Skocz do zawartości

Meriva B 1.7cdti, gaśnie, wariują kontrolki i przekaźniki


Gość Afiq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam od niedawna Opla Merive B 2013r z silnikiem 1.7 cdti 110KM. Mam z tym autem wielki kłopot. Zdaża się że auto gaśnie lub nie chce odpalać. Gdy to się dzieje, to na liczniku zaczynają migać chyba wszystkie możliwe kontrolki, w skrzynce bezpiecznikowej pod maską wariuje przekaźnik tzw. główny (według Workshopdaty R8-zapłon) oraz przekaźnik pompy paliwa R12. Wariuje też Egr oraz przepustnica, nie idzie zakręcić rozrusznikiem.

Oto co już sprawdziłem: 

-oczyściłem wszystkie punkty masy pod maską

-oczyściłem wszystkie połączenia przewodów zasilania na akumulatorze oraz bezpieczniki

-podmieniłem akumulator na 100% sprawny- roczny Bosch

- potraktowałem kontakt sprajem wszystkie moźliwe wtyczki pod maską, łącznie z wtyczkami od Modułu sterowania silnikiem ECM

- w trakcie awarii- brak reakcji na ruszenie wiązkami

 

Podłączyłem Merive pod OpComa. W momencie gdy zgaśnie lub nie chce odpalić są następujące błędy:

 

-w ABS/ESP

U0100-00 Lost Communication with Engine Control Module

U0401-00 (Unknow DTC) - Malfunction

 

-w Wspomaganiu kierowniczym

U0100-00 Lost Communication with Engine Control Module

 

--w Hamulcu postojowym

C0561-71 System Disabled Information Stored - Invalid Data

 

Wszystkie pozostałe systemy (łącznie ze sterownikiem silnika) bez błędów.

 

Kończą mi się już pomysły. Proszę pomóżcie, co dalej działać, gdzie szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Akumulator podmieniony a przekaźniki, chodź by na chwile takie same z innego Opla? Jeśli auto nie dawno kupione, atakować sprzedawcę niech powie co naprawił/zepsuł. Tak wygląda jakby był problem w tej skrzynce z przekaźnikami, z masą czy plusem. Może rozrusznik zwarcie robić, miałem kiedyś taki przypadek po regeneracji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki zamieniałem miejscami i bez poprawy. Na sterowaniu wariującego przekaźnika +12V jest, wariuje sterowanie masą ze sterownika silnika. Ciągłoś przewodu przekaźnik-sterownik, sprawdzona.  Czasem odpali i chodzi bez zastrzeżeń, po czasie zacznie wariować i zgaśnie, innymi razy wariuje od razu po włączeniu zapłonu, lub gdy zostawię na włączonym zapłonie na dłużej- wariuje gdy przekaźnik od pompy paliwa się wyłączy. 

Auto sprowadzone miesiąc temu z zagranicy, udeżone delikatnie tylko w lewy tylni narożnik (wymienione poszycie błotnika, zderzak i klapa). Zdarzało się że sporadycznie gasło przed ingerencją blacharza, teraz już jest zrobione na gotowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem posprawdzać wszystkie zasilania i masy na sterowniku silnika, ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć schematu do tego modelu. Byłbym wdzięczny za jakieś schematy...

Czy jest możliwe, że wina leży w sterowniku silnika, chodź żadnego błędu w pamięci nie ma? Można to jakoś wykluczyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała skrzynka bezpiecznikowa i wiązka z tyłu sprawdzona ( zrobiłem to przy okazji rozbierania środka przygotowując pod naprawe blacharską). Był przeczaśnięty tylko jeden przewód od modułu haka (uniwersalnego)  oraz uszkodzony lewy zewnętrzny czujnik parktronika. Do pompy paliwa nie zaglądałam, ale skoro jest zasilana przez przekaźnik czy może mieć wpływ? Przekaźnik od pompy paliwa wyjołem gdy kontrolki na liczniku wariują i przekaźnik R8(główny), nic to nie dało... :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było otworzyć taki przekaźnik i zobaczyć czy jest sprawny (mogą być dwa uszkodzone), wiem uczepiłem się, ale przy każdym odpalaniu i gaszeniu są najbardziej narażone na większe drgania. Ja jak jeździłem skuterem po lesie/polnych drogach zanim kupiłem enduro to taki przekaźnik kierunków/rozrusznika wymieniałem co pół roku bo się zacinał albo wcale nie działał.  Jeśli chodzi o schematy zgłoś się do Adama administratora, może coś akurat posiada takiego ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jeśli chodzi o taki ogrom problemów, które posiadasz to winowajcą najczęściej jest akumulator, przed wymianą u siebie miałem chyba z 25 błędów po sprawdzeniu Opcomem, po wymianie baterii zostały 3 błędy, abs czujnik lewego przedniego koła-walczę do dziś małymi krokami, 1 stopień wentylatora i czujnik zderzeniowy z lewej strony na pasie przednim, wymieniony i działa. Dążę do tego, że może być gdzieś problem z masą/zwarcie, jak uda ci się odpalić auto to zrób pomiar ładowania alternatora i sprawdź przewody grube od masy i plusa na alternatorze/akumulatorze/rozruszniku i te zmasowane do nadwozia (pod względem grzania się). Schematy by tu sporo pomogły żeby nie błądzić w kilometrach kabli i bezpiecznikach. Jakoś naszła mnie myśl o stacyjce, sprawdź na koniec.

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłupiałem już doszczętnie jeśli chodzi o to co dzieje się z elektryką w tym aucie... Zostawiłem dziś na na kilka minut na włączonym zapłonie....po kilku minutach zaczoł wariować....wyłączyłem zapłon. Idę z tyłu auta święci się środkowy stop. Mierze napięcia na akumulatorze ( na znów włączonym zapłonie), jest 11,9V. Troche mało. Wkurzony na maksa, przełożyłem aku z drugiego auta ( roczny aku, kręci w drugim aucie jak wariat). Odkręciłem jeszcze masę główną silnika, która jest przy rozruszniku, oczyściłem i przykręciłem. Zamknołem auto ( na tym drugim, sprawnym aku i poszedłem psychicznie odpocząc :/ ) Przychodzę po trzech godzinach, włączam zapłon i......DYSKOTEKA!!! Ręce opadają...

 

Już głupieje.... sterownik silnika wariuje, moduł nadwozia BCM, czy instalacja? Chyba zadzwonię do wróżki... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności