Skocz do zawartości

Meriva B, A14NEL kod błedów p0014, p0171


noels

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze,

czy ktoś z Was przerabiał może temat związany z następującymi błędami:

 

 

Mieszanka za uboga p0171

Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014

 

Opel Meriva B, 2011 r. 163 kkm, silnik A14NEL, LPG

 

Błędy pojawiają się zarówno przy jeździe na PB jak i LPG, nie włącza się tryb awaryjny, samochód zachowuje się normalnie. Nie słychać dzwonienia łańcucha. Dopiero rozpoczynam diagnostykę lecz wszelkie Wasze wskazówki miło widziane.

 

Jest jeszcze jeden objaw który muszę wziąć pod uwagę mianowicie charakterystyczny dźwięk metalicznego ocierania, występujący na rozgrzanym silniku, częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów.

Prezentacja dźwięku 1

Prezentacja dźwięku 2

 

I na innym forum znalazłem trzy tropy.

Pierwszy: łożysko sprężarki klimatyzacji - to by mi nawet pasowało gdyż jak załączę klimatyzację odgłos znika.

Drugi: łańcuch rozrządu ocierający o metalową uszczelkę

 

Nie udało mi się ustalić czy w tych przypadkach występowały błędy, nie wiem też czy odgłos ma związek z błędami, jeśli pochodzi z łożyska klimatyzacji no to wiadomo, że nie ma to ze sobą nic wspólnego

 

Trzeci trop pochodzi z krótkiego filmu na YT i tam mowa jest już o błędzie p0014, natomiast komentarze są w języku greckim i tłumacz bardzo słabo to tłumaczy, cytuję:

 

Cytat

"jeśli zobaczysz nad paskiem, są 2 metalowe tarcze. Wewnątrz znajdują się magnesy. Jeden dla wałka rozrządu zaworów dolotowych i jeden dla wałka rozrządu wydechowego. Chcą zmienić obie. Zgodnie z dyrektywą OPEL zmieni inny czujnik wałka rozrządu, a następnie dotrze tam. Wszystko to, jeśli jest błąd. Bez szkody wszyscy powiedzą, że wszystko jest w porządku."

 

Prezentacja dźwięku 3

 

Czy ktoś z Was przerabiał podobne problemy związane z powyższymi błędami ?

 

 

 

Edytowane przez noels

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Tydzień temu, po długich poszukiwaniach usterki uporałem się z kontrolką check engine i kodem błędu P0171. U mnie był walnięty zawór oparów paliwa. Po odłączeniu wdmuchując w niego powietrze powinien być zamknięty, u mnie się nie zamykał z tego powodu zaciągał do kolektora lewe powietrze. Sprawdzałem też odme w pokrywie zaworów, u mnie okazała się sprawna.
Moja rada: sprawdź zawór oparów paliwa
sprawdź odmę
Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Darkoln Dziękuję za sugestię, 
Gdy wgłębiłem się w temat widzę że powodów tego błędu może być sporo. Obecnie jestem przerażony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne dźwięki z okolicy paska osprzętu i rozrządu, przy wymianie rozrządu okazało się, że napinacz jest już wymęczony i wczas został wymieniony kpl. rozrząd (posiadasz łańcuch, może być już rozciągnięty, albo któryś ślizg się ściera), po czym chrobotanie już mniej nasilone zostało i okazało się, że do wymiany jest łożysko alternatora, całkowicie zatarte. Jak zdejmiesz pasek osprzętu i zakręcisz rolką/łożyskiem alternatora w jednej chwili zatrzymasz to powinieneś zobaczyć, że wirnik jeszcze delikatnie obróci się. Jeśli momentalnie stanie i szarpnie ręką to jest do wymiany. Łożysko alternatora można wymienić samodzielnie, jeśli jest miejsce to nawet bez odkręcania, są fajne zestawy do demontażu.

 

Takie coś pasuję, ale zawsze lepiej się upewnić: 

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-alternatora-13sz-klucze-do-alternatorow-7432379195?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NWNmMjBkN2EtN2Y1MC00NTQzLThjZTItOWQzMTViYmU0NzIyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3f45d97f-087d-462f-9c2d-7590ef1fdb0c 

 

Trzymając się tematu instalacja LPG potrafi narobić błędów, które powracają mimo usuwania. Jeśli masz nową niech spróbuję wyregulować warsztat który montował.

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noels tak jak piszesz, błędów może być sporo. Sprawdź w pierwszej kolejności odme i ten zawór oparów paliwa. W tych autach to jest norma, powiedział mi to mechanik w aso Opla. Jak tu nie znajdziesz usterki to ściągnij czarny przewód (wąż) z kolektora dolotowego, łączący kolektor z turbiną i zobacz czy w kolektorze wystaje mały czerwony zaworek. Ja to sprawdzałem telefonem na włączonej kamerze i latarce, świeciłem w dziurę w kolektorze i jednocześnie nagrywałem. Jakoś trzeba sobie radzić[emoji106]. Zaworek może być brudny i jest go ciężko zauważyć. Ja oczyściłem delikatnie śrubokrętem środek kolektora i zaworek było widać. Uffff[emoji122]Jak nie ma zaworka to znaczy, że kolektor uszkodzony i nadaje się na wymianę albo do regeneracji.
Nie ma co się stresować, ja szukałem usterki przeszło miesiąc. Podałem już Tobie trzy możliwe przyczyny kodu błędu P0171. Sprawdzisz je wszystkie w ciągu 30 minut.
Pozdrawiam.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darkoln Bardzo dziękuję za zainteresowanie i wszelkie rady. Auto jest już u mechanika ale działam dwuetapowo, zbieram informację aby też wiedzieć o czym z mechanikiem rozmawiać i ewentualnie podsuwać pomysły i dopytywać co sprawdzał a czego nie. 

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie ponownie,

 

Minęło sporo czasu dotychczas uporałem się z błędem:

 

Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014

 

Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa. Po tym zabiegu auto pracuje równomierniej i płynniej przyśpiesza. Niestety nadal walczę z błędem:

 

Mieszanka za uboga p0171

 

obecnie sprawdzony został grzybek w kolektorze - jest na miejscu

założona jest nowa pokrywa zaworów oraz nowy zawór par paliwa, zaktualizowane oprogramowanie. 

 

Powyższe zabiegi nie przyniosły efektu, po około 10 - 15 km wywala błąd p0171 ponowie. 

 

Jakieś kolejne sugestie / pomysły ? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2019-07-26_080806.png

 

Sprawdź wszystko co w prawej rubryce oprócz wtórnego powietrza. 

 

 

Zakładam ze na Pb ( przy całkowicie wyłączonym LPG) do testów zrobiłeś przynajmniej ok 100 km.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywa zaworów do wymiany? EVAP nieszczelny? Rurka odmy z turbiny do pokrywy dziurawa? LPG do dupy wyregulowane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trop - znalazłem w piątek po południu dziurę w karbowanej rurce z turbiny.

Może to właśnie to. Na dniach się okaże. 

 

Odpowiadając na pytanie: jeżdżę tylko na PB, błąd pojawia się po około 10 - 15 km, 3 - 4 odpaleniu auta. Do regulacji gazu nie podchodziłem póki nie zrobię porządku z PB. Nie używam gazu w ogóle. 

 

Mam wielką nadzieje że to właśnie ta karbowana rurka. Zawór par paliwa też był oczywiście uszkodzony.  

 

Ponownie dziękuję za informację. Poinformuję o wynikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności