Skocz do zawartości

ASTRA G 1.7 TD (DTL) Brak mocy check engine


Gość Krzysztofk48

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysztofk48

Problem jest pierwszy raz odpalić po kilku godzinach potem jest ok. Sprawdziłem przewody paliwowe, wymieniłem przewody przelewowe i trójniki, wymieniłem oringi w filtrze paliwowym tylko na zasilaniu. Nic to nie pomogło udałem się na warsztat tam wymienili uszczelnienia na wtryskach i nic potem następny warsztat założyli zaworek zwrotny na powrocie i nic. W pierwszym warsztacie na kompie nie było żadnych błędów. Na drugim po paru dniach wyszedł błąd P1220 'regulacja początku wtrysku' znalazłem opis błędów "Wadliwe działanie układu krytycznego" Szukałem czy ktoś miał takie obiawy jak ja ale to co znalazłem to wszystko nie pasuje. Moja astra po odpaleniu pracuje idealnie wczoraj troch ją przewietrzyłem zrobiłem ponad 100km pracuje normalnie a dzisiaj rano znowu to samo. Zapomniałem dolałem około 1l mixolu do połowy zbiornika gdzieś to wyczytałem że może pomóc. Co dalej z tym robić czy to jest zepsuta pompa? bo chyba tylko to zostało bo naprawy ale koszt ok 3000zł Czy coś innego jeszcze można zrobić ? Nie świeci mi się żadna kontrolka z błędem. Może ktoś ma jakiś pomysł pozdrowienia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sprawdzic wtryski, wymienic uszczelniacze na nich. Sprawdzic kat wtrysku i caly rozrzad czy jest poprawnie ustawiony. Podac paliwo z osobnego karnisterka na podwyzszeniu z pominieciem filtra paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedyś znalazłem na forum może się przyda.

"P1220 wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem - "problem" z dawkowaniem paliwa - nieprawidłowy początek/kąt wtrysku - odchyłka (mechanika pompy).

Olbrzymie znaczenie ma samo paliwo - jego jakość. Dolej mixolu albo inny preparat ułatwiający rozruch diesla w zimowych warunkach (doskonały jest szwedzki skydd). Możliwe, że masz wodę w paliwie, możliwe, że po prostu aż tak zgęstniało. Wymień też dla pewności filtr paliwa i zobacz jak wygląda. Naturalnie warto zatankować w pewnej stacji i nalać lepsze paliwo ( verva czy BP ultimate)."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztofk48

Mixol to już nalałem na nim zrobiłem ponad 100km. Filtr paliwa wymieniałem jesienią. Prawie całą zimę tankowałem verwę na orlenie w tej samej stacji. Zanim zacząłem lać verwę to lałem ulepszacze do paliw firmy STP ułatwiające rozruch. Auto jak kupiłem tak zawsze paliło mi za drugim razem (jak był zimny)potem było ok natomiast w zimie kiedy temperatura spadła i w końcu włączyły się świece to było ok palił od tyknięcia. Awaria powstała jak w baku jest verwa do której dolałem mixolu. Dalej nic dzisiaj dolałem jeszcze 0,5 litra oleju a w baku miałem jeszcze 1/4 paliwa też wymieszanego z olejem.Co dalej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztofk48

Wszyscy co opisują swoje przypadki mieli problemy z pracującym silnikiem jakieś stuki dymienie itp. u mnie nic takiego NIE MA po prostu nie chce odpalić potem pracuje bez zarzutów. Dzięki za podpowiedźi proszę o jeszcze jakieś wskazówki pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie zimny zciąg kabel z czujnika temperatury płynu chłodniczego, zostanie dogrzany i może wtedy będzie lepiej palił .Ja mam probemy z odpaleniem na zimnym silniku i to pomaga powoli pada czujnik i przekłamuje/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztofk48

To też próbowałem i nic. Potem na komputerze tylko mi pokazało że jest problem z tym czujnikiem. Dzięki za podpowiedź

 

[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 23:50 ]

Próbowałem dalej sprawdziłem cały układ paliwowy pod ciśnieniem i nic auto dalej bardzo źle paliło.Dowiedziałem się jak sprawdzić czy to powietrze zbiera się w pompie.OKAZAŁO się że jednak to pompa jeszcze raz potwierdziłem to podłączając kompa brak konta wtrysku przy rozruchu.Nie pozostało nic innego jak wymienić pompę. Wymieniłem i autko pali od kopa w kieszeni lżej i jest okej.TRZEBA się cieszyć że jest już dobrze a kasę się kiedyś odrobi :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
Gość varegenx

Dobry wieczór jestem tu nowy                  Samochód to OPEL ASTRA G 1.7 TD ( X17DTL )

Mam problem z moim samochodem otóż podczas jazdy zapala się check engine po puszczeniu gazu i wyłączenie biegu na luz lub dodanie więcej gazu to check gaśnie 

a jak się nie świeci  nawet żadna kontrolka to samochód jest zmulony nie chce jechać daje mu gaz do dechy a on ledwo co przyśpiesza a dymi to tak na czarno niezależnie czy ciepły czy zimy  

i czuć takie jak gdyby mini poszarpywanie na 2 i 3 biegu 

- EGR wyczyszczony 

- kolektor ssący w miare jest czysty

- Pompa vacum wymieniona bo tamta moja pluwała olejem ta co mam wsadzoną teraz to jest z przebiegu około  240 tys. a moj  opelek ma przebiegu około 390 tys. km

- Węzyki przelewowe na wtryskach nowe 

- Sitko w baku czyszczone ( te co pod kanapą z tyłu jest )

- Elektrozawór do egr czyszczony bo był zalany olejem

 

Moje podejrzenie pada na przepływke albo czujnik map sensor ten co w kolektorze jest 

 BŁĘDY 

P0400

P1220

Proszę o pomoc bo nie mam już sił bo boje się o pompe wtryskową mam opla już 5 lat a ta pompa prawie co półtora roku wymieniana a to tanie nie jest :(

 

Podłączyłem twój temat, błąd podobny. Co do P0400 wiąże się z EGR i osprzętem pomocniczym jego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, varegenx napisał:

Pompa vacum wymieniona bo tamta moja pluwała olejem ta co mam wsadzoną teraz to jest z przebiegu około  240 tys. a moj  opelek ma przebiegu około 390 tys.

 

I jakie teraz daje podciśnienie.?

Jak się zachowuje przepływka?

Jakie parametry ma.

Jak zachowuje się EGR.

 

Co do błędów.

 

2020-03-27_210629.png

2020-03-27_210655.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności