Gość brzetek Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 (edytowane) Witam. Orientuje się ktoś jaki powinien być luz zaworowy w silniku z18xe ? U mnie jest 0,05 mm. Z tego co słyszałem powinno być 0,25-0,30. Astra H przebieg 155 tyś. Na gazie od 60 tyś. Problemem jest szarpanie na niskich obrotach, minimalny spadek mocy i większe spalanie. Jedyny błąd to P0170 za ubogi system adaptacji paliwa. Wg serwisu wszystkie parametry w normie. Jedynie wartości na drugiej sondzie za bardzo skaczą. Wymienione obydwie sondy, zregenerowany katalizator, wymieniony przeplywomierz, świece, listwa wtryskowa i sterownik silnika. Edytowane 8 Września 2019 przez brzetek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 W Z18XE jest hydraulika.......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-711070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Generalnie opel ma większość swoich silników na hydraulicznych kompensatorach luzu. Nie ma np 1.7 isuzu ale to japoński silnik. Kto ci to sprawdzał te luzy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-711078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 5 godzin temu, brzetek napisał: Orientuje się ktoś jaki powinien być luz zaworowy w silniku z18xe ? Hydrauliczne kasatory luzu są. Może być że któreś stoją zapieczone i nie kasują jak należy Przy nich się luzu nie mierzy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-711082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzetek Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Wiem, że jest hydraulika ale czy to oznacza że powinien być tam taki mały luz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-711090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Nigdzie nie ma podanego luzu przy hydro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-711095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deodekabokat Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Przy chydro nie ma luzu wszystko jest na sztywno. Jak znalazł się luz to pewnie dla tego że szklanica jest uszkodzona albo silnik zatrzymał się na krzywce a zaworek w hydro puści bo ma puścić bo nie może trzymać więcej jak sprężyna w zaworze. Stąd zagranie chydro przy rozruchu "zanim szklanki nie naciągną oleju" tak się mówi w efekcie zanim pompa ich nie napełni. Motor na sztywnych szklanach to w oplu z18xer i te wartości luzu które podałeś są właśnie dla xer-a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-711178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzetek Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Panowie, Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za odgrzebanie tematu ale chciałbym poruszyć jeszcze jeden wątek. Mechanicy już załamują ręce i nie znajdują dalej przyczyny szarpania. W internecie natknąłem na identyczne objawy jak u mnie i problemem okazały się klapy wirowe w kolektorze ssącym. Pytanie do was Czy spotkał się ktoś z problemem z klapami w z18xe ? Czy dużo problemu jest z wykonaniem regeneracji kolektora przy tym silniku z instalacją LPG? Na co powinienem zwrócić uwagę przy regeneracji i co na pewno trzeba wymienić poza uszczelka kolektora i przepustnicy ? Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-714882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 U ciebie ich nie ma. Naprawa polega na uszczelnieniu. https://opel.7zap.com/pl/car/a04/g/0/72-1/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-714888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deodekabokat Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 No niestety Adam. Jesteś w błędzie. Z18xe ma klapy. Ma klapy w AH ZA AG VC. Nie ma tylko w MA. Ostatnio wymieniałem kolektor na problem z klasami właśnie. Nie ma do tego części zamiennych to jest jeden part number z kolektorem. Naprawa przez wymianę na używkę. Klapy otwierają się przy dużym obciążeniu od 2000obr i zamykają przy 4500 ale tylko jak jest duże obciążenie. Kolektor wyjmuje się prosto. Trzeba rozebrać wszystko pod przepustnicą, spuścic wodę itd. Ale wymiana prosta. Uwaga na złączekę od podcisnienia serwo bo lubi się ulamac. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87510-astra-h-z18xe-luz-zaworowy/#findComment-714889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.