Skocz do zawartości

Nowa dwumasa


Gość Sigusiek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sigusiek

Witam! 

Jestem tutaj nowy i to będzie mój pierwszy temat, który porusze ale przyznam, że jest to bolesny temat, bolesny dla mojego portfela przede wszystkim. 

Sprawa wygląda tak. Kupiłem sobie autko jakby nie patrzeć wymarzone bo zawsze mi się bardzo podobało mowa o bestii którą jest Opel signum z silnikiem 1.9 cdti 150km. Wyposażony jest to fakt ale od nowości bolało mnie to delikatne pukanie gdy był na biegu jałowym. Po dosłownie 5 dniach użytkowania autem zaczęło trzęść tzn gdy reklamówka od zakupów leżała na podłodze to drżała oraz były mocne stuki. Więc postanowiłem wymienić dwumase bo moje przeczucie mówiło że to raczej ona. Okazało się że była bardzo zużyta i jeszcze by się na niej pojeździło ale było to nie komfortowe. Nowy zestaw nie tylko dwumasa no wszystko sprzęgło itp zostały wymienione na nowe firmy Luk. Po wymianie uśmiech wrócił bo wreszcie cisza oczywiście portfel schudł ale coś za coś. No niestety na czas naprawy poruszałem się innym autem więc się odzwyczaiłem od swojego i po odebraniu Opla no zanim się przyzwyczaiłem to z 4 razy mi zgasł no i ta zmiana biegów nie była taka płynna oraz fakt że starałem się jeździć eko co dla dwumasy nie jest miłe. No i po 2 tyg pewnego razu po przejażdżce zatrzymuje się dale na luz i no.. Puka i trzęsie autem było czego to pod czterema literami. Moje serce bolało jak to słyszało, stałem na luzie wciskałem sprzęgło auto się trząsło ale te puki jakby ustawały i po chwili puściłem sprzęgło i musiałem spokojnie się odstresować. Aż to po chwili po 3 min auto tak jakby szarpło ale to bardzo delikatnie i tak jakby odetkało się ucho po basenie zrobiło się ciszej auto się nie trząsło i nic nie pukało ujechałem z 9km tak agresywnie można powiedzieć i nic się nie działo spokuj cisza. I teraz pytanie do państwa którzy znają się lepiej niż ja, co to się stanęło czy mam już szykować kasę na nową dwumase chodź na nowej zrobiłem może z ponad 1000km, czy to się będzie powtarzać, co mam robić? Czy można zamienić w tym aucie dwumas na sztywne koło zamachowe? 

Bardzo proszę o pomoc 

Z góry dziękuję! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Sigusiek

Szczerze nie mam pojęcia jest 6 biegów tyle mogę powiedzieć. 

Gdzieś czytałem że ktoś miał podobną sytuację tyle że nie miał świeżej dwumas tylko trochę starszą i ktoś napisał że dwumas już mógł być tak zużyty że zrobiło się sztywne koło zamachowe 

Edytowane przez Sigusiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwumasy zrobiło się sztywne koło zamachowe,  nie wiem czy się pomyliłeś czy serio tak piszesz. Dwumas akurat jest stosowany jako tłumik przenoszenia drgań z silnika na skrzynie biegów, przy jednomasie tarcza sprzęgłowa posiada sprężyny, które tłumią drgania, a w dwumasie są w środku. Możesz zobaczyć w internecie porównanie dwumasy z jednomasem. Ma na celu redukować siły związane z szybkim dostarczeniem momentu obrotowego ma skrzynie. Budowa skrzyni biegów określa jej wytrzymałość, jedne skrzynie wytrzymują 300Nm inne 400Nm itd/itp. Jeśli posiadasz skrzynie M32 i jeździłeś na uszkodzonej dwumasie dość długi czas to mogło się jej dostać, nawet jakbyś miał F40 to jazda na uszkodzonej dwumasie też nie była rozsądna.

Jeśli masz stare części od mechanika to jest na kartonie Luka opis numeryczny zestawu pod jaką skrzynie jest cały zestaw. Po wpisaniu nr w przeglądarkę wyskoczy jaki typ skrzyni masz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sigusiek

Dwumasa na pewno dobrze była dobrana do tej skrzyni co trzeba bo podawałem VIN. A jeżeli chodzi czy można zamiast dwumasy dać jednomas to na jakiejś stronie czytałem że można tylko trzeba właśnie dobrać do danego silnika i skrzyni. Ale nie w tym rzecz, dwumasa chyba jest jednak już delikatnie dziabnięta bo po podgrzaniu silnika do 90 stopni już stuka, ale nie myślałem że tak krótki czas użytkowania już zajedzie dwumase masakra 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa jest pod skrzynie M32 i F40 osobna, to tu masz rację, bo M32 jest na 20 zębów a F40 na 23 zęby i jest droższa (wieloklin głównego wałka skrzyni 20/23 zęby). Oczywiście możesz dać jednomas, podobne są koszta co do dwumasy, może taniej o 200-300zł, mówimy tu o dobrych zestawach a nie takich co się rozlecą po kilku kilometrach. Przykładowo zestaw Luka 1700-1800zł dwumas, zestaw jednomasy 1400-1600zł. Ja zakładałem dwumasę do siebie w styczniu tego roku i nie ma do dziś problemu, zrobiłem może już jakieś 10tys.km też cały zestaw Luka z wysprzęglikiem. Jest tam sprzęgło/docisk typu SAC, teraz pytanie jak zakładał je mechanik, bo niektórzy radzą sobie bez przyrządów, a inni używają obowiązkowo specjalnego ściągacza. Może też być uszkodzona skrzynia biegów, wewnętrzny przegub, poduszka silnika, no w sumie tu nie jest wtedy istotna temperatura. Składaj reklamację do mechanika. Na takiej dwumasie powinieneś zrobić lekko 150-300tys.km ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sigusiek

Czyli mówisz że raczej coś po stronie mechanika niż mojej. Ja nie powiem po odebraniu auta to starałem się jeździć bardzo delikatnie tzn. no nie puszczać sprzęgła tak żeby czarpało ale z jedynki na dwójke często nie wychodziła poprawna zmiana biegu no było czuć to szarpniecie no i zgasł z te 4 czy 5 razy ale dziwię się że 2 tyg po wymianie już stuka jak zimny z rana odpalony to trochę mniej ale po przejechaniu się trochę już stuka i czuć już te minimalne wibracje w kabinie ale to bardzo delikatne. Powoli mam nerwa i myślę nad sprzedażą ale to ile wrzuciłem w to auto kasy to na pewno się już nie zwróci 

Edytowane przez Sigusiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o skrzynię, bo wibracje na jałowym mogą być oznaką końca skrzyni.

Lewarek jak sie zachowuje przy zmianie biegów?

Uroki M32......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sigusiek

Lewarek przy zmianie biegów zachowuje się raczej normalnie biegi normalnie wchodzą chodź z 3 jest tak że jak się wbija 3 to tak jakby tam byl pokruszony plastik ale nie ma oporu tylko takie dziwne odczucie. Ale najbardziej bolą te stuki, które kojarzę od kiedy kupiłem auto z zmęczoną dmumasą 

Edytowane przez Sigusiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ja37 napisał:

Lewarek jak sie zachowuje przy zmianie biegów?

O to pytałem.

Ma ruch przód/tył?

3 to może być zmęczone synchro.

 

Jak lewarek jest w miejscu to faktycznie dwumasy trza by się czepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności