Skocz do zawartości

Corsa D - znikła klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Jutro po popoĺudniu spróbuję jutro z tymi podmianami przekaźnikow i odkręcę ten rezystor (zrobię też foto). Bynajmniej na pierwszy rzut oka będę mógł określić w jakim jest stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, iskra222 napisał:

Chociaż na początku bym przyjrzał się temu rezystorowi wiatraka. Wiem że mają one tendencje do uszkodzeń

 

Ok. Kolejny dzień diagnoz. A więc tak: udało mi się zakupić i wymienić rezystor na nowy. Mój stary wygląda tak jak na zdjęciu. Po wymianie jego wróciły 3 biegi wentylatora. Wcześniej ich faktycznie nie miałem.

Przy załączeniu klimatyzacji uruchamia się pierwszy bieg a nie tak jak do tej pory 3. (bogoes faktycznie miałem tak jak Ty)

 

Myślałem, że to koniec problemów bo klima znów chłodziła. Niestety znów kilka minut. Temp z wyświetlacza konsoli środkowej (ukryte menu) pokazywała max temp 88-89st. w momencie chłodzenia i prawidłowej pracy na I biegu gdy sprężarka była załączona (przewód jeden ciepły jeden lodowaty) - ciśnienie wzrastało

 

W momencie kiedy znów poczułem, że wzrasta prędkość nawiewu i znów zaciąga temperature z zewnątrz (oba przewody ze sprężarki robiły się ciepłe) i wentylator przestał pracować na I biegu i się zatrzymał i ciśnienie w układzie spadło (wg opclona)

 

Napewno mam do sprawdzenia te przekaźniki.

 

Znalazłem gdzieś że przekaźniki K30A, K30B, K30C odpowiadają za wentylator chłodnicy (i chyba są ok skoro działa wentylator na 3 biegach)

 

Co myślicie teraz?

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7189586700_1534063252.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przekaźniki od wiatraka w takim razie będą ok . Do głowy jeszcze mi przychodzi przekaźnik sprężarki klimy , oraz sama pompa klimatyzacji . W moim przypadku jaki opisywałem tam trochę wyżej też wszystko było sprawne a skończyło się na przytartej pompie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już pewnie nic mądrego Ci nie podpowiem... widzę, że masz już TISa, więc masz dostęp do schematów. Czysto teoretycznie (z przeglądanych w TISie schematów), to sprawdziłbym jeszcze czy wszystko działa w odwodzie sprzęgiełka sprężarki, czyli bezpiecznik FU42, przekaźnik K5 i czy przy załączonej klimie dochodzi napięcie do cewki sprzęgła klimy, a także czy jest napięcie na sprzęgiełku, kiedy klima przestaje działać.

 

2023080822_02_27.png.3fd0e132d73c28b74dae1bd59b727ae8.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno mi się przypomniało. Czy normalne jest to, że temperatura płynu chłodzącego wyświetlana na opclonie i na wyświetlaczu środkowym (ukryte menu) przy normalnej pracy wzrasta w miarę pracy silnika (do 88-89) a gdy mając podgląd na opclona i wyswietlacz wyłącze silnik spada nagle do 73st C. Możliwe że to normalne zachowanie i nie mające wpływu na prace sprężarki ale pytam z ciekawości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na działanie klimatyzacji to wpływu nie ma , bo i przy 20°C nagrzania silnika, klima powinna się załączyć. 

 

Zależy ile to jest "nagle spada" , jeśli 5-10 minut to myślę że normalne . Jeśli 1 minuta , no to raczej nie możliwe żeby silnik tak tracił szybko temperature 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Przekaźniki sprawdzone. Wszystkie ok. Bezpiecznik F42 i pozostałe też ok.

Co do samej sprężarki. Zarówno kiedy chłodzi jak i wtedy kiedy ma kaprys że przestaje to prąd ok 13V na wtyczce jest zawsze. Podczas uruchamiania sprężarki (wtedy kiedy będzie chłodzić) wyraźne odczucie obciążenia silnika i startuje wentylator na I bieg. Natomiast kiedy przestanie chłodzić wentylator dalej (już) się kręci ale przewód aluminiowy na klimie się zaczyna robić ciepły.

 

Reasumując: droga dedukcji raczej będzie to co mówiliście czyli sprzegielko (cewka) sprężarki do wymiany bo już nic innego raczej nie wchodzi w grę. Możliwe że ona już sama ze zużycia już puszcza. (o ile to możliwe przy ciągłym zasilaniu)

 

Więc Panowie wrzucam foto mojej sprężarki. Czy wymiana w tym modelu będzie jakoś specjalnie kłopotliwa? Czy podczas zakupu mam na coś konkretnego zwrócić uwagę? Jakieś tipy podczas wymiany czy demontażu?

 

Za wszelką pomoc i poświęcony czas i tak jestem Wam niezmiernie wdzięczny.

20230810_171806.jpg

20230810_171746.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Co do samej wymiany, nie mam pojęcia czy jest trudno czy nie :D , w benzynie u mnie było łatwo ale to jest jak piszesz 1.7 diesel, może być różnie . Ale wydaje mi się że nie będzie kłopotu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności