ArKos Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Dziuraw rurka odmy z turbiny to to samo co wyjęty bagnet czy zdjęty korek, czyli lewe powietrze...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86611-meriva-b-a14nel-kod-b%C5%82ed%C3%B3w-p0014-p0171/page/2/#findComment-709265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noels Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Kontynuując moją wypowiedź chcę jeszcze uzupełnić post aby pomóc innym i pokazać jak wiele rzeczy może mieć wpływ na pokazywanie się błędu P0171 i jakie zbiegi okoliczności występowały w moim samochodzie i jak długo zajęło ich namierzenie i usunięcie. Wasze porady w zasadzie od samego początku szły w dobrą stronę tylko niestety chyba rzadko się zdarza aby jednocześnie uszkodzonych było kilka elementów które powodują ten sam błąd. Do rzeczy ... Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014 Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa - tutaj z całą pewnością przyczyną był elektromagnes Vanosa a łańcuch został już wymieniony w zasadzie dla spokojności i bezpieczeństwa bo i tak zważywszy na aktualny przebieg (163 kkm) pewnie niedługo by się rozciągnął i kwalifikował do wymiany. Mieszanka za uboga p0171 Przyczynami (jednoczesnymi) w moim aucie były: 1. Zawór zwrotny par paliwa 2. Pęknięta karbowana rurka od turbiny 3. Wężyk od instalacji gazowej który wypadł z jednego z urządzeń wchodzącego w skład instalacji gazowej (reduktor ? / parownik ?) - po wpięciu tego wężyka błąd samoistnie ustąpił. Między czasie zaopatrzyłem się w interfejs diagnostyczny ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Bluetooth, mogę na nim obserwować między innymi długotrwałe korekty paliwowe które na biegu jałowym nie przekraczają obecnie +5% (zazwyczaj +2 - +3%). Tydzień jazdy tylko na PB nie spowodował wystąpienia błędu. Po tygodniu zdecydowałem się użyć LPG i po przejechanych około 50 km - błąd P0171, wpiąłem interfejs i zacząłem obserwować co się dzieje z długotrwałą korektą paliwową. Na PB tak jak pisałem nie przekracza +5% a po przełączeniu na LPG po paru sekundach szybuje bardzo mocno w górę bodaj że powyżej +25% Na podstawie tego domniemywam że trzeba wykonać regulację instalacji LPG gdyż pewnie jazda (nie wiadomo jak długa) z opisywanymi usterkami spowodowała jej rozregulowanie lub instalacja była wyregulowana z uwzględnieniem lewego powietrza które było zasysane. Panowie, dziękuję za wasze wskazówki i pomoc. Mam nadzieję, że regulacja instalacji gazowej rozwiąże problem definitywnie o czym też poinformuję. Korzystając z okazji chciałbym Was podpytać o jeszcze jedną rzecz ... zastanawia mnie dlaczego przy schodzeniu z obrotów wskazówka obrotomierza w momencie wartości około 1400 rpm na moment jakby zwalnia / zatrzymuje się na tej wartości - czy to jest objaw normalny ? Czy mógłby ktoś posiadający silnik A14NET spojrzeć jak wygląda to u niego ? Nie obserwuje żadnego falowania obrotów. Poniżej załączam film na którym jest to uwidocznione. LINK DO FILMU   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86611-meriva-b-a14nel-kod-b%C5%82ed%C3%B3w-p0014-p0171/page/2/#findComment-710493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 4 godziny temu, noels napisał: Pęknięta karbowana rurka od turbiny Pisałem... to rurka odmy. 4 godziny temu, noels napisał: 1. Zawór zwrotny par paliwa Pisałem... EVAP Powinienem dostać duże piwo za diagnozowanie na odległość   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86611-meriva-b-a14nel-kod-b%C5%82ed%C3%B3w-p0014-p0171/page/2/#findComment-710502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noels Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Szanowni forumowicze, Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście. Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie problemu w sprężarce klimatyzacji. Sprężarka jaka występuje u mnie to DELPHI ZL2. W internecie można znaleźć dwa rodzaje podpowiedzi: 1. Wymień łożysko na kole pasowym w sprężarce 2. Wymiana łożyska nic nie bo te kompresory niestety po pewnym czasie tak się zużywają i to zużycie objawia się właśnie takim hałasem. Temat przećwiczyłem dogłębnie, w pierwszym etapie wyciągnięty został kompresor, dokonane oględziny łożyska i koła pasowego i tu nie było widocznych żadnych niepokojących objawów, postanowiłem go rozebrać i zajrzeć do środka. Środek też wyglądał naprawę dobrze, jedyne co to na kole talerzowym po którym ślizgają się kamienie widoczne były bardzo drobniutkie rysy. Specjalista z 20 letnim doświadczeniem ocenił to na bardzo znikomy stopień zużycia niedający powodów do niepokoju. Składamy kompresor, zakładamy nowe koło z nowym łożyskiem .... i lipa ! Ten sam odgłos ! Podmiana na regenerowany kompresor i cisza. Pracuje bezszelestnie. Nie mogliśmy w to uwierzyć ale niestety tak to wyglądało. Moja sprężarka odesłana do regeneracji.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86611-meriva-b-a14nel-kod-b%C5%82ed%C3%B3w-p0014-p0171/page/2/#findComment-712744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.