arielzet Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Jutro po popoĺudniu spróbuję jutro z tymi podmianami przekaźnikow i odkręcę ten rezystor (zrobię też foto). Bynajmniej na pierwszy rzut oka będę mógł określić w jakim jest stanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arielzet Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 22 godziny temu, iskra222 napisał: Chociaż na początku bym przyjrzał się temu rezystorowi wiatraka. Wiem że mają one tendencje do uszkodzeń Ok. Kolejny dzień diagnoz. A więc tak: udało mi się zakupić i wymienić rezystor na nowy. Mój stary wygląda tak jak na zdjęciu. Po wymianie jego wróciły 3 biegi wentylatora. Wcześniej ich faktycznie nie miałem. Przy załączeniu klimatyzacji uruchamia się pierwszy bieg a nie tak jak do tej pory 3. (bogoes faktycznie miałem tak jak Ty) Myślałem, że to koniec problemów bo klima znów chłodziła. Niestety znów kilka minut. Temp z wyświetlacza konsoli środkowej (ukryte menu) pokazywała max temp 88-89st. w momencie chłodzenia i prawidłowej pracy na I biegu gdy sprężarka była załączona (przewód jeden ciepły jeden lodowaty) - ciśnienie wzrastało W momencie kiedy znów poczułem, że wzrasta prędkość nawiewu i znów zaciąga temperature z zewnątrz (oba przewody ze sprężarki robiły się ciepłe) i wentylator przestał pracować na I biegu i się zatrzymał i ciśnienie w układzie spadło (wg opclona) Napewno mam do sprawdzenia te przekaźniki. Znalazłem gdzieś że przekaźniki K30A, K30B, K30C odpowiadają za wentylator chłodnicy (i chyba są ok skoro działa wentylator na 3 biegach) Co myślicie teraz?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iskra222 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Myślę że przekaźniki od wiatraka w takim razie będą ok . Do głowy jeszcze mi przychodzi przekaźnik sprężarki klimy , oraz sama pompa klimatyzacji . W moim przypadku jaki opisywałem tam trochę wyżej też wszystko było sprawne a skończyło się na przytartej pompie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Ja już pewnie nic mądrego Ci nie podpowiem... widzę, że masz już TISa, więc masz dostęp do schematów. Czysto teoretycznie (z przeglądanych w TISie schematów), to sprawdziłbym jeszcze czy wszystko działa w odwodzie sprzęgiełka sprężarki, czyli bezpiecznik FU42, przekaźnik K5 i czy przy załączonej klimie dochodzi napięcie do cewki sprzęgła klimy, a także czy jest napięcie na sprzęgiełku, kiedy klima przestaje działać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arielzet Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Jeszcze jedno mi się przypomniało. Czy normalne jest to, że temperatura płynu chłodzącego wyświetlana na opclonie i na wyświetlaczu środkowym (ukryte menu) przy normalnej pracy wzrasta w miarę pracy silnika (do 88-89) a gdy mając podgląd na opclona i wyswietlacz wyłącze silnik spada nagle do 73st C. Możliwe że to normalne zachowanie i nie mające wpływu na prace sprężarki ale pytam z ciekawości   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iskra222 Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Raczej na działanie klimatyzacji to wpływu nie ma , bo i przy 20°C nagrzania silnika, klima powinna się załączyć. Zależy ile to jest "nagle spada" , jeśli 5-10 minut to myślę że normalne . Jeśli 1 minuta , no to raczej nie możliwe żeby silnik tak tracił szybko temperature   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arielzet Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 No dobra. Przekaźniki sprawdzone. Wszystkie ok. Bezpiecznik F42 i pozostałe też ok. Co do samej sprężarki. Zarówno kiedy chłodzi jak i wtedy kiedy ma kaprys że przestaje to prąd ok 13V na wtyczce jest zawsze. Podczas uruchamiania sprężarki (wtedy kiedy będzie chłodzić) wyraźne odczucie obciążenia silnika i startuje wentylator na I bieg. Natomiast kiedy przestanie chłodzić wentylator dalej (już) się kręci ale przewód aluminiowy na klimie się zaczyna robić ciepły. Reasumując: droga dedukcji raczej będzie to co mówiliście czyli sprzegielko (cewka) sprężarki do wymiany bo już nic innego raczej nie wchodzi w grę. Możliwe że ona już sama ze zużycia już puszcza. (o ile to możliwe przy ciągłym zasilaniu) Więc Panowie wrzucam foto mojej sprężarki. Czy wymiana w tym modelu będzie jakoś specjalnie kłopotliwa? Czy podczas zakupu mam na coś konkretnego zwrócić uwagę? Jakieś tipy podczas wymiany czy demontażu? Za wszelką pomoc i poświęcony czas i tak jestem Wam niezmiernie wdzięczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iskra222 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Co do samej wymiany, nie mam pojęcia czy jest trudno czy nie , w benzynie u mnie było łatwo ale to jest jak piszesz 1.7 diesel, może być różnie . Ale wydaje mi się że nie będzie kłopotu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 A nie warto tego zlecić warsztatowi od klimy? I tak trzeba nabić, trzeba sprawdzić szczelność? Dasz radę to sam zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.