Gość Idol Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 (edytowane) Po kolei: Pacjent-meriva A 2006 rok wersja cosmo,easy-tronic ,przebieg 170tyś km Silnik 1.6. Z16XEP zasilany lpg (instalacja świeża,przebieg na niej 1,5 tyś km. Komp sterujący optima) Auto jeżdzi dobrze,żadnych spadków mocy,dymu,duszenia,strzałów... PROBLEM-co kilkanaście odpaleń,zawsze przy gorącym silniku niespodziewanie gaśnie i nie daje się uruchomić(kręci-nie pali).Po kilku minutach odpala normalnie i jedzie.Auto żony,więc jest już panika że zgaśnie na skrzyżowaniu itp...bo zgasło ostatnio po ruszeniu. Nie mogę uchwycić żadnej prawidłowości w występowaniu awarii.Mechanicy każą jeżdzić aż się zepsuje na amen,a jeżdzić się boimy bo się psuje niespodziewanie... Przekopałem forum elektryki,po czym zmieniona została kostka stacyjki,oczyszczone wszystkie masy,klemy i prócz lepszej pracy rozrusznika niewiele pomogło.. Komputer nie zapisał żadnych błędów,ładowanie 14,5V (bo było podejrzenie,że po włączeniu np świateł idzie słaby prąd na zapłon).Kiedy zaczyna gasnąć włączone światła nie przygasają. Raz jeden udało mi się nagrać film,co się dzieje na zegarach w trakcie usterki-w tle słychać cykanie.To elektrozawór na butli stuka,wielokrotnie włączając się i wyłączając..starsze lpg miały tak,że przy włączonym zapłonie elektrozawór pozostawał włączony/otwarty-a przy tej nowszej takie cykanie...też musze ustalić czy to prawidłowe zachowanie? Przy jezdzie na lpg słychać jedno wyrażne cyk w trakcie przejścia z benz na lpg i jedzie ok. Pomożecie? Edytowane 2 Lutego 2020 przez Idol Uzupełnienie tekstu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Podepnij jakiś interfejs i jeździj z nim. Obserwując jak się zachowuje czujnik wału. A jakiś autoalarm jest ? On może krzaczyć. Podczas gaśnięcia immo go czasem nie odłącza? Sprawdziłbym w tym momencie świece czy są zalane czy suche   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Jeżeli to się dzieje teraz po instalacji LPG to tutaj szukał bym przyczyny. Może być tak że podczas dostosowania/przeróbki wiązki silnika gaziarz coś skopał.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Idol Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 (edytowane) Link do filmu z usterką-rozruch przydługi,bo zwykle pali na dotyk.Przy usterce chwile kręci,jakby faktycznie był nieco zalany? Autoalarm-jest pudełeczko podpięte pod akumulator,dwa kable zasilające i skrzyneczka.nie wiem czy to działa,auto mam 3 miesiące.wywale w takim razie Trochę czasu mi zajmie zanim sprawdzę te sugestie odnośnie immo i czujnika wału-napiszę jak coś ustalę. Przypominam sobie,że podobną usterkę miałem w astrze f w przeszłości i zmieniłem czujnik wału oraz cewkę -wtedy pomogło,też czasem gorący nie palił... Lpg chodzi fajnie 1,5 tyś km bez zakłóceń pracy (jedynie poziom paliwa pokazuje w kosmos,raz pełny zbiornik za chwile czerwona rezerwa)gaziarze nie widzą związku (w miare im ufam) ale obiecali w tygodniu wziąć auto i pojeżdzić z komputerem na siedzeniu. Auto jeżdzi krótkie trasy (kilka km),na co dzień- no i nawala bez uprzedzenia. Edytowane 2 Lutego 2020 przez Idol Uzupełnienie tekstu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Instalacja BRC Sequent?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Idol Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Nie BRC.Na zdjęciu wrzucam opis wszystkich elementów instalacji   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 BRC tnie "+" na wtryski. Jeśli Optima ma tak samo to przekaźnik w centralce LPG wypalony. Klasyczny objaw dla BRC. Niech elektryk zmostkuje wyprowadzenia centralki LPG żeby mógł pracować tylko na benzynie. Jak przejdzie to centralki nowej szukać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Idol Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 39 minut temu, ArKos napisał: BRC tnie "+" na wtryski. Jeśli Optima ma tak samo to przekaźnik w centralce LPG wypalony. Klasyczny objaw dla BRC. Niech elektryk zmostkuje wyprowadzenia centralki LPG żeby mógł pracować tylko na benzynie. Jak przejdzie to centralki nowej szukać. Jeśli nic nie wynajdą poprzez jazde z interfejsem,to na koniec poprosze właśnie o dezaktywację inst lpg.Zaleję benzyną,pojeżdżę sam i będę widzieć chociaż czy problem jest po stronie oryginalnej elektroniki,czy też ustąpił. Myślałem,czy po złapaniu awarii nie wyjąć bezpiecznika z układu lpg,ale to nie jest wyjście chyba (zasilany prosto z aku dodatkowym plusem).Instalacja przy przeglądzie po 1000km pokazywała śliczne parametry,wykresy zgodne z benzynowymi.zrobiliśmy tylko korekte przełączania na +33 C i goniło dalej elegancko.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Godzinę temu, Idol napisał: pokazywała śliczne parametry,wykresy zgodne z benzynowymi. Ale to pokazywało po przyjeździe prosto z drogi czy po jeździe testowej raz na Pb a potem na LPG?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Idol Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 18 minut temu, adam1954 napisał: Ale to pokazywało po przyjeździe prosto z drogi czy po jeździe testowej raz na Pb a potem na LPG? Odczyty wykonywane prosto po zjeżdzie z miasta,przy normalnej temp.pracy silnika i bez jazdy testowej-zwyczajnie laptop pod gniazdo diagnostyczne podpięty-parametry wskazał ponoć dobre,zrobiona korekta temp przełączania na lpg i próba poprawienia odczytów stanu paliwa w butli (ponoć nie da się zestroić dobrze wskazań ilości gazu poprzez diody,ponieważ jakieś ,,szkiełka w butli za to odpowiadają i sprawę dodatkowo utrudnia system odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem"-cytat z warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.