Skocz do zawartości

Meriva A 1.6 Z16XEP lpg -sporadycznie gaśnie gorący silnik chwile po starcie


Gość Idol

Rekomendowane odpowiedzi

Po kolei:

Pacjent-meriva A 2006 rok wersja cosmo,easy-tronic ,przebieg 170tyś km

Silnik 1.6. Z16XEP zasilany lpg (instalacja świeża,przebieg na niej 1,5 tyś km. Komp sterujący optima)

Auto jeżdzi dobrze,żadnych spadków mocy,dymu,duszenia,strzałów...

PROBLEM-co kilkanaście odpaleń,zawsze przy gorącym silniku niespodziewanie gaśnie i nie daje się uruchomić(kręci-nie pali).Po kilku minutach odpala normalnie i jedzie.Auto żony,więc jest już panika że zgaśnie na skrzyżowaniu itp...bo zgasło ostatnio po ruszeniu.

Nie mogę uchwycić żadnej prawidłowości w występowaniu awarii.Mechanicy każą jeżdzić aż się zepsuje na amen,a jeżdzić się boimy bo się psuje niespodziewanie...

Przekopałem forum elektryki,po czym zmieniona została kostka stacyjki,oczyszczone wszystkie masy,klemy i prócz lepszej pracy rozrusznika niewiele pomogło..

Komputer nie zapisał żadnych błędów,ładowanie 14,5V (bo było podejrzenie,że po włączeniu np świateł idzie słaby prąd na zapłon).Kiedy zaczyna gasnąć włączone światła nie przygasają.

Raz jeden udało mi się nagrać film,co się dzieje na zegarach w trakcie usterki-w tle słychać cykanie.To elektrozawór na butli stuka,wielokrotnie włączając się i wyłączając..starsze lpg miały tak,że przy włączonym zapłonie elektrozawór pozostawał włączony/otwarty-a przy tej nowszej takie cykanie...też musze ustalić czy to prawidłowe zachowanie?

Przy jezdzie na lpg słychać jedno wyrażne cyk w trakcie przejścia z benz na lpg i jedzie ok.

Pomożecie?

 

 

Edytowane przez Idol
Uzupełnienie tekstu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij jakiś interfejs i jeździj z nim.

Obserwując jak się zachowuje czujnik wału.

 

 

A jakiś autoalarm jest ?

On może krzaczyć.

 

Podczas gaśnięcia immo go czasem nie odłącza?

 

 

Sprawdziłbym w tym momencie świece czy są zalane czy suche

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to się dzieje teraz po instalacji LPG to tutaj szukał bym przyczyny.

Może być tak że podczas dostosowania/przeróbki wiązki silnika gaziarz coś skopał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do filmu z usterką-rozruch przydługi,bo zwykle pali na dotyk.Przy usterce chwile kręci,jakby faktycznie był nieco zalany?

Autoalarm-jest pudełeczko podpięte pod akumulator,dwa kable zasilające i skrzyneczka.nie wiem czy to działa,auto mam 3 miesiące.wywale w takim razie

 

Trochę czasu mi zajmie zanim sprawdzę te sugestie odnośnie immo i czujnika wału-napiszę jak coś ustalę.

Przypominam sobie,że podobną usterkę miałem w astrze f w przeszłości i zmieniłem czujnik wału oraz cewkę -wtedy pomogło,też czasem gorący nie palił...

 

Lpg chodzi fajnie 1,5 tyś km bez zakłóceń pracy (jedynie poziom paliwa pokazuje w kosmos,raz pełny zbiornik za chwile czerwona rezerwa)gaziarze nie widzą związku (w miare im ufam) ale obiecali w tygodniu wziąć auto i pojeżdzić z komputerem na siedzeniu.

Auto jeżdzi krótkie trasy (kilka km),na co dzień- no i nawala bez uprzedzenia.

 

Edytowane przez Idol
Uzupełnienie tekstu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC tnie "+" na wtryski. Jeśli Optima ma tak samo to przekaźnik w centralce LPG wypalony. Klasyczny objaw dla BRC.

Niech elektryk zmostkuje wyprowadzenia centralki LPG żeby mógł pracować tylko na benzynie. Jak przejdzie to centralki nowej szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ArKos napisał:

BRC tnie "+" na wtryski. Jeśli Optima ma tak samo to przekaźnik w centralce LPG wypalony. Klasyczny objaw dla BRC.

Niech elektryk zmostkuje wyprowadzenia centralki LPG żeby mógł pracować tylko na benzynie. Jak przejdzie to centralki nowej szukać.

Jeśli nic nie wynajdą poprzez jazde z interfejsem,to na koniec poprosze właśnie o dezaktywację inst lpg.Zaleję benzyną,pojeżdżę sam i będę widzieć chociaż czy problem jest po stronie oryginalnej elektroniki,czy też ustąpił.

Myślałem,czy po złapaniu awarii nie wyjąć bezpiecznika z układu lpg,ale to nie jest wyjście chyba (zasilany prosto z aku dodatkowym plusem).Instalacja przy przeglądzie po 1000km pokazywała śliczne parametry,wykresy zgodne z benzynowymi.zrobiliśmy tylko korekte przełączania na +33 C i goniło dalej elegancko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Idol napisał:

pokazywała śliczne parametry,wykresy zgodne z benzynowymi.

 

Ale to pokazywało po przyjeździe prosto z drogi czy po jeździe testowej raz na Pb a potem na LPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, adam1954 napisał:

 

Ale to pokazywało po przyjeździe prosto z drogi czy po jeździe testowej raz na Pb a potem na LPG?

Odczyty wykonywane prosto po zjeżdzie z miasta,przy normalnej temp.pracy silnika i bez jazdy testowej-zwyczajnie laptop pod gniazdo diagnostyczne podpięty-parametry wskazał ponoć dobre,zrobiona korekta temp przełączania na lpg i próba poprawienia odczytów stanu paliwa w butli (ponoć nie da się zestroić dobrze wskazań ilości gazu poprzez diody,ponieważ jakieś ,,szkiełka w butli za to odpowiadają i sprawę dodatkowo utrudnia system odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem"-cytat z warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności