Skocz do zawartości

Check engine i utrata mocy


Gość Aggs85

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam atre z 2010 1.4 benzyna. wczoraj nagle w trasie zapalina sie kontorka od silnika po czym zniknela. pozniej ciezko  bylo mi osiagnac wysokie obroty , musialam jechac na 4 biegu. w momencie przyspieszania czuje szarpanie tak jakby cos hamowato to poc zapala sie kontrolka. znika na niskim obrtach I plynnej jezdzie.

najwiekszy problem byl jak jechalam pod gorke.

czy kto s z was mial podobne obajwy? Co moze by przyczyna? bede wdzieczna za wszelkie informacje .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odczytać błędy z komputera, więc bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Możliwe, że nie domaga cewka zapłonowa. Można samemu odczytać wciskając równocześnie pedał sprzęgła i hamulca do oporu i włączając zapłon. Błędy wyświetlą się na liczniku kilometrów. A tu masz tabelę do odczytu 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic561565.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po coś wymyślili te kody błędów, tak abyśmy mogli czasem je podziwiać w swoich autach, nic przyjemnego ale co zrobić. Masz tutaj stronę z opisanymi błędami: 

https://opel2015.wordpress.com/2015/11/29/kody-obd2-jezyk-polski/  

 

Ten U0100 to chyba coś z komunikacją sterownika, nie ma dalszego rozwinięcia poza U0100-??.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, WariatPSM napisał:

Po coś wymyślili te kody błędów, tak abyśmy mogli czasem je podziwiać w swoich autach, nic przyjemnego ale co zrobić. Masz tutaj stronę z opisanymi błędami: 

https://opel2015.wordpress.com/2015/11/29/kody-obd2-jezyk-polski/  

 

Ten U0100 to chyba coś z komunikacją sterownika, nie ma dalszego rozwinięcia poza U0100-??.

 

Tylko jest komunikat - invalid data.
Mechanik powiedzial ze zacznie od sprawdzenia świec plus sterownika świec 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary - ale koleżanka/kolega napisała że:

9 godzin temu, Aggs85 napisał:

Wykazało błąd p0300 i u0100.

Zanim mechanik zacznie wymieniać części może warto poczytać o tych błędach? (U0100 i P300).

https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/bledy-po-podlaczneiu-do-komputera.html

A tu podobna sytuacja z innego modelu Opla.

https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=5588

Ale myślę że warto by było najpierw sprawdzić: " U0100- sterownik silnika: błędy komunikacji "

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Aggs85 napisał:

Mechanik powiedzial ze zacznie od sprawdzenia świec plus sterownika świec 

 

 

I to jest podstawa przy sprawdzaniu.

Nie ma tylko jak piszesz sterownika świec .

Jest sterownik silnika który steruje elektronika silnka.

 

Ale wydaje mi się że podstawą w tym wszystkim jest U0100 

Jak sterownik źle widzi wszystko to moga wypadać inne błędy np. P0300.

Więc gdy zdejmie wtyczki od sterownika to powinien ,,poprzedzwaniać ,,przewody i poprawić styki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności