Gość limes Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Witam. mam problem z załączaniem klimatyzacji. Otóż po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ON na plusie cewki przekaźnika od włączania sprzęgła klimy od razu pojawia się napięcie czy włączę guzikiem czy nie. ale i tak klimy nie załącza bo jak mierzę miernikiem między + a - cewki to jest jakieś 10,5 V. Sprawdziłem też żarówką między zaciskami cewki - nie świeci. jak minus żarówki zwarłem do masy karoserii żarówka zaświeciła czyli plus jest . przewody , dojście do plusa do przekaźnika przekazywanego później na sprzęgło jest... przewody są ok . co robić??? spotkał ktoś się może z takim przypadkiem??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 (edytowane) Nie wiem, jak jest w Vivaro, ale w Corsie też plus jest po przekręceniu kluczyka, a załączanie jest wysterowane z ECU minusem, zresztą nie tylko w przypadku klimy... Tak to dzisiaj jest, nie tylko plus, ale i minus jest sterowany. Także coś masz (najczęściej brak czynnika), co ECU nie pozwala załączyć klimy, warto zacząć od podpięcia kompa i prześledzeniu parametrów klimy... U mnie jak miałem dziurę (przetarcie węży klimy), to od razu opcom pokazał brak ciśnienia i info, że klima odłączona z powodu ciśnienia poza zakresem. Edit: Schematy (z odnośnikami i widokami) masz w programie TIS2000, choć chyba więcej da Ci podpięcie kompa. Edytowane 15 Lipca 2019 przez bogoes   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość limes Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 u mnie własnie czynnik można wykluczyć bo całkiem niedawno sprawdzana szczelność i uzupełnienie było . jakis czas działało . klimę mam manualną.. załączaną z włącznika i tu mnie to martwi że bez wlączenia jest napięcie na nóżce przekaźnika ..ale właśnie tez czytałem że minus na cewke przekaźnika jest dany z ECU . podejrzewam, że może mieć to związek z czujnikiem w chłodnicy i on blokuje to żę ECU nie załącza. a czy można dać na chwilę zworę we wtyczce do czujnika? ..idą trzy kable tylko które połączyć? ogółnie układ przejrzany kable sprawdzone na przewodność i pomysły na ta chwilę mi sie skończyły   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Masz na myśli czujnik ciśnienia w klimatyzacji. Nie jestem pewien, czy można połączyć i ewentualnie jaki sygnał jest puszczany (może odpowiedni będzie potencjometr dla uzyskania napięć 0-5V)... we wtyczce (wg TISa) na pin "A" wchodzi niskie napięcie odniesienia (0V), na "B" napięcie odniesienia 5V, a na "C" wychodzi sygnał na sterownik. Jednak zacznij od opcoma, masz przykładowy odczyt z mojej corsy, gdzie jest ciśnienie klimy i trzy poniższe odczyty o ewentualnym powodzie wyłączenia klimy. No i jeszcze screeny z Vivaro z TISa.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość limes Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 Witam. Wracam do tematu , urwałem bo samochód klienta zostal odstawiony tzn był potrzebny i nie sprawdzałem co z nim dalej . Okazało sie jednak po serwisowaniu niedawnym, że jest nieszczelność w chłodnicy klimatyzacji i to było powodem nie działania instalacji klimy ...czasem tak bywa , to co bierzesz za pewnik zawiodło jednak. To tak w ramach wyjaśnienia i zakończenia tematu. Przepraszam że po takim czasie ale może komuś przyda się ta odpowiedź bo zawsze warto zakończyć temat odpowiedzią co było przyczyną. Dziękuję tym którzy angażowali się w rozwiązanie tematu czyli udzielającym odpowiedzi i za poświęcony czas.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.