Gość Pelson Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Witajcie Mam problem taki jak w tytule Ogólnie problem jest z ogrzewaniem po przejechaniu 10km leci lekko ciepłe powietrze z nawiewu kiedy dam 5k obrotów wyraźnie czuć cieplejsze powietrze? Czy ktoś podpowie co jest grane? Omega B FL 2000r. 2.2 16V B+G Wymieniony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, zawór trójdrożny Układ płukany 4x woda destylowana 1x woda destylowana + płukanka do chłodnic Po 3 wymianie wody była wyraźna różnica cieplejsze powietrze z nawiewu i gaz szybciej się przełączał lecz jednorazowo kilka godzin później znów chłodem z nawiewu dawało a gaz długo długo się nie załączał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Już przerabiałem dwie padnięte nagrzewnice, jedna zakamieniona a inna zaklejona syfem do uszczelniania chłodnic, jest termostat i trójnik nowy, więc pozostaję zobaczyć czy pompa wody przypadkiem nie siada, bądź jest problem w samym przełączniku/nastawniku, z zimnego powietrza w ciepłe, w panelu i dalej pod kokpitem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pelson Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 (edytowane) Rozrząd byl nie tak dawno wymieniany więc pompę wody zostawię na koniec Rozumiem że ten nastawnik będzie gdzieś przy nagrzewnicy? ;((( Tylko czy a nastawnik może mieć coś wspólnego z obrotami silnika??? Edytowane 18 Listopada 2019 przez Pelson   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba142 Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 (edytowane) Przy wadliwej pompie wody, miałbyś różnice w temperaturze silnika, zapewne wskaźnik pokazywał mi temperaturę za wysoką, dochodziłoby do przegrzewania się silnika. Podobno termostaty dziś to loteria, możesz kupić nawet 2 i trafić na wadliwe, może płyn masz już tak stary i tak zasyfiony, że obieg jest utrudniony. Nagrzewnice też brałbym pod uwagę, może do wymiany. Edytowane 19 Listopada 2019 przez Kuba142   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 Ja bym sprawdził samą nagrzewnicę. Wypiąć z układu i próbować płukać od tyłu choćby wodą z kranu - nie za wysokim ciśnieniem bo jednak nagrzewnica jest dość delikatnym urządzeniem. Jak jest jakiś zator w nagrzewnicy to płókając cały układ chłodzenia i tak jej nie przebijesz, potrafi się dość mocno zaczopować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba142 Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 Tylko, że kolega napisał, że płukał układ i nic to nie zmieniło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 A ja piszę o płukaniu samej nagrzewnicy - bez układu chłodzenia. Ciśnienie i przepływ płynów w układach zamkniętych. Kolego średnica króćca nagrzewnicy jest sporo mniejsza niż reszty układu, to dlatego trudno ją wypłukać. Dlatego pisałem o wypięciu jej z obiegu. O wadliwych (szajsowych) termostatach i spadających wirnikach pomp wody też jest sporo opisane na forum. I jeszcze jedna rzecz - niektórzy "mechanicy" ładują silikon zamiast nowych uszczelek co też może się przyczynić do zapchania układu chłodzenia - a zwłaszcza nagrzewnicy. A jeszcze jedno - rozumiem że autor tematu jest pewny że autko nie ma zaworu nagrzewnicy a klapy ciepło - zimno pracują prawidłowo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 https://forum.opel24.com/topic/56757-przewód-podciśnienia-zawór-trojdrożny/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pelson Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 (edytowane) 9 godzin temu, Kuba142 napisał: termostaty dziś to loteria, możesz kupić nawet 2 i trafić na wadliwe, może płyn masz już tak stary i tak zasyfiony, że obieg jest utrudniony. Nagrzewnice też brałbym pod uwagę, może do wymiany. Właścicielem tego jakże zacnego opelka jestem od tygodnia poprzedni właściciel mówił że tydzień przed sprzedażą był wymieniany termostat i faktycznie tak by się mogło wydawać bo obudowa termostatu jest nowa (no chyba że tylko obudowę wymienił xD) termostat jest raczej już ok przed wymianą temperatura dochodziła do 85 po wymianie dochodzi do 90 No właśnie najbardziej obawiam się że to nagrzewnica ale liczę na to ze jakimś dziwnym cudem problem będzie gdzie indziej 8 godzin temu, rafalgrzegorz napisał: Jak jest jakiś zator w nagrzewnicy to płókając cały układ chłodzenia i tak jej nie przebijesz, Tak jak piszesz przymierzam się do tego ale do tej pory nie bardzo wiedziałem gdzie szukać wejścia / wyjścia nagrzewnicy napiszcie proszę czy zabieg płukania samej nagrzewnicy dam radę zrobić z kanału? 6 godzin temu, rafalgrzegorz napisał: Rozumiem że autor tematu jest pewny że autko nie ma zaworu nagrzewnicy a klapy ciepło - zimno pracują prawidłowo. Jestem pewien że autko ma zawór nagrzewnicy bo go wymieniłem, no chyba że zawór trójdrożny a zawór nagrzewnicy to co innego? Klapy cieplo/zimno nie mam pojęcia, rozumiem że są one pod kokpitem w okolicach nagrzewnicy? Ale chyba raczej nie będą to te klapy bo co by to miało z gazem wspólnego? Parownik jest podłączony do wyjścia nagrzewnicy więc jeśli nagrzewnica zimna to i parownik zimny i na gaz nie przełącza Dodam jeszcze ze 2gi dzień jeżdżę na wodzie z płukanką I woda brązowa pomimo że układ plukany był już z 7x Edytowane 19 Listopada 2019 przez Pelson   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 20 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2019 To pozostało płukać samą nagrzewnice. Najczęściej wlot do nagrzewnicy jest na dolnym króćcu - ma to pomóc odpowietrzeniu układu. Czyli bliżej głowicy dolny przewód - wlot, bliżej pompy wody - wylot. Ja bym spróbował jednak płukać samą nagrzewnice. Ja płukałem w Sintrze bez kanału - układ bez zaworu - wypinałem wlot przy silniku i łącznik przed reduktorem do niego przewód z kranu i wlot do wiadra, leciało trochę błota. Później układ zalany wodą DEMI i przez tydzień tak jeździłem 2x wymieniałem wodę demi w układzie i dopiero zalane płynem. Zasilanie reduktora mam za nagrzewnicą - czyli głowica, nagrzewnica, reduktor, kolektor chłodnicy olejowej, pompa wody - silnik X22XE. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88201-obroty-silnika-a-temperatura-nawiewu/#findComment-714332 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.