Gość micek1968 Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 (edytowane) 5 godzin temu, wesol napisał: Zależy od wielkości dziury i przede wszystkim od prawej nogi kierowcy by turbo rozwalić. Czas też tej usterki i zrobionych kilometrów musi być odpowiedni by rozdupcyc turbo. No właśnie tak jak pisałem raczej nie piłowałem jej... dziura raczej mała (kamieniem dostała) ... raczej spokojna jazda przez miasto do pracy i z powrotem (10 km) zimą więc nawet silnik mi się nie rozgrzewał... Co do odpowiedzi na pozostałe pytanie ;)... wiem co to dziura z chłodnicy, oponie czy wydechu ale w intercoolerze właśnie nie bardzo ? rozumiem że spaliny zamiast krążyć w układzie turbiny wydostają się częściowo na zewnątrz.. Pytanie było jaki to może mieć wpływ negatywny na turbinę ? Edytowane 23 Marca 2019 przez micek1968 błąd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85739-dziurawy-intercooler/page/2/#findComment-704798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 2 minuty temu, micek1968 napisał: Co do odpowiedzi na pozostałe pytanie ;)... wiem co to dziura z chłodnicy, oponie czy wydechu ale w intercoolerze właśnie nie bardzo ? rozumiem że spaliny zamiast krążyć w układzie turbiny wydostają się częściowo na zewnątrz.. Widzę że faktycznie nie wiesz. Spaliny a intercooler nie mają nic wspólnego. A wystarczy wejść na wikipedię https://pl.wikipedia.org/wiki/Chłodnica_międzystopniowa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85739-dziurawy-intercooler/page/2/#findComment-704799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 (edytowane) Dziura w dolocie - spadek nadciśnienia, który turbina próbuje nadrobić kręcąc się coraz szybciej. Bardzo szybko można taka dziurą zabić turbinę. Tym bardziej krótkie odcinki, co chwila światła, zmiana biegu. Stała prędkość(autostrada) nie popsuje tak turbiny, jak miasto. Kamień płakał, jak tą dziurę robił Edytowane 24 Marca 2019 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85739-dziurawy-intercooler/page/2/#findComment-704806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Zależy od wielkości dziury i obrotów silnika. Na obrotach niskich czyli powiedzmy do 3000 obr w dieslu to nie powinno się nic stać. Jazda z obrotami powiedzmy 4000 i dziura na dolocie czyli IC węże itd powoduje że turbo działa powyżej swojej granicznej możliwości. Dlatego też ecm ma w mapie coś takiego jak zabezpieczenie gdy nie osiąga wartości ciśnienia zadanej przez dłużej jak 5 sekund gdy pedał gazu jest wciśnięty na maca. Różnica ciśnienia doładowania jakie zapodaje ecm a jakie turbo wytwarza nie może być większa jak około 100 mbar czyli 0.1 bara. Będzie przeładowanie 0.2 bara trwało 6 sekund to wywali błąd i ograniczenie mocy. Tak samo przy niedoladowaniu bo przecież jest dziura w IC to też błąd itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85739-dziurawy-intercooler/page/2/#findComment-704807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micek1968 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 OK.. trochę mi się rozjaśniło... dzięki za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85739-dziurawy-intercooler/page/2/#findComment-704808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.