Skocz do zawartości

blokowanie sie stacyjki


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem za WD

na foruim vectra przestrzegali przed WD, ale w vectrach są inne kluczyki, więc może spróbuję, nie jest to uciążliwe ale jak wyjmuję kluczyk czasami zazębia się coś nieznacznie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj

 

Jakis miesiąc temu w czasie upałów też mi się przydażyły problemy ze stacyjką.Próbowałem ją ruszyć wszelkimi sposobami i nie dało rady.Nawet poprosiłem facetów z floty samochodowej w firmie i nic.Dopiero przyjechał gość od awaryjnego otwierania ,wyjął całą stacyjkę coś tam z nią wyczyniał i stwierdził że teraz to będzie ok. Na moje pytanie : Jaka była tego przyczyna? Odpowiedział : UPAŁY dodając że takich zgłoszen ma kilka dziennie i to do różnych aut od najtanszych po najdroższe .

 

U mnie jak autko postoi na mocnym sloncu to stacyjka zauwazalnie ciężej chodzi i haczy, dlatego teraz staram sie stawać tylko w cieniu i bron boże nie blokować kierownicy po wyjęciu kluczyka (jak jest niezablokowana zawsze można poruszać i zazwyczaj udje się odblokować). w zimnym samochodzie np rano albo w nocy kluczyk chodzi w stacyjce jak w masełku-niemal bez oporu :!: wydaje mi sie, że pod wpływem wysokiej temperatury metalowe czesci zwiekszja objetość i haczą powodując nawet blokadę. jak mialem tą konkretną scinke to po wyjęciu ze stacyjki kluczyk wręcz parzył. Podejrzewam że w zimie ten problem nie będzie istniał w ogóle :roll: A w razie ścinki mocnej wystarczy poczekać kilka godzin w miare możliwości i wtedy zaoszczędzi sie parę zł na fachowcu od "awaryjnego otwierania" 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah skąd ja to znam Oplowskie stacyjki są do kitu i inne też nam się w Vectrze tez zacieła jakos w lipcu podczas upałów najpierw sie zacinała kilka razy a potem juz na amen i przyjechał fachowiec od zamków i odblokował pojechaliśmy z nim do warsztatu i wyjął ją i stwierdził że jest tam taka tulejka z tworzywa sztucznego która sie wyrabia ciepło jej w tym pomaga. Jeżeli się zacina to radze odrazu jechac ze stacyjką do fachofca żeby nie musiał odblokowywać bo za to to sobie liczą 100 zł na dziendobry a to jest taki mankament że niczym sie tego nie nasmaruje to nie zawiasy przy szafce tam jak sie raz wyrobi to już trzeba szlifować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

oprócz swojego Opelka jeżdę tesz służbowym i pare razy jeżdziłem kumpla furą. praktycznie każdego razu miałem problemy ze stacyjką i tu nie chodzi o blokadę kierownicy. wg mnie po prostu ten typ tak ma i już. Wymienisz na nową i za rok może półtora będziesz miał to samo

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dzisiaj było chłodno i kluczyk przekręcił się bardzo lekko,a jak było upalnie to miałem problemy.Wniosek-stawiać w cieniu,bo faktycznie coś od ciepła puchnie w stacyjce i się klinuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Witam,

 

Ostatnimi czasy zauważyłem dziwną przypadłość w mojej Corsie. NIe wiem czy ten typ ma taką wadę czy tylko u mnie się to dzieje! Mianowicie po zgaszeniu silnika kluczyk nie chce wyjść ze stacyjki to znaczy wychodzi gdzieś tak do połowy i sie blokuje. Trzeba użyć trochę siły pomęczyć sie z nim i wychodzi w tym momencie odbija dopiero sprężyna.

Jak włożę kluczyk i go nie przekręcę to wtedy wychodzi bez problemu.

Czy można coś na to poradzić?? Wprowadziłem do zamka trochę WD-40 i oleju ale pomogło na kurtko :lol: .

Ostatnimi czasy zauważyłem dziwną przypadłość,nikt nie uzywa opcji szukaj,a podobny temat istnieje/zibi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

pewnie ta sprężyna co odbija go blokuje, a jak włożysz i wyjmiesz kluczyk bez przekręcenia to ta blokada ze sprężyną się nie naciąga i dlatego

 

jak WD pomogło na krótko to nic dziwnego :lol: wd ma słabe właściwości smarujące ;) jak popsikasz to przez pewien czas jest dobrze ale potem odparowuje zostawiając jakąś powłokę zabezpieczającą ale to już nie działa jak należy :/ ja to przetestowałem zimą na zamkach :/ - lepiej dać olej maszynowy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czy tego typu dzialanie np oliwa maszynowa nie zaszkodzi dla stacyjki?Przeciez tam jest imo. Pozdrawiam

PS. U mnie tez mam problem z zacinajaca sie stacyjka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

alle immo to raczej nie jest w samej stacyjce więc myślę że nie ma jak zaszkodzić - no i przecież nie mówię żeby tam lac litr oleju ;) odrobinkę żeby smarowanko było ;)

 

albo smar teflonowy w sprayu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności