Skocz do zawartości

blokowanie sie stacyjki


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

problem rozwiazany, kluczyk złamał sie w połowie siedział głebko ze nie było go wiadac ( kierownicy nie dało sie przekrecic bo zablokowała)bez odchylenia dwóch zapadek - ale udało sie wyciagnac spinka do włosów - pasowała idealnie w rowek który jest wzdłóz grota kluczyka - włożyłem ile sie dało do końca w szczeline delikatnie naginajac w bok zeby zblokował przy wyciaganiu, zapadki odchyliłem szydełkiem :placze: i po 5 min komPinacji wyszedł :placze: Bez rwania ciecia i bólu :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam,

dosłownie niedawno mialam ten sam problem. Kluczyk przekręcal się tylko do poziomu I, a dalej ani rusz. Z początku były to tylko sporadyczne przypadki później bez walnięcia w kluczyk już w stacyjce nie dało rady.

Są 2 możliwości:

- albo należy zrobic regenerację stacyjki koszt ok 150 zl,

- albo wymienić kostkę w stacyjce

Zazwyczaj są to uszkodzenia mechaniczne i na 90% bedzie trzeba zregenerować stacyjkę, bo później to już tylko wymiana całej stacyjki.

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku w lecie tez miałem problem z zacinającą się stacyjką.A dokładnie nie mogłem wyjąć kluczyka ze stacyjki a jak już się udało to ta okrągła wkładka zostawała w środku a normalnie powinna wyskoczyć jakieś 2-3milimetry.WD-40 dwa dni pod rząd w nie małych ilościach bo kluczyk musiałem później za każdym razem wycierać,trochę syfu stamtąd wypłynęło a potem smar wysokotemperaturowy w spreju i od tej pory wszystko jest ok.Podobnie postąpiłem z zamkiem w drzwiach,ponieważ też nie działał(centralny robi swoje) puściło dopiero po trzech dniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przejrzałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem:

Stacyjka od zawsze chodziła u mnie gładko i bez zacięć, ostatnio zauważyłem, że szara okrągła wkładka w którą wsadzamy kluczyk nie odskakuje, tzn. po wyjęciu kluczyka cały czas jest wcisnięta a powinna odskoczyć. Czy psiknięcie jakimś porządnym smarem odblokuje ją?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Udało mi się pozbyć problemu nie odskakującej stacyjki: Olejek teflonowy Finish line + 5 dni. Psiknałem troszke olejku, pozbyłem się nadmiaru i stacyjka po paru dniach sama odskoczyła i chodzi jak przed tem. Polecam smarowidła z linii finishline (nie jestem zwolennikiem wd40 i podobnych).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam Corsiarzy. Podpinam się pod temat w nadziei, że ktoś poradzi, czy można przepłukać w benzynie np. wkładkę stacyjki, by pozbyć się nieczystości z jej wnętrza. Póki co, używałem WD40, lecz na dłuższą metę ten zabieg nie skutkuje. A może lepiej zakupić nowy wkład z kluczykami, zamontować do stacyjki, przełożyć transponder ? Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zafirze CDTI z Immo też troszkę się przycina, ale wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i włożyć jeszcze raz, ale w Astrze III, którą teraz jeżdżę w Niemczech prawie codziennie to tragedia- właściciel już złamał klucz raz. I najgorsze, że nie chce nic z tym zrobić (tyle, że on mało delikatnie się z tym samochodem obchodzi- np. podciąga hamulec ręczny tak, że nie mam siły go potem spuścić jak jeżdżę po nim, zerwał blokadę od regulacji wysokości kierownicy i muszę ją co chwila podnosić do góry bo opada- nie wiem co robił, wieszał się na niej, czy co?). Ja raz jak nagrzało się to przedmuchałam sprężonym powietrzem porządnie (schłodziłam troszkę) i trochę syfu z niej przy okazji wydmuchało... Pomogło jednorazowo. W związku z tym, że to nie moje auto to nie kombinuję...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem kiedyś niemiecki program o pomocy drogowej ADAC i pokazywali interwencję holownika do astry II, w której zacięła się stacyjka. Gość stwierdził, że to z powodu gorąca - wewnątrz wkładki użyto materiały o dość różnej rozszerzalności cieplnej, co powoduje zacinanie zamka pod wpływem wysokich temperatur (auto stało kilka godzin na słońcu). Wystarczy wystudzić wnętrze i powinno być OK - w mojej astrze też latem trochę się przycina - o dziwo zimą nie ma z tym problemu - czyli tylko rozszerzanie się wkładki powoduje zacięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności