Skocz do zawartości

Corsa E 1.4 A14XEL z fabrycznym LPG


Gość sever

Rekomendowane odpowiedzi

@ArKos dzięki wielkie za pomoc. Czy jesteś pewien, że wtryski MED bez problemu podejdą zamiast wtrysków, które były montowane w fabrycznej instalacji LPG w Corsie E? Jak sprawdzałem u siebie to wtryski, które mam i o których pewnie pisze @Asiato koreańskie Keihin KN9, które dodatkowo zostały delikatnie zmienione na potrzeby kolektora ssącego (dodane plastikowe tulejki na końcu wtryskiwacza celem zwiększenia średnicy wylotu, a tym samym, aby ładnie siedziały w kolektorze). Nie wiem też czy w przypadku zmiany wtryskiwaczy na MED nie trzeba również zmienić całej listwy wtryskowej LPG oraz wtyczek od wtrysków i wtyczki czujnika ciśnienia i temperatury na listwie, bo według mnie to są inne wtyczki. Byłoby super jakbyś zechciał rzucić więcej światła na możliwość zmiany wtryskiwaczy w fabrycznej instalacji. Na pewno więcej osób jest zainteresowanych tym tematem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sever napisał:

Byłoby super jakbyś zechciał rzucić więcej światła na możliwość zmiany wtryskiwaczy w fabrycznej instalacji.

A gdzie jest ciemno?

Sprawdzasz numer części na wtrysku i szukasz w gratach producenta. W katalogach Corsa E ma takie wtryski jak D ale pamiętam, że były również montowane inne, mniejsze - być może to ten Keihin. Nie zmienia to faktu że szuka się gratów po numerze oryginału, a nie w ASO.

Żeby nie być golosłownym: 30 sekund

https://www.agsiedlik.pl/listwa-wtryskowa-4-cyl-keihin-kn9--82cc-i4622.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ArKos napisał:

A gdzie jest ciemno?

Sprawdzasz numer części na wtrysku i szukasz w gratach producenta. W katalogach Corsa E ma takie wtryski jak D ale pamiętam, że były również montowane inne, mniejsze - być może to ten Keihin. Nie zmienia to faktu że szuka się gratów po numerze oryginału, a nie w ASO.

Żeby nie być golosłownym: 30 sekund

https://www.agsiedlik.pl/listwa-wtryskowa-4-cyl-keihin-kn9--82cc-i4622.html

 

Fajnie, tylko, że całkowicie nie masz racji.

20211118_193436_resized.jpg

20211118_193513_resized.jpg

2 godziny temu, ArKos napisał:

Ludzie złoci... albo dziećmi jestescie i nie umiecie czytać, albo nie wiem. Wystarczy pogrzebać po forach albo w internecie. Instalacja jest Landi więc i części Landi. Byle gdzie sie kopnie i graty są.

https://allegro.pl/listing?string=Wtryskiwacz LPG MED LANDI RENZO OMEGAS

Patrzę jaki mam oryginał (zielony, niebieski, żółty w różowe kropki) i dokupuję co mi trzeba - za normalne pieniądze. ASO nie zyje ze sprzedaży aut tylko z serwisu - stąd marże po 300-400% na każdej części. No ale kto bogatemu zabroni...

Kombinujecie z czyszczeniem i zaklęciami szamańskimi, jakby to było za darmo. To raz. Dwa - wtryski się po prostu ZUŻYWAJĄ i to bardzo szybko, bo LPG jest strasznie suchym paliwem. Komplet wtrysków starcza na jakieś 60-70kkm i zaczynaja sie problemy. Czyli wymiana jest najrozsądniejsza, żeby co chwilę nie tracic kasy.

Zacznijcie myśleć i przede wszystkim CZYTAĆ co od kogo i na co. :)

 

Niestety, Corsa E ma całkowicie inną instalację - ale zakładam, że sobie pogrzebiesz w internecie. Wtryski zintegrowane z kolektorem ssącym.

Zdjęcia wrzuciłem pod innym postem, proszę o linki do tanich wtrysków KEIHIN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, raflanc napisał:

Wtryski zintegrowane z kolektorem ssącym.

Nie ma czegoś takiego!

Jest to rozwiązanie takie, jak z wtryskami benzyny - są wsadzone na oringach w otwory w kolektorze a nie zintegrowane z nim.

 

Tu jest Keihin KN9 82 i wygląda, że taki jak w instalacji, trzeba jedynie przełożyć czarną nakładkę końcówki i oring

https://nagaz24.pl/wtryskiwacz-keihin-kn9-82cc-fioletowy-28-39-3-kw/

 

Racji nie mam w czym? W tym, że nie szuka się części po numerach OEM czy w tym, że nie umiecie znaleźć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArKos napisał:

Nie ma czegoś takiego!

Jest to rozwiązanie takie, jak z wtryskami benzyny - są wsadzone na oringach w otwory w kolektorze a nie zintegrowane z nim.

 

Tu jest Keihin KN9 82 i wygląda, że taki jak w instalacji, trzeba jedynie przełożyć czarną nakładkę końcówki i oring

https://nagaz24.pl/wtryskiwacz-keihin-kn9-82cc-fioletowy-28-39-3-kw/

 

Racji nie mam w czym? W tym, że nie szuka się części po numerach OEM czy w tym, że nie umiecie znaleźć?

Tak plus jeszcze przelutować wtyczkę, bo nie jest taka jak w tym.
"Wygląda"? Ty serio?

Przełożyłeś kiedyś tą końcówkę i oring, założyłeś do tego samochodu i zadziałało, czy Ci się tylko wydaje?
Bo ktoś może posłuchać i tak zrobić - gwarantujesz, że to zadziała?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuźwa człowiecze, ogarnij sie.

Masz u siebie wtryski, na zdjęciach guzik widać - ani numeru ani końcówki ani wtyczki. Weźże w końcu odpisz z nich numer i zacznij szukać. Tu nie jest forum wróżbitów co na podstawie szczątkowych informacji udzielają odpowiedzi.

Dostałeś cokolwiek to źle. Więc sam zacznij szukać a nie torpedować każdą próbę pomocy. Bo ktoś ma wiedzieć, który akurat model wtryskiwacza masz, no kuźwa... litości. 

Taki mądry jesteś we wszystkim, to nie pisz tu tylko sam sobie znajdź. Najłatwiej bawić sie w malkontenta.

13 minut temu, raflanc napisał:

Przełożyłeś kiedyś tą końcówkę i oring, założyłeś do tego samochodu i zadziałało, czy Ci się tylko wydaje?

Wymieniałem wtryski w Corsie D, Astrze J, Zafirze C. Zawodowo. Nie hobbystycznie.

Proponuję stonować sarkazm/szydere, bo mam alergie na takich i masz szanse zaraz wylecieć stąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ArKos napisał:

Kuźwa człowiecze, ogarnij sie.

Masz u siebie wtryski, na zdjęciach guzik widać - ani numeru ani końcówki ani wtyczki. Weźże w końcu odpisz z nich numer i zacznij szukać. Tu nie jest forum wróżbitów co na podstawie szczątkowych informacji udzielają odpowiedzi.

Dostałeś cokolwiek to źle. Więc sam zacznij szukać a nie torpedować każdą próbę pomocy. Bo ktoś ma wiedzieć, który akurat model wtryskiwacza masz, no kuźwa... litości. 

Taki mądry jesteś we wszystkim, to nie pisz tu tylko sam sobie znajdź. Najłatwiej bawić sie w malkontenta.

Wymieniałem wtryski w Corsie D, Astrze J, Zafirze C. Zawodowo. Nie hobbystycznie.

Proponuję stonować sarkazm/szydere, bo mam alergie na takich i masz szanse zaraz wylecieć stąd.


Wrzuciłem odpowiedź na temat czyszczenia wtrysków.
Szukałem tych wtrysków bardzo długo i wg mnie nie da się ich kupić w takim wydaniu poza siecią Opla (chyba, że używki, albo ktoś odsprzedaje nówki po niższej cenie).

M.in. znalazłem te, które wrzuciłeś i nawet miałem taki sam pomysł - przełożyć te końcówki - nie zdecydowałam się, bo nie było gwarancji, że zadziała i trochę za drogo 400 zł na spróbowanie wydać (plus jeśli ściąganie końcówki się nie powiedzie to zniszczę stary wtrysk).

I zgadzam się w pełni - wygląda, jakby to były te, aczkolwiek różnią się tymi plastikowymi końcówkami - czy da się przełożyć nie mam pojęcia.
Numer OEM: 55590259
Akurat jest aukcja z nimi w prawie przyzwoitej cenie (ale to też oryginały i nie powiem, żeby były tanie).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu zaczynasz gadać po polsku...

Podpowiadam: sprzedawca niech zmierzy wymiary dolnego króćca - średnicę i długość. Ty z kolei zmierz u siebie i potwierdź, że da się zdjąć czarną końcówkę na dole (uważam, że musi się dać zdjąć). Jak nie będziesz pewny, to zwróć się o pomoc do gazownika jakiegoś. Oringi proponuję kupić nowe. Znając wymiary króćców będzie wiadomo, na co liczyć. Jest jeszcze opcja przerobienia kolektora ssącego i wkręcenia standardowych wkrętek LPG w miejsce wtrysków i połączenie ich wężykami po 2cm długości. Trzeba by pomierzyć jak to wyjdzie, ale jestem pewien, że uporałbym się z tym tematem jeśli to by było moje auto. Cwany gazownik na pewno podoła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cześć, dziewczyna jeździ taką corsą. zaczęła wczoraj odłączać gaz z komunikatem że jazda na alternatywnym niemożliwa, dzisiaj już komunikat żeby się zgłosić do serwisu. jesteśmy z chorzowa, do kogo można z tym cudem podjechać żeby to ogarnąć? dziewczyna tym codziennie śmiga 150km do pracy także jest dym trochę.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecają warsztat w Siemianowicach. Mar tech.  Ale terminy trochę są zapewne. 

Samego gazownika dosyć polecanego masz na 3 maja 38, teraz tam dosyć Rozkopane ale wjazd pewnie Mu zapewnili 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności