta sprężyna od napinacza (?). Czytałem że np. mogą to być poduszki silnika albo właśnie napinacz. Ale jak szarpnąłem silnikiem to nie wydawało mi się żeby był luźno obsadzony i dźwięk nie występuje przy dodawaniu gazu na luzie. Jeśli chodzi o napinacz to komputer pokładowy pokazuje dobre napięcie ładowania, lampka szybko gaśnie, więc to też chyba nie to (?). Martwię się bo to mój nowy samochód a wydaje mi się że ostatnio ten dźwięk jest głośniejszy - może przez niższe temperatury. Co o tym myślicie? Co to może być? Można z tym jeździć? A i jeszcze lekko wilgotna jest przekładnia kierownicza (?) i wyskakuje mi błąd z immobiliserem 1614 - może to ma coś wspólnego.  

Poniżej zamieszczam nagrany dźwięk - dla lepszego efektu przy nagrywaniu ruszałem kilka razy, specjalnie na niskich obrotach.
https://youtu.be/SIfkwOT9KtI

Ps. Sorry za szczekanie mojej suczki ;)

Edytowane przez KamilLLB

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, KamilLLB napisał:

Jeśli chodzi o napinacz to komputer pokładowy pokazuje dobre napięcie ładowania,

 

 

Dobre to znaczy ile?

 

3 minuty temu, KamilLLB napisał:

Martwię się bo to mój nowy samochód a wydaje mi się że ostatnio ten dźwięk jest głośniejszy - może przez niższe temperatury. Co o tym myślicie?

 

Poczytaj o hydrokorektorach luzu zaworowego.

Oraz o luźnym łańcuchu.

Olej i jego poziom .

 

Przekładnia kierownicza mokra to trzeba sprawdzić czy to wyciekający z węży od nagrzewnicy płyn czy płyn od wspomagania.

 

Bład P1614 też opisane na forum 

Choćby tutaj 

 

 

 

 

 

Zapraszam więc do lektury naszego forum.

Jeżeli jeszcze czegoś nie będziesz wiedział to pytaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2018 o 22:40, adam1954 napisał:

Dobre to znaczy ile?

14,3 V na włączonym silniku. No ale jakby to był napinacz to by chyba terkotało zawsze przy dodawaniu gazu a nie tylko przy ruszaniu? Z drugiej strony skoro jest wilgotna sprężyna napinacza to chyba coś jest nie tak.

W dniu 10.11.2018 o 22:40, adam1954 napisał:

Oraz o luźnym łańcuchu.

Łańcuch chyba też by było słychać cały czas, zwłaszcza przy dodawaniu gazu? No i niby samochód ma dopiero 103 tys. przebiegu.

W dniu 10.11.2018 o 22:40, adam1954 napisał:

Olej i jego poziom .

Olej wymieniany 2,5 tys. km temu na Aral 5W30 i silnik raczej pracuje cicho i równo. Po przejechaniu 1 tys. nic nie ubyło, po 2 tys. wydaje mi się że troszkę ubyło po kilku dniach szybszej jazdy. 

W dniu 10.11.2018 o 22:40, adam1954 napisał:

Przekładnia kierownicza mokra to trzeba sprawdzić czy to wyciekający z węży od nagrzewnicy płyn czy płyn od wspomagania.

Niestety nie znam się aż tak dobrze na mechanice.. Ale nic mi nie kapie z silnika czy przekładni, żadnych plam po postoju,  tylko świeci się trochę od spodu od oleju, na sprężynie było trochę gorzej bo zbierała się kropla. I kumpel który ze mną oglądał tą Astrę mówił ze przekładnia dobrze pracuje, ja też na kierownicy nie czuję niczego niepokojącego.

W dniu 10.11.2018 o 22:40, adam1954 napisał:

Jeżeli jeszcze czegoś nie będziesz wiedział to pytaj

A czy ten błąd immo może powodować to terkotanie?

I ogólnie słyszałeś już kiedyś taki dźwięk w samochodzie?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, KamilLLB napisał:

No ale jakby to był napinacz to by chyba terkotało zawsze przy dodawaniu gazu

 

Nie zawsze.

 

Aral chyba nie ma w specyfikacji Opla?

Instrukcja obsługi str. 231 i 232.

45 minut temu, KamilLLB napisał:

Ale nic mi nie kapie z silnika czy przekładni, żadnych plam po postoju,  tylko świeci się trochę od spodu od oleju, na sprężynie było trochę gorzej bo zbierała się kropla. I kumpel który ze mną oglądał tą Astrę mówił ze przekładnia dobrze pracuje, ja też na kierownicy nie czuję niczego niepokojącego.

 

 

A co ma praca do wycieków.

Pisałeś że masz wilgotną przekładnię

Więc ci napisałem że masz sprawdzić węże idące od silnika do nagrzewnicy bo z nich może się wykraplać płyn.

Może też być że puszczają uszczelnienia na przekładni w środku i płyn do wspomagania może wydostawać się przez te harmonijki.

Może też wydostawać się z nakrętek od rurek zasilających przekładnię.

Auto u ciebie więc sprawdź czy to płyn , czy woda z rurek odpływowych , czy olej.

45 minut temu, KamilLLB napisał:

A czy ten błąd immo może powodować to terkotanie?

Popatrz gdzie jest immo a gdzie terkotanie.

Terkotanie masz komorze silnika a gdzie jest immo które jest urządzeniem czysto elektronicznym?

Do tego widzę że nie chciało ci się przeczytać linków które ci wrzuciłem.

 

 

45 minut temu, KamilLLB napisał:

I ogólnie słyszałeś już kiedyś taki dźwięk w samochodzie?

 

:DDobre.

Ale odpowiem .

Nie nie słyszałem bo nie stoję obok twojego auta.

Ale napisałem jeszcze wcześniej 

W dniu 10.11.2018 o 22:40, adam1954 napisał:

Poczytaj o hydrokorektorach luzu zaworowego.

 

Poczytałeś i wiesz już co masz sprawdzić?

 

 

Więc maska do góry i szukaj w jakim rejonie silnika to występuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1954 napisał:

Aral chyba nie ma w specyfikacji Opla?

Niemiec zalał ten olej zaraz przed sprzedażą i już nie wymieniałem. Zmienię na inny jak przyjdzie pora wymiany.

4 godziny temu, adam1954 napisał:

Poczytaj o hydrokorektorach luzu zaworowego.

Hydrokorektory z tego co przeczytałem i słyszałem hałasują też na luzie..

 

4 godziny temu, adam1954 napisał:

Więc maska do góry i szukaj w jakim rejonie silnika to występuje.

Ciężko będzie bo dźwięk występuje tylko podczas jazdy ;)

 

I chyba rzeczywiście jest to napinacz paska. Poniżej filmik innego posiadacza Astry. Gościo w opisie podaje podobne objawy, no i dźwięk ten sam.

Ewentualnie może to być sprzęgiełko alternatora.

 

Teraz pytanie - czy to coś poważnego? Można trochę poczekać z wymianą? Bo z kasą krucho, a jeszcze muszę założyć instalację gazową.

Edytowane przez KamilLLB

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, KamilLLB napisał:

Teraz pytanie - czy to coś poważnego? Można trochę poczekać z wymianą?

 

 

Trzeba dojść do tego .

Jak długo wytrzyma nikt ci nie powie bez oglądniecia fizycznie tego.

Ale mi się to wygląda na pompę wody a nie napinacz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, KamilLLB napisał:

Teraz pytanie - czy to coś poważnego? Można trochę poczekać z wymianą? Bo z kasą krucho, a jeszcze muszę założyć instalację gazową. 

Zawsze takie rozumowanie mnie rozwala.

Gość ma ze 2,5kPLN na gaz, bo chce taniej jeździć, ale nie czai, że może nie mieć czym jeździć :)

 

Miałeś na samochód - miej i na naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2018 o 21:32, ja37 napisał:
W dniu 12.11.2018 o 20:40, KamilLLB napisał:

Teraz pytanie - czy to coś poważnego? Można trochę poczekać z wymianą? Bo z kasą krucho, a jeszcze muszę założyć instalację gazową. 

Zawsze takie rozumowanie mnie rozwala.

Gość ma ze 2,5kPLN na gaz, bo chce taniej jeździć, ale nie czai, że może nie mieć czym jeździć :)

 

Miałeś na samochód - miej i na naprawy.

 

No nie czaję, dlatego pytam bardziej doświadczonych w sprawach mechaniki. Nie orientuję się czy to poważna awaria mogąca zniszczyć silnik, czy tylko denerwująca usterka, czy to początek objawów czy część jest już na wykończeniu. Wiadomo, że jak to coś poważnego to trzeba wymienić ale z pierdółka można poczekać na przypływ kasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody to poważna awaria.

Więc zastanawiam się dla czego jeszcze nie sprawdziłeś.

To jest 15 minut roboty.

Zdjąć pasek i sprawdzać po kolei wszystkie rolki z kołem pasowym pompy na początek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności