Skocz do zawartości

Astra H z18xe luz zaworowy


Gość brzetek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Orientuje się ktoś jaki powinien być luz zaworowy w silniku z18xe ?

U mnie jest 0,05 mm. Z tego co słyszałem powinno być 0,25-0,30.

Astra H przebieg 155 tyś. Na gazie od 60 tyś. Problemem jest szarpanie na niskich obrotach, minimalny spadek mocy i większe spalanie. 

Jedyny błąd to P0170 za ubogi system adaptacji paliwa.

Wg serwisu wszystkie parametry w normie. Jedynie wartości na drugiej sondzie za bardzo skaczą.

Wymienione obydwie sondy, zregenerowany katalizator, wymieniony przeplywomierz, świece, listwa wtryskowa i sterownik silnika.

 

Edytowane przez brzetek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, brzetek napisał:

Orientuje się ktoś jaki powinien być luz zaworowy w silniku z18xe ?

 

Hydrauliczne kasatory luzu  są.

Może być że któreś stoją zapieczone i nie kasują jak należy

Przy nich się luzu nie mierzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Przy chydro nie ma luzu wszystko jest na sztywno. Jak znalazł się luz to pewnie dla tego że szklanica jest uszkodzona albo silnik zatrzymał się na krzywce a zaworek w hydro puści bo ma puścić bo nie może trzymać więcej jak sprężyna w zaworze. Stąd zagranie chydro przy rozruchu "zanim szklanki nie naciągną oleju" tak się mówi w efekcie zanim pompa ich nie napełni.

 

Motor na sztywnych szklanach to w oplu z18xer i te wartości luzu które podałeś są właśnie dla xer-a

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie,

Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za odgrzebanie tematu ale chciałbym poruszyć jeszcze jeden wątek.

Mechanicy już załamują ręce i nie znajdują dalej przyczyny szarpania. W internecie natknąłem na identyczne objawy jak u mnie i problemem okazały się klapy wirowe w kolektorze ssącym. Pytanie do was Czy spotkał się ktoś z problemem z klapami w z18xe ? Czy dużo problemu jest z wykonaniem regeneracji kolektora przy tym silniku z instalacją LPG? Na co powinienem zwrócić uwagę przy regeneracji i co na pewno trzeba wymienić poza uszczelka kolektora i przepustnicy ? Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

No niestety Adam. Jesteś w błędzie. Z18xe ma klapy. Ma klapy w AH ZA AG VC. Nie ma tylko w MA. Ostatnio wymieniałem kolektor na problem z klasami właśnie. Nie ma do tego części zamiennych to jest jeden part number z kolektorem. Naprawa przez wymianę na używkę. Klapy otwierają się przy dużym obciążeniu od 2000obr i zamykają przy 4500 ale tylko jak jest duże obciążenie. Kolektor wyjmuje się prosto. Trzeba rozebrać wszystko pod przepustnicą, spuścic wodę itd. Ale wymiana prosta. Uwaga na złączekę od podcisnienia serwo bo lubi się ulamac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności