Skocz do zawartości

Z19DT Problem z przepływomierzem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość radekrajcz

Witam Mam problem z przepływomierzem a mianowicie pokazuje o połowę wartości mniej niż wyliczona Podpinany był już inny przepływomierz dalej to samo trzeci pożyczony od kolegi z jego auta dalej to samo. Moje założone do jego auta pokazują wartości prawidłowe,czyli porównywalne z tymi wyliczonymi przez kompa ,więc niby sprawne.Dodam że filtr powietrza jest czysty nawet odpiąłem rura od filtra powietrza Aby nie powodowała jakiś zahamowań i dalej to samo, teraz pytanie co może powodować obniżanie wartości przepływomierza? Sterownik zamieniony i to samo, wgrany nowy soft do oryginalnego sterownika i tez to samo, przewody od przepływki sprawdzone . Egr, bosst sensor wyczyszcony i nic nie pomogło. Auto słabe ledwo jedzie. Sytuacja  pojawiła się nagle najpierw w chwilowej utracie mocy później juz stało stałe zamulenie. Podcisninie sprawdzone, nowy zawór sterowania turbo. Prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89782-z19dt-problem-z-przep%C5%82ywomierzem/
Udostępnij na innych stronach

Musiał się załączyć tryb awaryjny. A odłączenie akumulatora całkowicie na 30min było? Jak to nie pomoże to do sprawdzenia wtyki/piny i wiązka przepływki. To takie darmowe porady, jak to nie pomoże to na komputer i live data z pomiarem poszczególnych parametrów pracy silnika. Jakieś błędy były/są?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89782-z19dt-problem-z-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-721668
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, radekrajcz napisał:

Moje założone do jego auta pokazują wartości prawidłowe,czyli porównywalne z tymi wyliczonymi przez kompa ,więc niby sprawne.

 

 

No to chyba już samo daje do myślenia że wina chyba leży po stronie przewodów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89782-z19dt-problem-z-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-721671
Udostępnij na innych stronach

Gość radekrajcz

Kolega powiedział mi że miał tak samo o połowe niższe wskazania przepływki i to wina wersji op com. Na kilku wersjach  były dobre wskazania a na kilku właśnie  o połowę mniejsze  także mówi że wszystko ok z przepływką. Po przygazowaniu wąż twardy od IC a nie wchodzi na obroty tylko muli. Może z przepustnicą coś jest. Te braki mocy i zamuła występowały sporadycznie po tym było ok tylko kopcił a teraz cały czas muł. Odepne DPF  i przeczyszcze bo już 118 % i spręzyna się włącza po tym zrobie parametry na jałowym i 3500 obr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89782-z19dt-problem-z-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-721677
Udostępnij na innych stronach

Gość radekrajcz

2400 obr

Identyfikator: 0x0741

         

VIN W0L0AHM7552147432

       

Numer sprzętu:81011669

       

Typ silnika: Z19DT      

       

Numer części:55189927

       

Numer wersji oprogramowania: VMPMS180_S

   

Hardware manufacturer number: 0281011669

   

Software Number: 1037390514P319_O83

     

Programming Date: 20080305

       

Hardware key number: H000006576

     

Opis systemu: BOSCH0100

       

Wpisz numer aprobaty: B05019

       

Variant programming: 0x00005540

     

Kod alfa: UR

         

Hardware manufacturer system name: EDC16    

   

Software version: O83JTD74 

       

ECU variant coding: 0x000010E5

     
             

Dane z bloków pomiarowych:

       
             

Napięcie akumulatora,13.7 V

       

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny

     

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Nieaktywny

 

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),1.68 V

     

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.82 V

     

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,24 %

   

Pożądane jałowe,800 obr/min

       

Prędkość silnika,2 400 obr/min

       

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,1 200 obr/min

   

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

   

Obliczany przepływ powietrza,117 kg/h

     

Przepływomierz powietrza,59 kg/h

     

Temperatura powietrza zasilanego,43 °C

     

Temperatura powietrza zasilanego,2.32 V

     

Temperatura cieczy chłodzącej,52 °C

     

Temperatura cieczy chłodzącej,2.48 V

     

Temperatura paliwa,12 °C

       

Temperatura paliwa,3.67 V

       

Poziom oleju,Normalne

       

Ciśnienie oleju,Normalne

       

Status poziomu oleju silnika,Okay

     

Ciśnienie atmosferyczne,96 kPa

       

Ciśnienie atmosferyczne,3.81 V

       

żądanie ciśnienia ładowania,128 kPa

     

Ciśniemnie ładowania,131 kPa

       

Ciśniemnie ładowania,2.09 V

       

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,68 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %

   

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %

   

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,76.54 MPa

 

Common Rail  ciśnienie paliwa,76.92 MPa

     

Common Rail  ciśnienie paliwa,2.19 V

     

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,38 %

Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,1.14 a

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %

   

Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.33 a

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),208 °C

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.3 V

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),8 °C

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.8 V

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V

   

Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,120 %

   

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny

     

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),420 kPa

   

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V

     

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK

   

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

   

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

     

Prędkość pojazdu,0 km/h

       

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny

 

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny

 

Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny

     

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

 

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

 

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

     

 

 

 

Jałowy


Identyfikator: 0x0741

         

VIN W0L0AHM7552147432

       

Numer sprzętu:81011669

       

Typ silnika: Z19DT      

       

Numer części:55189927

       

Numer wersji oprogramowania: VMPMS180_S

   

Hardware manufacturer number: 0281011669

   

Software Number: 1037390514P319_O83

     

Programming Date: 20080305

       

Hardware key number: H000006576

     

Opis systemu: BOSCH0100

       

Wpisz numer aprobaty: B05019

       

Variant programming: 0x00005540

     

Kod alfa: UR

         

Hardware manufacturer system name: EDC16    

   

Software version: O83JTD74 

       

ECU variant coding: 0x000010E5

     
             

Dane z bloków pomiarowych:

       
             

Napięcie akumulatora,13.6 V

       

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny

     

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

 

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V

     

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V

     

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %

   

Pożądane jałowe,800 obr/min

       

Prędkość silnika,795 obr/min

       

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min

   

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

   

Obliczany przepływ powietrza,32 kg/h

     

Przepływomierz powietrza,16 kg/h

     

Temperatura powietrza zasilanego,32 °C

     

Temperatura powietrza zasilanego,2.79 V

     

Temperatura cieczy chłodzącej,49 °C

     

Temperatura cieczy chłodzącej,2.60 V

     

Temperatura paliwa,12 °C

       

Temperatura paliwa,3.67 V

       

Poziom oleju,Normalne

       

Ciśnienie oleju,Normalne

       

Status poziomu oleju silnika,Okay

     

Ciśnienie atmosferyczne,96 kPa

       

Ciśnienie atmosferyczne,3.81 V

       

żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa

     

Ciśniemnie ładowania,94 kPa

       

Ciśniemnie ładowania,1.52 V

       

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %

   

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %

   

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa

 

Common Rail  ciśnienie paliwa,26.37 MPa

     

Common Rail  ciśnienie paliwa,1.07 V

     

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,28 %

Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,36 %

   

Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.40 a

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),164 °C

   

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.2 V

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),8 °C

   

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.8 V

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa

   

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V

   

Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,120 %

   

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny

     

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),420 kPa

   

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V

     

Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK

   

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

   

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

     

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

     

Prędkość pojazdu,0 km/h

       

Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny

 

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny

 

Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny

     

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

 

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

 

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

     

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89782-z19dt-problem-z-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-721681
Udostępnij na innych stronach

Co to ma być?

Poczytaj jak zrobić logi 

Na forum było setki razy pisane.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89782-z19dt-problem-z-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-721690
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności