ArKos Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Dziuraw rurka odmy z turbiny to to samo co wyjęty bagnet czy zdjęty korek, czyli lewe powietrze...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noels Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Kontynuując moją wypowiedź chcę jeszcze uzupełnić post aby pomóc innym i pokazać jak wiele rzeczy może mieć wpływ na pokazywanie się błędu P0171 i jakie zbiegi okoliczności występowały w moim samochodzie i jak długo zajęło ich namierzenie i usunięcie. Wasze porady w zasadzie od samego początku szły w dobrą stronę tylko niestety chyba rzadko się zdarza aby jednocześnie uszkodzonych było kilka elementów które powodują ten sam błąd. Do rzeczy ... Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014 Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa - tutaj z całą pewnością przyczyną był elektromagnes Vanosa a łańcuch został już wymieniony w zasadzie dla spokojności i bezpieczeństwa bo i tak zważywszy na aktualny przebieg (163 kkm) pewnie niedługo by się rozciągnął i kwalifikował do wymiany. Mieszanka za uboga p0171 Przyczynami (jednoczesnymi) w moim aucie były: 1. Zawór zwrotny par paliwa 2. Pęknięta karbowana rurka od turbiny 3. Wężyk od instalacji gazowej który wypadł z jednego z urządzeń wchodzącego w skład instalacji gazowej (reduktor ? / parownik ?) - po wpięciu tego wężyka błąd samoistnie ustąpił. Między czasie zaopatrzyłem się w interfejs diagnostyczny ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Bluetooth, mogę na nim obserwować między innymi długotrwałe korekty paliwowe które na biegu jałowym nie przekraczają obecnie +5% (zazwyczaj +2 - +3%). Tydzień jazdy tylko na PB nie spowodował wystąpienia błędu. Po tygodniu zdecydowałem się użyć LPG i po przejechanych około 50 km - błąd P0171, wpiąłem interfejs i zacząłem obserwować co się dzieje z długotrwałą korektą paliwową. Na PB tak jak pisałem nie przekracza +5% a po przełączeniu na LPG po paru sekundach szybuje bardzo mocno w górę bodaj że powyżej +25% Na podstawie tego domniemywam że trzeba wykonać regulację instalacji LPG gdyż pewnie jazda (nie wiadomo jak długa) z opisywanymi usterkami spowodowała jej rozregulowanie lub instalacja była wyregulowana z uwzględnieniem lewego powietrza które było zasysane. Panowie, dziękuję za wasze wskazówki i pomoc. Mam nadzieję, że regulacja instalacji gazowej rozwiąże problem definitywnie o czym też poinformuję. Korzystając z okazji chciałbym Was podpytać o jeszcze jedną rzecz ... zastanawia mnie dlaczego przy schodzeniu z obrotów wskazówka obrotomierza w momencie wartości około 1400 rpm na moment jakby zwalnia / zatrzymuje się na tej wartości - czy to jest objaw normalny ? Czy mógłby ktoś posiadający silnik A14NET spojrzeć jak wygląda to u niego ? Nie obserwuje żadnego falowania obrotów. Poniżej załączam film na którym jest to uwidocznione. LINK DO FILMU   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 4 godziny temu, noels napisał: Pęknięta karbowana rurka od turbiny Pisałem... to rurka odmy. 4 godziny temu, noels napisał: 1. Zawór zwrotny par paliwa Pisałem... EVAP Powinienem dostać duże piwo za diagnozowanie na odległość   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noels Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Szanowni forumowicze, Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście. Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie problemu w sprężarce klimatyzacji. Sprężarka jaka występuje u mnie to DELPHI ZL2. W internecie można znaleźć dwa rodzaje podpowiedzi: 1. Wymień łożysko na kole pasowym w sprężarce 2. Wymiana łożyska nic nie bo te kompresory niestety po pewnym czasie tak się zużywają i to zużycie objawia się właśnie takim hałasem. Temat przećwiczyłem dogłębnie, w pierwszym etapie wyciągnięty został kompresor, dokonane oględziny łożyska i koła pasowego i tu nie było widocznych żadnych niepokojących objawów, postanowiłem go rozebrać i zajrzeć do środka. Środek też wyglądał naprawę dobrze, jedyne co to na kole talerzowym po którym ślizgają się kamienie widoczne były bardzo drobniutkie rysy. Specjalista z 20 letnim doświadczeniem ocenił to na bardzo znikomy stopień zużycia niedający powodów do niepokoju. Składamy kompresor, zakładamy nowe koło z nowym łożyskiem .... i lipa ! Ten sam odgłos ! Podmiana na regenerowany kompresor i cisza. Pracuje bezszelestnie. Nie mogliśmy w to uwierzyć ale niestety tak to wyglądało. Moja sprężarka odesłana do regeneracji.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.