Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Jakie obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku są odpowiednie?

Bo u mnie po rozgrzaniu obroty te wynoszą 600, góra 700 obrotów na minutę. Na zimnym są wyższe.

Sytuacja występuje zarówno na gazie i benzynie.

 

Pytam, ponieważ na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka oleju, mimo że mechanik przeczyścił zapchany kanał olejowy i zmienił kompletny rozrząd.

Powiedział, że zbyt niskie obroty mogą być przyczyną tej kontrolki.

Zapala się podczas hamowania z wciśniętym sprzęgłem, po delikatnym dodaniu gazu gaśnie.

Dodam, że nie pali się non stop - raz hamuję normalnie i się zapala, a innym razem hamuję nagle i nic się nie świeci.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Flinston napisał:

Sytuacja występuje zarówno na gazie i benzynie.

 

850 +- 110

 

Jak długo jeździłeś na Pb aby to dokładnie powiedzieć?

100 km?

Czy kilka?

 

 

46 minut temu, Flinston napisał:

Pytam, ponieważ na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka oleju, mimo że mechanik przeczyścił zapchany kanał olejowy i zmienił kompletny rozrząd.

 

A chciało się mechanikowi zmierzyć ciśnienie?

Jeżeli nie to zmień mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-710940
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na benzynie jechałem przez 28 km i kontrolka przy hamowaniu nie świeciła się. Obroty trzymały się na poziomie tych 700/min.

Dzisiaj zrobiłem 20 km na benzynie i kontrolka pod koniec trasy jak toczyłem się na sprzęgle zapaliła się, ale zgasła gdy się zatrzymałem.

 

Dodam, że wczoraj na gazie jechałem i kontrolka paliła się. Później auto odpoczęło pół godziny, jechałem na gazie znów i się nie paliła.

 

Niedługo idę na pomiar ciśnienia :)

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-710995
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odgrzebię temat.

 

Samochód dostał nowe świece i cewkę zapłonową, niestety problem z obrotami nadal występuje.

Po remoncie i ponownym poskładaniu silnika zaczęło się do tego falowanie obrotów na zimnym i smród benzyny przy odpalaniu.

Gdy hamuję i wciskam sprzęgło, obroty natychmiast spadają do 500, po czym wskazówka zostaje na 600 obr/min.

Czy na gazie, czy na benzynie, obroty są zbyt niskie.

 

Elektromechanik powiedział, że tu się nie da zmienić obrotów, bo sterownik ma je zaprogramowane na stałe w fabryce.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-723213
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam po długiej nieobecności, odgrzebuję temat ponieważ chcę dokończyć sprawę :)

 

No niestety problem nie leży w elektronice ani w podciśnieniu. Było sprawdzone komputerowo i wszystko jest okej.

Za to problem jest taki, że wałki rozrządu nadają się do regeneracji albo wyrzucenia (zaokrąglone krzywki).

Koleś powiedział, że to właśnie jest przyczyna tych falujących obrotów i innych dolegliwości.

 

Dodatkowo rozrząd dzwoni, bo ciśnienie oleju jest niskie (kontrolka na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach) przez to, że głowica jest wytarta w miejscu wałków.

To teraz nie wiem, czy opłaca się kupować głowicę z wałkami? :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-741961
Udostępnij na innych stronach

"Po remoncie i ponownym poskładaniu silnika zaczęło się do tego falowanie obrotów na zimnym i smród benzyny przy odpalaniu"

Znaczy się robiłeś sam dół? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-741963
Udostępnij na innych stronach

A 2 lata temu miałeś zmierzyć ciśnienie....

Może byś uratował wtedy silnik.

A teraz masz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-741972
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcin 83 napisał:

"Po remoncie i ponownym poskładaniu silnika zaczęło się do tego falowanie obrotów na zimnym i smród benzyny przy odpalaniu"

Znaczy się robiłeś sam dół? 

Tak, poszły nowe panewki i pierścienie.

 

2 godziny temu, ja37 napisał:

A 2 lata temu miałeś zmierzyć ciśnienie....

Może byś uratował wtedy silnik.

A teraz masz.

0,8 bara na wolnych obrotach na rozgrzanym. Mechanik powiedział, że ciśnienia nie będzie, bo to miejsce w głowicy gdzie obracają się wałki, straciło 0,04 mm, a i krzywki są też powycierane. No ale razem z ojcem stwierdzili, że przecież na dużych obrotach ciśnienie jest i że jeszcze pojeździ.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87474-obroty-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-741987
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności