Skocz do zawartości

Czyszczenie wtryskiwaczy.


Gość BedrOK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Postanowiłem zastosować czyszczenie wtryskiwaczy, kupiłem preparat, tylko nie jestem pewien, który przewód jest doprowadzajacy, a który powrotny. Docelowo ma być tak:

Przewód odprowadzający paliwo od wtryskiwaczy - pojemnik

przewód filtr paliwa - wtryskiwacze, ma być zamieniony na pojemnik-wtryskiwacze.

 

Moje pytanie, czy jeśli wyjmę bezpiecznik od pompy paliwa, a przewody oba od filtra paliwa włoże do pojemnika do w ten sposób uzyskam schemat obejścia baku i pompy, aby silnik pracował tylko na tym środku?

 

 

 

Bez tytułu.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc, chciałbym je przeczyścić, kupiłem przewody i filterek, tak jak pisali, jednak tak wiem, że przewód jeden z puszki to podpinam to przewodu zasilającego z filtra paliwa, natomiast gdzie jest przewód powrotny?

Czy z ostatniego wtryskiwacza się podpiąc, zdjąć tą opaskę, bo tam dalej jest trójnik i już wgl nie wiadomo gdzie to paliwo płynie, szukam przewodu powrotnego.

Tutaj zdjęcia mojego 1.7 cdti 125

https://zapodaj.net/c1f7c0b82076f.jpg.html

https://zapodaj.net/72af0a6bae85d.jpg.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedrok masz na filtrze opisane IN strzałka do wewnątrz (czyli wejście paliwa z baku), strzałka powrotna to będzie już przefiltrowane paliwo które idzie do pompy CR i później listwa itd. Jeśli masz pompę w baku to ona musi też nabijać coś ciśnienia. Tak czysto teoretycznie wystarczy podłączyć przewód ze strzałką wychodząca od filtra. Ale teraz pytanie jak pompa będzie stała to czy zakręci rozrusznik i czy zrobisz to na tyle dobrze, że nie zapowietrzysz układu. Chociaż z odpowietrzaniem układu z silnikiem CDTI nie będzie problemu, wystarczy kilka razy nabić paliwo zanim zapalisz i powinno być dobrze. Co tam za preparat kupiłeś? Ja stosowałem STP do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego i nawet pomogło. 

Powrót paliwa znajdziesz blisko od przewodu do zasilania w paliwo, pod podwoziem zazwyczaj idą koło siebie, dopiero rozchodzą się w komorze silnika ;) 

Poszukaj filmików o takiej tematyce jak ten: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WariatPSM napisał:

Bedrok masz na filtrze opisane IN strzałka do wewnątrz (czyli wejście paliwa z baku), strzałka powrotna to będzie już przefiltrowane paliwo które idzie do pompy CR i później listwa itd. Jeśli masz pompę w baku to ona musi też nabijać coś ciśnienia. Tak czysto teoretycznie wystarczy podłączyć przewód ze strzałką wychodząca od filtra. Ale teraz pytanie jak pompa będzie stała to czy zakręci rozrusznik i czy zrobisz to na tyle dobrze, że nie zapowietrzysz układu. Chociaż z odpowietrzaniem układu z silnikiem CDTI nie będzie problemu, wystarczy kilka razy nabić paliwo zanim zapalisz i powinno być dobrze. Co tam za preparat kupiłeś? Ja stosowałem STP do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego i nawet pomogło. 

Powrót paliwa znajdziesz blisko od przewodu do zasilania w paliwo, pod podwoziem zazwyczaj idą koło siebie, dopiero rozchodzą się w komorze silnika ;)

 

bezpiecznik od pompy bym wyjął, czyszczenie zakończył zanim wszystko się wypali aby właśnie uniknąć zapowietrzenia, pytanie, oglądałem miedzy innymi ten filmik i widać, tutaj te przewody powrotne są pod maską, czy w tym moim silniku ten powrotny przewód też jest pod maską? Bo ten powrót musi być gdzieś podłączony, pytanie gdzie i w którym miejscu bo tam bym podłączył dodatkowy przewodzik i go prosto do pojemnika z preparatem czyszczącym

a preparat ten dokładnie :) k2 diesel dictum

 

a tak btw. jezdziłem ręką po całym silniku przewód po przewodzie i przypadkiem czy to nie ten zaznaczony poniżej, przewód z żółtą końcówką, to nie jest powrót paliwa?

20200424_183751.jpg

Edytowane przez BedrOK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to jest to. Bo nawet jak wpiszesz w Google przewód powrotu paliwa 1.7 CDTI to pokazuje z takim żółtym klipsem/zatrzaskiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że odpali bez pompy bo czytałem różnie,  w vectrach nie pali,  a typ astra 1.7 normalnie robił..

 

Jestem ciekaw, bo bezpiecznik NR. 9 Układ wtrysku paliwa, pompa paliwowa, nagrzewnica postojowa wyłączy także wtryski, nie wiem ale chyba wymyśliłem jak to powinno być bez wyciągania bezpiecznika w 1.7 CDTI Z17DTR, jeśli to się uda to potwierdzę, szkoda że to nie tak łatwe, jak chociażby u znajomego w 1.9 tdi.

   
  oczywiście powrót do puszki zabezpieczamy filtrem uniwersalnym

20200424_183746.jpg

Edytowane przez BedrOK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zaznaczyłeś w tym łączeniu powinien znaleźć się twój preparat po odłączeniu pompy paliwa z baku. A jak wygląda rozłączony powrót, będziesz miał jakiś króciec, przypadkiem nie rozpinaj w miejscu gdzie idzie zielona linia bo to jest zgrzane i twardy plastik, chyba że się podda delikatnie pod opalareczką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WariatPSM napisał:

Tak jak zaznaczyłeś w tym łączeniu powinien znaleźć się twój preparat po odłączeniu pompy paliwa z baku. A jak wygląda rozłączony powrót, będziesz miał jakiś króciec, przypadkiem nie rozpinaj w miejscu gdzie idzie zielona linia bo to jest zgrzane i twardy plastik, chyba że się podda delikatnie pod opalareczką.

Tak myslalem, bo domyslam sie że jak wyjmę ten bezpiecznik, to raczej nie będą miały prądy wtryskiwacze. Ten przewód z łączeniem co mówisz że jest zgrzany to on jest plastikowy? Ja myslalem ze to guma, tylko bardzo twarda.

Edytowane przez BedrOK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał, że to tworzywo jest bliższe plastikowi jak gumie, zawsze pompę możesz rozłączyć na baku poprzez wyjęcie wtyczki. Pod siedzeniem z tyłu na środku kanapy powinien być taki plastikowy dekielek a pod nie cała pompa z przewodami paliwa i wtyczką prądową. Odepnij tam i nie wyciągaj bezpiecznika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie rozpinał .

Może być problem ze szczelnością.

Według mnie dorobić końcówki tak aby wpiąć się P&P zamiast całego elementu

Kółko na czerwono

I szukać następnego połączenia z tyłu.

To rozpiąć i wpiąć się nakładając na pozostałe po wypięciu króćce

 

 

 

20200424_183746.thumb.jpg.98126a03cdc0746a087c70b59e92e1cf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności