Skocz do zawartości

Corsa E 1.4 A14XEL z fabrycznym LPG


Gość sever

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, sever napisał:

Najlepiej jakby to było łódzkie, ewentualnie śląskie.

 

W tamtym roku silvo też miał problemy z LPG fabrycznym w CD.

W Olkuszu gazownik wymienił mu sterownik na używkę , też Landi za chyba 350 zł i maszyna śmiga .

Widuję ją prawie codziennie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Z tego co czytałem to przez gówniane głowice w Meksyku produkowane, które żeby nie popłynęły musieli dotrysk benzyny zastosować.

Sorry ale nie powielaj tej durnej gadki o meksyku. Miałem BSE w seacie i nic się nie działo a głowica ma te same numery co BGU którego prins nie wymienił na swej słynnej zjebanej liście. 1.6mpi 8V VAG jest idealny pod lpg i nic się nie dzieje. Akurat zresztą miałem na myśli dotrysk w 1.0mpi w fabiach/citygo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2019 o 18:28, mojo333 napisał:

 

Nie przełącza się w ogóle czy po długim czasie?

 

Z tego co czytałem to przez gówniane głowice w Meksyku produkowane, które żeby nie popłynęły musieli dotrysk benzyny zastosować.

 

Jak dłużej postoi na zewnątrz , to przełącza się po długim czasie. Ostatnio potrzebowałem 20km ( stał na zewnątrz przez kilka godzin przy -12 st.C ) , aby przełączył się automatycznie, więc to zdecydowanie za długo. Tak jak napisałem wcześniej, po wyczyszczeniu solenoidu, tak jakby sytuacja z nieprzełączaniem automatycznym się poprawiła i zdarza się zdecydowanie rzadziej, no ale się jednak zdarza. Generalnie problemy pojawiały się przy bardzo dużych mrozach, poniżej -10 st.C. Powyżej  -4 st.C wszystko raczej pracuje prawidłowo i gaz przełączy się automatycznie, szybciej lub wolniej, ale przełączy się.

 

W dniu 9.01.2019 o 18:44, adam1954 napisał:

 

W tamtym roku silvo też miał problemy z LPG fabrycznym w CD.

W Olkuszu gazownik wymienił mu sterownik na używkę , też Landi za chyba 350 zł i maszyna śmiga .

Widuję ją prawie codziennie.

 

A czy była to zmiana na odblokowany sterownik, taki pod który może podłączyć się większość zakładów zajmujących się lpg? U mnie sytuacja jest chyba bardziej skomplikowana, bo na załączonym zdjęciu w pierwszym poście, moja jednostka ECU od LPG jest od Mitsubishi. Nie wiem co to za wynalazek, może to tylko producent inny, a reszta to samo co w standardowych sterownikach Landi, ale jak porównuję sobie sterownik od landirenzo z Corsy D z fabrycznym gazem (na Allegro), to wygląda inaczej niż mój. Być może nawet te szerokie wtyczki są inne, ale tego już nie sprawdzałem, bo nie mam dostępu do Corsy D z fabrycznym LPG, by porównać sobie to wszystko na żywo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie masz zintegrowany sterownik Pb i LPG.

https://opel.7zap.com/pl/car/x15/r/1/3-0/#1

 

I aby dołożyć inny sterownik LPG trzeba będzie chyba w tym wyłączyć opcję fabryczną LPG.

Ale to już mądrzejsi :D

ArKos , Beny itp. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sever napisał:

 

Jak dłużej postoi na zewnątrz , to przełącza się po długim czasie. Ostatnio potrzebowałem 20km ( stał na zewnątrz przez kilka godzin przy -12 st.C ) , aby przełączył się automatycznie, więc to zdecydowanie za długo. Tak jak napisałem wcześniej, po wyczyszczeniu solenoidu, tak jakby sytuacja z nieprzełączaniem automatycznym się poprawiła i zdarza się zdecydowanie rzadziej, no ale się jednak zdarza. Generalnie problemy pojawiały się przy bardzo dużych mrozach, poniżej -10 st.C. Powyżej  -4 st.C wszystko raczej pracuje prawidłowo i gaz przełączy się automatycznie, szybciej lub wolniej, ale przełączy się.

 

 Mnie się też przy ostatnich mrozach także dość długo przełączał ale czy charakterystyka gazu nie nadaje się właśnie na takie temperatury? Żeby było odpowiednie podawanie i spalanie gazu trzeba jednak wyższych temperatur. Ja w takich przypadkach nie będę "grzebał" bo uważam nic sensownego "nie wygrzebie". Jak w zimie pochodzi trochę na benzynie to się tragedia nie stanie a koszt wymiany instalacji na pewno dużo wyższy niż te straty pracy na benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mojo333 nie chodzi mi o to, że auto przejedzie dłuższy odcinek w zimie na benzynie, bo w poprzednich samochodach, w których również miałem instalację LPG, auta przełączały się nawet później niż obecnie moja Corsa. Tam głównym parametrem odpowiedzialnym za przełączenie była temperatura płynu i zawsze prosiłem warsztat, by była ustawiona tak jak zaleca producent instalacji LPG albo nawet ciut wyżej. Mnie chodzi o to, że z instalacjami w Oplach ewidentnie jest coś nie tak, ponieważ działają w sposób losowy. Jeżeli auto wskazuje od dłuższego czasu , że temperatura płynu osiągnęła odpowiednią wartość, a auto nadal nie przełącza się automatycznie na lpg, to znaczy, że gdzieś tkwi przyczyna takie stanu rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sever napisał:

@mojo333  gdzieś tkwi przyczyna takie stanu rzeczy.

 

Także zaobserwowałem, że w lecie już przed 1-kreską następowało przełączanie a przy np -10 dopiero prawie po całkowitym nagrzaniu. Pomiar temperatury płynu jest jednak punktowy i nie oznacza nagrzania całej komory silnika, im temperatury mniejsze tym większe zróżnicowanie. Jeżeli nie ma dodatkowych czujników tzn że pewnie tak napisany jest algorytm. Pytanie co jest priorytetem? :

1 jak najszybsze przełączenie niezależnie od osiągnięcia przez układ pełnej sprawności

2 przełączenie dopiero jak układ jest w pełni przystosowany termicznie do spalania lpg nawet kosztem dłuższej pracy na etylinie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tej chwili przy -2/+2 przełącza się znowu po kilkuset metrach. Dla mnie wniosek taki że tak jest napisany algorytm a jakoś większe zaufanie mam do inżynierów producenta niż do najbardziej zdolnego Kazia gazownika, który wyreguluje oczywiście tak że BĘDZIE PAN ZADOWOLONY. Podobna historia jest z tuningiem, fachowiec ze 120KM zrobi 160-180KM i to bez ingerencji mechanicznej twierdząc że poszczególne wersje silnikowe różnią się tylko softem jednak żaden silnik o tej samej pojemności/konstrukcji nie różni się tylko softem opuszczając fabrykę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mojo333 napisał:

żaden silnik o tej samej pojemności/konstrukcji nie różni się tylko softem opuszczając fabrykę.

A14NEL i A14NET różnią się tylko i wyłącznie softem.

Z19DTL i Z19DT różnią się tylko i wyłącznie softem.

B14XHL i B14XHT różnią się tylko i wyłącznie softem.

Mam wymieniać jeszcze, bo nadal się upierasz przy swoim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności