Gość martin343 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) Witam. Merivke mam od dwóch tygodni i dopiero ją poznaje. co trochę coś odkrywam.. tym razem zauważyłem że pedal sprzęgła wpada w drgania o dość dużej częstotliwości tuż przed końcem wyprostowania. tak samo drga gdy przełącza biegi i gdy jadę i wcisne tak ok 1 cm dalej już nie tylko na samym początku w czasie jazdy lub gdy kończę puszczać sprzęgło przy samym końcu. pytanie czego to może być objaw? czytałem na forum że mery ma hydrauliczne sprzęgło które się odpowietrza. może by to coś pomogło. zanim pomyślę o wymianie?. silnik 1,6 16 V XEP 2006 lift. Dodam, że poza tymi drganiami które denerwują biegi przełącza ja się w miarę płynnie, a sprzęgło zaczyna działać mniej więcej w 1/3 od podłogi. Edytowane 30 Maja 2019 przez martin343   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Pokaż mi auto w którym nie pulsuje na samej górze pedał sprzęgła? Czy to diesel czy benzyna czy na jednomasie czy na dwumasie ma takie pulsowanie w rytm tłoków.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martin343 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 21 minut temu, wesol napisał: Pokaż mi auto w którym nie pulsuje na samej górze pedał sprzęgła? Czy to diesel czy benzyna czy na jednomasie czy na dwumasie ma takie pulsowanie w rytm tłoków. Czyli to norma? Ostatnie kilka lat jeździłem półautomatem /c2/ a wcześniej astra2, która miała linkę więc nigdy czegoś takiego nie czułem. czyli nie martwić się?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Astra 2 a właściwie astra G nie ma sprzęgła na linkę. Ma hydrauliczne sprzęgło. Pulsuje i w takiej AG jak i w nowszych.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martin343 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 (edytowane) 6 godzin temu, wesol napisał: Astra 2 a właściwie astra G nie ma sprzęgła na linkę. Ma hydrauliczne sprzęgło. Pulsuje i w takiej AG jak i w nowszych. Miałem też astre 1 i tam na pewno była linka bo wymieniłem. pewnie dlatego mi się pomyliło. co do astry g to nie wiem bo nigdy problemów nie miałem. i sprzęgło nie pulsowalo w żadnym momencie, pierwszy raz tak mam dlatego się zaniepokoilem. poza tym wydaje mi się że działa nieprecyzyjnie przy ruszaniu na 1 biegu i na wstecznym szarpie trzeba dodać gazu bo prawie gasnie. żonie dwa razy zgasł przy ruszaniu. pytaniu czy opowietrzenie pompy hydraulicznej wraz z wymianą płynu może coś pomóc? czy to szarpanien przy ruszaniu i tendencja do gasniecia to też norma? Edytowane 31 Maja 2019 przez martin343   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 12 minut temu, martin343 napisał: pytaniu czy opowietrzenie pompy hydraulicznej wraz z wymianą płynu może coś pomóc? Na pewno nie zaszkodzi. Szarpania u mnie w Z16XE nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość duzyy Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 (edytowane) Też mam czasem efekt drgania na pedale sprzęgła. Do tego po dłuższej jeździe na jednym biegu np ponad 60km na 5 biegu, przy wciskaniu pedału sprzęgła jest uczucie jakby się wciskało nogę w budyń czy galarete. Po dwóch, trzech wciśnięciach wraca wszystko do normy. Płyn hamulcowy zmieniany. Sprzęgło odpowietrzane i nic. Czuję, że powoli się zbliża wymiana sprzęgła :-) Edytowane 31 Maja 2019 przez duzyy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martin343 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Jeszcze sprawdzę sprzęgło wg tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140556   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martin343 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 Jeszcze sprawdzę sprzęgło wg tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140556 niby testy sprzęgła wg wyżej podanych sposobów przeszło w miarę ok jednak po bliższym przyjrzenia się przy ruszaniu sprzęgło zaczyna brać w połowie a właściwy ruch pojazdu zaczyna się przy końcu pedału. nie wiem czy tak powinno byc dlatego jak gazu dodam ciut za wcześnie to trochę się dlawi i chce gasnac, podobnie na wstecznym. przez 4 lata jeździłem automatem ale jak kilka razy wsiadłem w manual to nie miałem takich problemów. podejrzewam że jednak to początek końca sprzęgła jednak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 1 godzinę temu, martin343 napisał: Jeszcze sprawdzę sprzęgło wg tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140556 niby testy sprzęgła wg wyżej podanych sposobów przeszło w miarę ok jednak po bliższym przyjrzenia się przy ruszaniu sprzęgło zaczyna brać w połowie a właściwy ruch pojazdu zaczyna się przy końcu pedału. nie wiem czy tak powinno byc dlatego jak gazu dodam ciut za wcześnie to trochę się dlawi i chce gasnac, podobnie na wstecznym. przez 4 lata jeździłem automatem ale jak kilka razy wsiadłem w manual to nie miałem takich problemów. podejrzewam że jednak to początek końca sprzęgła jednak Początkiem końca będzie wzrost obrotów silnia, a nie wzrost prędkości przy dodawaniu gazu w takim przypadku kres tarczy sprzęgłowej, nie równe branie, szarpanie mimo płynnego puszczania sprzęgła, wtedy winny docisk, a jeśli siądzie wysprzęglik centralny to możesz mieć tak, że nagle na każdym biegu auto nie ruszy ale odpali bez wciskania sprzęgła. Też wtedy sprzęgło będzie się lekko wciskać, ostatnio widziałem taki przypadek gdzie wysprzęglik się rozpadł i wciśnięty został docisk. To przez to, że auto było trzymane nawet na światłach na biegu, łożysko wysprzęglika tak się grzało (zatarte), że stopił się ten plastik który blokował sprężynę. Passeratti jak miałem to sprzęgło łapało na samej górze i nie miało żadnych objawów ślizgania się, jeździłem tak prawie 3 lata i nic się nie działo. Odpowietrzenie na pewno coś da, bo tam już będzie wychodził płyn czarny, mieli i mieli się w tym wysprzęgliku non stop, a nikt raczej nie odpowietrza tego, hamulce też dopiero po regeneracji tłoczków są odpowietrzane, czy po całkowitej wymianie płynu na nowy. Przy samej wymianie klocków wciskasz/wkręcasz tłoczek i nic poza tym zazwyczaj się nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.