Skocz do zawartości

Z12XEP 1.5 roku po wymianie rozrządu znowu hałasuje


Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda, że wcześniej o tych rozrządach nie wspomniałeś.

 

A co do tej podróbki lub produkcji to coś może być na rzeczy, bo nabyłem go dość tanio ok. 750 zł. Teraz tak podejrzewam, że tu może polegać mój błąd.

 

Ciśnienie oczywiście sprawdzę przed wymianą.

 

A co do paska, to znasz kogoś komu łańcuch przeskoczył? ;)

 

Edytowane przez gesk

 

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przynajmniej 3 osobom z mojego środowiska.

 

W dniu 14.01.2020 o 09:06, adam1954 napisał:

Jaki dexos2?

Powinien być 5W30

Zmieniłbym na inny olej.

Np Valvoline.

Jakiś konkretnie? Jest tego tyle, że nie wiem który by się nadawał Dotychczas stosowałem GM 5W30

 

3 godziny temu, tadekfo napisał:

Dotychczas stosowałem GM 5W30

 

I były problemy?

3 godziny temu, tadekfo napisał:

Jakiś konkretnie?

 

Nie umiesz czytać ?

Chyba napisałem wyraźnie jaka firma.

Nie moja wina że nie umiesz tego zrozumieć?

Ale na marginesie.

Masz lepszą wiedzę to proszę abyś się nią wykazał.

Mi nie zależy na danej firmie bo nie nie płacą mi za nic na tym forum.

Piszę co wiem z własnego doświadczenia.

Krytykę przyjmuję jako że nie jestem zawodowym mechanikiem.

Ale tępię krytykę która jest krytyką po to aby być nią samą.

 

 

 

Więc jeżeli nie chcesz się nabyć bana to pisz krytykę merytoryczną.

Czyli co proponujesz?

 

 

adam1954 mógłbyś wyjaśnić dokładnie na czym polega różnica tego VALVOLINE (rozumiem, że ten z aprobatą Dexos2), którą odczuwasz? Chodzi o osady, cichszą pracę, pełen syntetyk czy co?

 

U mnie poczułem bardziej równomierną pracę silnika.

Mam 45% utraty słuchu ale nawet kolega stwierdził cichszą pracę silnika.

Do tego miałem delikatne podciekanie oleju w róznych miejscach a szczególnie największe było z zimera na wale pod kołem zamachowym.

Od czasu zastosowania Valvo mam sucho.

Do tego wydłużył się okres dolewek oleju

 

Ale to u mnie .

Kolega w Z16se też wlal valvo i to samo.

Ale to u niego.

Co u ciebie ?

Sam się dowiesz jak zastosujesz.

Może będzie lepiej .

Ale nie musi.

 

2 minuty temu, gesk napisał:

Jak żyć?

 

Przestać wierzyć w niezniszczalność łańcucha.

Bo to mit wymyślony przez producenta.

Niezniszczalny prawie  był w maluchu ( i to potrafił dzwonić po 5 tys.) , Favorit i Felicja.

Podwójny i po obwodzie ok pół metra.

I też się potrafił naciagać.

A co dopiero łańcuch ok 2 m dlugości ?

I to pojedynczy jak do motora?

Nie dajmy z siebie robić idiotów.

To się musi naciągnąć.

 

 

Jeżeli jeszcze mamy auto nówkę i dbamy o wymiany oleju z plukankami ale nie zalecaną przez producenta co 30 tys to jest szansa że posłuży długo.

Ale jeżeli mamy auto z drugiej ręki to nie ma żadnej gwarancji że wytrzyma długo.

 

39 minut temu, gesk napisał:

Mercedes...

 

Jak żyć?

Człowieku co ty piszesz i co porównujesz - W124 na łańcuchu robił 1000000km - ale wtedy budowało się inaczej samochody.

 

20 godzin temu, adam1954 napisał:
  23 godziny temu, tadekfo napisał:

Dotychczas stosowałem GM 5W30

 

I były problemy?

  23 godziny temu, tadekfo napisał:

Jakiś konkretnie?

 

Nie umiesz czytać ?

Chyba napisałem wyraźnie jaka firma.

Nie moja wina że nie umiesz tego zrozumieć?

Ale na marginesie.

Masz lepszą wiedzę to proszę abyś się nią wykazał.

Mi nie zależy na danej firmie bo nie nie płacą mi za nic na tym forum.

Piszę co wiem z własnego doświadczenia.

Krytykę przyjmuję jako że nie jestem zawodowym mechanikiem.

Ale tępię krytykę która jest krytyką po to aby być nią samą.

 

 

 

Więc jeżeli nie chcesz się nabyć bana to pisz krytykę merytoryczną.

Czyli co proponujesz?

 

Nie będę się wdawał w polemikę,  kto nie umie czytać ze zrozumieniem i czegoś nie potrafi zrozumieć.

Pytanie dotyczyło oleju Valvoline 5w30 a konkretnie o jakich parametrach? 

Są różne:

VALVOLINE SYNPOWER XTREME 5W30 XL-III

VALVOLINE MAXLIFE A3/B4 502-505.00 5W30

VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 5L

Olej Valvoline SynPower 5w30 XL-III C3 LL04 

VALVOLINE SynPower 5W30 5L ORYGINAŁ BMW LL-01

VALVOLINE MaxLife 5W30 4L MAX LIFE A3/B3 , A3/B4

VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3 5W30 5L LL04

VALVOLINE SynPower FE 5W30 5L Fuel Economy A5/B5

VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 4L

VALVOLINE SynPower DX1 5W30 5L OPEL GM Dexos1 gen2

 

Na taki tekst Adamie nie zasłużyłem i gdyby nie to, że w wielu wątkach  bardzo mi pomogłeś  - żądałbym satysfakcji:D

Też nie jestem mechanikiem, ale mam dwie Corsy- córy i syna, które muszę jakoś ogarnąć. 

Śledzę ten wątek bo podobną przypadłość mam w corsie córy ( corsa cały czas zalewana GM 5w30) a że zbliża się czas wymiany oleju, stąd moje pytanie.

Jeżeli dalej uważasz, że zasłużyłem na bana to przyjmę to na klatę.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności