Flinston Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Witam :) Jakie obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku są odpowiednie? Bo u mnie po rozgrzaniu obroty te wynoszą 600, góra 700 obrotów na minutę. Na zimnym są wyższe. Sytuacja występuje zarówno na gazie i benzynie. Pytam, ponieważ na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka oleju, mimo że mechanik przeczyścił zapchany kanał olejowy i zmienił kompletny rozrząd. Powiedział, że zbyt niskie obroty mogą być przyczyną tej kontrolki. Zapala się podczas hamowania z wciśniętym sprzęgłem, po delikatnym dodaniu gazu gaśnie. Dodam, że nie pali się non stop - raz hamuję normalnie i się zapala, a innym razem hamuję nagle i nic się nie świeci.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 44 minuty temu, Flinston napisał: Sytuacja występuje zarówno na gazie i benzynie. 850 +- 110 Jak długo jeździłeś na Pb aby to dokładnie powiedzieć? 100 km? Czy kilka? 46 minut temu, Flinston napisał: Pytam, ponieważ na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka oleju, mimo że mechanik przeczyścił zapchany kanał olejowy i zmienił kompletny rozrząd. A chciało się mechanikowi zmierzyć ciśnienie? Jeżeli nie to zmień mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 5 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 (edytowane) Wczoraj na benzynie jechałem przez 28 km i kontrolka przy hamowaniu nie świeciła się. Obroty trzymały się na poziomie tych 700/min. Dzisiaj zrobiłem 20 km na benzynie i kontrolka pod koniec trasy jak toczyłem się na sprzęgle zapaliła się, ale zgasła gdy się zatrzymałem. Dodam, że wczoraj na gazie jechałem i kontrolka paliła się. Później auto odpoczęło pół godziny, jechałem na gazie znów i się nie paliła. Niedługo idę na pomiar ciśnienia Edytowane 5 Września 2019 przez Flinston   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 12 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2020 Odgrzebię temat. Samochód dostał nowe świece i cewkę zapłonową, niestety problem z obrotami nadal występuje. Po remoncie i ponownym poskładaniu silnika zaczęło się do tego falowanie obrotów na zimnym i smród benzyny przy odpalaniu. Gdy hamuję i wciskam sprzęgło, obroty natychmiast spadają do 500, po czym wskazówka zostaje na 600 obr/min. Czy na gazie, czy na benzynie, obroty są zbyt niskie. Elektromechanik powiedział, że tu się nie da zmienić obrotów, bo sterownik ma je zaprogramowane na stałe w fabryce.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2020 Jakie masz podciśnienie na Mapie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 6 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 Witam po długiej nieobecności, odgrzebuję temat ponieważ chcę dokończyć sprawę No niestety problem nie leży w elektronice ani w podciśnieniu. Było sprawdzone komputerowo i wszystko jest okej. Za to problem jest taki, że wałki rozrządu nadają się do regeneracji albo wyrzucenia (zaokrąglone krzywki). Koleś powiedział, że to właśnie jest przyczyna tych falujących obrotów i innych dolegliwości. Dodatkowo rozrząd dzwoni, bo ciśnienie oleju jest niskie (kontrolka na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach) przez to, że głowica jest wytarta w miejscu wałków. To teraz nie wiem, czy opłaca się kupować głowicę z wałkami? :(   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 6 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 "Po remoncie i ponownym poskładaniu silnika zaczęło się do tego falowanie obrotów na zimnym i smród benzyny przy odpalaniu" Znaczy się robiłeś sam dół?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 A 2 lata temu miałeś zmierzyć ciśnienie.... Może byś uratował wtedy silnik. A teraz masz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 6 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 3 godziny temu, Marcin 83 napisał: "Po remoncie i ponownym poskładaniu silnika zaczęło się do tego falowanie obrotów na zimnym i smród benzyny przy odpalaniu" Znaczy się robiłeś sam dół? Tak, poszły nowe panewki i pierścienie. 2 godziny temu, ja37 napisał: A 2 lata temu miałeś zmierzyć ciśnienie.... Może byś uratował wtedy silnik. A teraz masz. 0,8 bara na wolnych obrotach na rozgrzanym. Mechanik powiedział, że ciśnienia nie będzie, bo to miejsce w głowicy gdzie obracają się wałki, straciło 0,04 mm, a i krzywki są też powycierane. No ale razem z ojcem stwierdzili, że przecież na dużych obrotach ciśnienie jest i że jeszcze pojeździ.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 To masz nauczkę na przyszłość. Ma być minimum 1,5 bara, to ma być. Oby to trafiło do innych z kontrolką oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.