Skocz do zawartości

(Astra H) Z13DTH rozładowane aku a p2244


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Astra H 1.3 cdti czyli z13dth 2007r po lifcie - rozładowuje akumulator, ale czy tylko? 

 

Szybki opis:

Po 4 dniach postoju auto nie odpala, widoczne objawy rozładowanego akumulatora. Napięcie na aku 7.8V, bateria ma niecałe 2 lata. Po krótkim doładowaniu, auto odpala na strzał. Ciekawostka - ubyło płynu chłodzącego. Diagnoza wskazuje na wyciek z jednego z przyłączy chłodnicy spalin egr. Dosunięcie i dokręcenie pomaga, ale... płyn ciekł na rozrusznik, idealnie na jego połączenia elektryczne. Po dwóch kolejnych dniach postoju auto nie odpala. Po włączeniu zapłonu kontrolki mrugnęły i elektryka padła martwa. Napięcie na aku...11.4V. Po doładowaniu odpala na strzał. Upływ prądu 0.1A. Wyciągnięcie bezpiecznika radia nie zmieniło nic. Dalej nie szukałem, sypnęło śniegiem i zawiewało na bezpieczniki, więc odpuściłem. Alternator po regeneracji rok temu, ładuje ładnie 14.2-14.4 w zależności od obciążenia, odczyt nie tylko z menu serwisowego ale też z miernika.

 

Błędy "wypedałowane", podam wszystkie, choć niektóre już nieaktualne:

 

P0108 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP

P0243 - Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka

Te dwa błędy to pozostałość po uszkodzonym regulatorze ciśnienia doładowania (zawór sterujący podciśnieniem, który w z13dth znajduje się z prawej strony za zderzakiem, blisko klaksonu) - objawiało się przechodzeniem w tryb awaryjny po przekroczeniu ok. 2,5tys obrotów - przeładowywało turbinę. Wymiana prosta, zrobione...

 

P0638 - błąd od przepustnicy

Pozostałość po przegryzieniu przez kunę przewodów prowadzących do przepustnicy. Objawy: brak reakcji na pedał gazu lub jej czasowe niedomagania (w przypadku jedynie nadgryzienia przewodów). Zrobione...

 

I nowe błędy:

P2244 - O2 Sensor Reference Cell Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-028 - czy to będzie "Obieg komórki referenc. sondy lambda - za niskie napięcie (rząd 1, czujnik 1)"? - czy może mieć związek ze słabym akumulatorem?

P1614 - Immobiliser wrong signal received immobiliser B-008 - ten błąd podobno może się zdarzyć przy próbie uruchomienia auta na rozładowanym akumulatorze? Kluczyki od 8 lat mam te same, używam obydwu.

 

Pytania jakie mnie nurtują:

1. Czy przy napięciu na aku 11.4V ASTRA może odciąć całkiem zapłon i nawet nie zachechłać rozrusznikiem?

2. Przy zwarciu na rozruszniku powinno wywalić przekaźnik i już nie zakręcić?

3. Dwa nowe błędy w wersji "B" oznaczają coś z drzwiami kierowcy i wycieraczką tylną - czy będzie ona na jednym bezpieczniku z wycieraczkami przednimi? (w spisie nie ma jej osobno).

 

Dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, besmusk napisał:

1. Czy przy napięciu na aku 11.4V ASTRA może odciąć całkiem zapłon i nawet nie zachechłać rozrusznikiem?

 

Ale to jest napięcie spoczynkowe czy spadek napięcia podczas odpalania?

17 minut temu, besmusk napisał:

P2244 - O2 Sensor Reference Cell Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-028 - czy to będzie "Obieg komórki referenc. sondy lambda - za niskie napięcie (rząd 1, czujnik 1)"? - czy może mieć związek ze słabym akumulatorem?

2018-12-13_171115.png

 

 

2018-12-13_171213.png

 

Mógł zgubić w pamięci.

Ale moja rada.

Skasuj wszystkie błędy aby nie wprowadzały w błąd.

I dopiero potem patrz co wyskoczy i wtedy szukaj problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11,4 to było spoczynkowe przed nieudanym rozruchem.

 

Chwilowo nie mam czym skasować, odłączenie aku na całą noc nie skasowało błędów. W przyszłym tygodniu może uda się dorwać znajomego ze sprzętem. Pojeżdżę, poobserwuję, może te błędy sondy i immo wynikają z głębokiego rozładowania. Po odpaleniu nie czuć zmian w pracy silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już masz po akumulatorze

Możesz jeszcze podpiąć aku do prostownika na 20 godzin.

Może jeszcze uda się podratować na jakiś czas aku.

I zmierz jeszcze jakie masz ładowanie.

Bo mrzesz też mieć padnięty altek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zbyt zagmatwanie to opisałem, aku doładowane na 12.6V po upływie dwóch dni nieużywania spadło na 11.4V. Napięcie ładowania zmierzyłem jeszcze raz, 14.4V.

 

Pewnie próba obciążeniowa dała by odpowiedź co do akumulatora, i pewnie trzeba będzie ją zrobić. Ale nie daje mi spokoju ten upływ.... Dziś znów po doładowaniu na 12.8V po zamknięciu centralnego i odczekaniu kilku minut zostawał na 0.25A, po kilku zamknięciach i otwarciach na 0.1A. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że po wypięciu przekaźnika K4 sytuacja się poprawiała i spadało na stałe z 0.25A na 0.1A. Pytanie co znajduje się pod przekaźnikiem K4, bo opisany jest jako światła przeciwmgielne, a u mnie bez niego tylne przeciwmgielne działa, a nie działa oświetlenie wnętrza. Pojeździłbym bez tego przekaźnika by zobaczyć co będzie z akumulatorem, gdybym tylko wiedział że nie zabraknie mi czegoś ważnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, besmusk napisał:

po upływie dwóch dni nieużywania spadło na 11.4V

 

Aku jest padnięty.

Lub masz duży pobór na postoju.

27 minut temu, besmusk napisał:

po wypięciu przekaźnika K4 sytuacja się poprawiała i spadało na stałe z 0.25A na 0.1A.

Jak widać masz duży.

Sprawdzaj dokładnie dalej.

Powinno być 0.01-0.03 V

Najlepiej 0.01 V

 

Czy aku trzyma to weź go wypnij (odłącz klemę na dwa dni) i sprawdź ile spadnie na nim napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki

 

Jest już połowa sukcesu. Akumulator odpięty na prawie dobę z instalacji samochodu trzymał napięcie. Zwarcie faktycznie jest gdzieś w oświetleniu wnętrza, przekaźnik wsadziłem na miejsce, a zamiast tego wyciągnąłem bezpiecznik oświetlenia wnętrza nr.13 i efekt był ten sam, spadek z 0.25A na 0.1A. Następnie po wyciągnięciu bezpiecznika nr.26 - układ elektroniczny silnika pobór spadł na 0.019A. Ale to drugie to po prostu mój błąd i brak cierpliwości, bo w mojej Astrze po zamknięciu centralnego zamka przez 10 minut jeszcze jest pobierany prąd dokładnie 0.120A. Następnie spada do poprawnej wartości, więc bezpiecznik 26 wrócił na miejsce. Do tej pory myślałem, że po kilku minutach już wszystko powinno być wyłączone, a jednak potrzeba aż 10 minut od zamknięcia.

 

Teraz najtrudniejsze. Wszystkie żarówki gasną po zamknięciu auta, włącznie z tą w bagażniku, więc czeka mnie troche zabawy z lokalizowaniem zwarcia. Pół roku temu miałem malowaną klapę bagażnika i błotnik tył z powodu purchli rdzy, demontowany był zderzak i lampy, może tu coś ktoś przy okazji uszkodził. Hm...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności