Skocz do zawartości

1.9 cdti (Z19DT) tryb awaryjny powyżej 3tyś obr


Gość Tomi1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mierzyłem ciśnienie doładowania na biegu jałowym jest 120 kPa na 3 tyś jest 240 kPa. Gdy przeciągnę trochę poza 3 tyś auto wchodzi w tryb awaryjny do momentu kiedy nie uruchomię ponownie silnika. Błąd P0234-5A odchylenie ujemne. Pamiętam że kiedyś czyściłem czujnik ciśnienia doładowania tylko nie moczyłem go w chemii tylko lekko mechanicznie. Według was mogłem go w ten sposób uszkodzić? Przewody od podciśnienia? Zawór turbiny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzebaby zobaczyć jak faktycznie ciśnienie się kształtuje wraz ze wzrostem obrotów do tych 4000 obr. Jak niedoladowanie to może być gdzieś wąż lekko nieszczelny, pęknięty lub te rurki podciśnieniowe są nieszczelne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko podany błąd (P0234-5A), to przeładowanie, niedoładowanie to błąd z rozszerzeniem 5B. Warto zacząć od zrobienia filmiku z programu diagnostycznego (np. opcom), jako parametry wykresu ustawić, ciśnienie żądane doładowania, ciśnienie rzeczywiste (z czujnika), położenie pedału gazu (w %) i albo obroty, albo prędkość. no i test stopniowe przyspieszanie, gwałtowne przyspieszanie, jazda na maksymalnie wciśniętym gazie, całkowite puszczenie gazu, I taki filmik pokaże, jak szybko ciśnienie rzeczywiste osiąga te żądane przez ECU. Jeżeli masz odnotowane dane z przepływomierza, to też warto zerknąć, czy nie zmieniły się ostatnio i czy rosną stabilnie wraz z obrotami.

Mi bardzo pomógł kolega Mati11294, który na podstawie podanych przeze mnie danych i filmików pomógł mi rozwiązać błąd P0234-5A, z którym jeździłem ze 2lata, u mnie wystarczyło o 2-3 zwoje cięgna od gruszki do turbiny odkręcić i o błędzie już dawno zapomniałem. I od prawie roku ani razu nie miałem, wcześniej mimo ostrożnego przyspieszania 3-4razy miesięcznie.

Także zacznij od porządnej diagnostyki. A tak na marginesie, skąd jesteś, bo Mazowieckie jest wielkie, ja w sobotę się wybieram w Mazowieckie.;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolice Czerwińska nad Wisłą. Błąd wyskakuje na 5 biegu i pewnie i na 6 by wyskoczył. Na pozostałych przeciągam do 4 tys i nic się nie dzieje. 

Edytowane przez Tomi1991

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podał że odchylenie ujemne więc niby niedoladowanie. Tylko czemu ci ludzie nie mogą zrobić zrzut ekranu z błędami. Potem takie akcje że koń i okoń to prawie to samo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ja będę w prastarej stolicy Mazowsza, czyli w Płocku... Tak jeszcze myślałem o tej regulacji cięgna i jednak obawiam się, że u Ciebie może być co innego, moja "biedrona" była po przejściach (u poprzedniej właścicielki) i miała rozbierany przód i może ktoś źle wyregulował (już kupiłem z takim przeładowaniem)... ale Ty wcześniej wszystko miałeś OK, a cięgno samo się nie może przestawić, więc chyba jednak nie tędy droga.

Choć samą diagnostykę warto zrobić... podsyłam Ci link do tego, co mi zostało po moich zabawach z przeładowaniem (zdjęcia, filmiki, oraz screeny i filmiki screenów), niestety filmik i screeny z okresu przeładowania przed regulacją nie zawierały położenie pedały gazu, a to bardzo ważny parametr, bo widać reakcję sterownika i czujnika na każdą zmianę pozycji pedału, ale widać jak działa stabilizacja ciśnienia rzeczywistego do żądanego i że przed regulacją czas stabilizacji jest za długi co powodowało błąd i spadek ciśnienia doładowania znacznie poniżej ciśnienia żądanego. Na filmikach widać też, jak lekko powinna się przestawiać dźwignia turbiny, po zdjęciu cięgna. Jak Ci się chce, to pooglądaj sobie, może się przyda. Można jeszcze sprawdzić gruszkę robiąc strzykawką podciśnienie, oraz zawór N75, po wyłączeniu silnika po ok. 15s. powinien puścić i o ok. 1cm przesunąć dźwignię (jest na filmiku). Oczywiście tak wszystko wygląda w corsie D (A13DTC), może w astrze jest inaczej. A jeszcze jedno, kolega Mati powiedział, że max doładowanie w moim silniku powinno wynosić 220kPa (zresztą widać to na wykresach, bo choćbym wdeptał pedał w podłogę, to ciśnienie żądane jest zawsze max 220kPa), a mi dochodziło nawet do 280kPa. Teraz przeładowanie jest znacznie mniejsze i ciśnienie dużo szybciej stabilizuje się z żądanym.

https://drive.google.com/open?id=13Sb_TOwv10xhy_w0_-R69PwTsJMX3_Bs 

I to w ogromnej pigułce skrót mojej walki z turbiną i błędem P0234-5A (u mnie występował na 4 i 5 biegu głównie podczas wyprzedzania i gwałtownego przyspieszania, choć i przy stosunkowo delikatnym przyspieszaniu (przy dużych prędkościach) też potrafił złapać błąd przeładowania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka szczelna po podłączeniu strzykawki sztanga chodzi tylko nie do końca jestem pewien czy zakres ruchów jaki wykonuje nie jest za mały, co świadczyło by o zapieczonych kierownicach. Jakie powinno byc podcisnienie na biegu jałowym na tym przewodzie co jest podpiety do gruszki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności