Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Astrę H 2005 Z14XEP zakupiłem w paźdznierniku. Miala 173 tys przebiegu. Na pierwszej wizycie u mechanika wraz z olejami i filtrami został wymieniony rozrząd (było słychać łańcuch). Ubywało płynu chłodzącego, zdiagnozowano wyciek z pompy wody, więc pompa została też wymieniona. Tydzien po odebraniu auta i przejechaniu jakies 130km, w zbiorniczku zrobilo sie sucho. Stwierdzilem, ze moze sie odpowietrzyl, wiec dolalem plynu. Jak odkrecilem korek zbiorniczka wyrownawczego, nawet po calodziennym postoju, zawsze slychac bylo syk cisnienia a po odkreceniu poziom plynu delikatnie sie podnosil. Po tygodniu znowu sucho. Uzupełniłem pół litra.Dodatkowym objawem byl odglos przelewajacej sie wody za deska rozdzielcza ( po przegazowaniu jak schodzil z obrotow). W miedzyczasie okazalo sie, że auto sie nie dogrzewa - zablokowany termostat w pozycji otwartej. Brak oleju w plynie, plynu w oleju, zadnego masla pod korkiem, nie kopcil, nie przegrzewal sie, nie wyrzucal plynu. Odstawilem do mechnika na wymianę termostatu i na test CO2 w ukladzie chłodzenia. Przy odstawianiu, zagladnelismy z mechanikiem pod maske, od razu stwierdzil dosc twarde przewody ukladu chlodzenia. Po testach okazalo sie, ze niestety UPG. Przy naprawie glowica byla planowwna, sprawdzona szczelnosc, wymienione uszczelniacze zaworowe, zawory dotarte na nowo. Wiadomo wymieniony komplet uszczelek, termostat. 
Po odbiorze, auto ladnie sie rozgrzewa, przy 92 stopniach otwiera sie duzy obieg. Auto wyraznie żwawsze. Zaraz mija tydzien, przejechane 130km - plyn nie znika. Jednak woda za deska rozdzielcza caly czas sie przelewa (jakby mniej), a przewody ukladu chlodzenia robia sie dosc twarde. Nawet jak auto wystygnie i postoi cala noc - przwody dosc twarde. Przy odkrecaniu korka zbiorniczka wyrownawczego jest syk cisnienia, dopiero wtedy przewody robia sie miekkie. Po telefonie do mechanika - radzi jezdzic i obserwowac. Sam juz nie wiem. Zastanawiam sie skad to cisnienie w ukladzie po nocy. Korek? Jaki bylby objaw niesprawnego korka zbiorniczka wyrownawczego? Zakupilem na allegro zestaw do badania CO2 w ukladzie. Jak przyjdzie sprawdze, czy nie ma aby znowu przedmuchu do ukladu chlodzenia.

A Wy co o tym myslicie?

 

z gory dzieki za pomoc

 

pozdro;)

Edytowane przez shevet

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Korek wymieniony. Jedyne co się zmieniło, to teraz po nocnym postoju ciśnienie z układu schodzi i rano przewody są miękkie.

Moj mechanik ma nową teorie. Nie dopuszcza opcji, że źle wykonał wymianę UPG. Zakłada uszkodzona uszczelke EGR lub sam EGR, że niby tamtędy ciśnienie idzie w układ chłodzenia. Spotkał się ktoś z czymś takim?

 

pozdro;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-700585
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, shevet napisał:

Korek wymieniony. Jedyne co się zmieniło, to teraz po nocnym postoju ciśnienie z układu schodzi i rano przewody są miękkie.

I tak powinno być.

Jedź do drugiego mechanika i zmierz kompresję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-700591
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test CO2, wyszedł pozytywny. Czy jest możliwe, by jakaś usterka EGR powodowała pojawienie się ciśnienia w układzie chłodzenia?

Jeżeli nie, to wychodzi na to, że naprawa została wykonana niefachowo, albo jest pęknięty blok...

 

pozdro;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-700593
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze test spalin w płynie o według mnie jakieś 80 % usterki.

Pomiar kompresji resztę dopowie.

I z tym możesz jechać do reklamacji.

Ale jeszcze musisz wymóc na twoim mechaniku aby ten test zrobił prawidłowo i przy tobie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-700601
Udostępnij na innych stronach

Upg jak nic. Ciśnienie nie może się to IC od egr ani nic innego. Żadne korki tu nie pomogą. Ciśnienie się robi i węże twardnieją bo poprostu tłoki działają jak pompka rowerowa i pompują. A że gdzieś jest dziabnieta uszczelka lub głowica to wali w układ wodny. Zawsze tak jest że kanały wodne są blisko cylindra więc tam niewiele trzeba pokonać drogi by dmuchać.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-700685
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanik skaszanił robote i to faktycznie UPG to pół biedy. Bardziej martwi mnie fakt, że to blok, albo, że mechanik będzie przy demontażu chciał coś zakombinować, żeby nie wyszło, że to jego wina...

 

Pozdro:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85239-z14xep-twarde-przewody-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-700719
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności